بازدید 1378

شمشیربازی به مربی خارجی نیاز دارد

سابریست تیم ملی شمشیربازی بانوان گفت: مربیان ایرانی در سال‌های اخیر زحمات زیادی کشیده‌اند، اما به نظرم شمشیربازی به یک مربی خارجی احتیاج دارد.
کد خبر: ۴۹۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 18 April 2015
فرناز صفری زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط شمشیربازی بانوان، اظهار کرد: نسبت به سال‌های گذشته توجه فدراسیون به بانوان بیشتر شده، اما اگر فدراسیون سرمایه‌گذاری‌ بیشتری روی بانوان انجام بدهد، بهتر است. شرایط تدارکات و آماده سازی اردوها باید برای همه یکسان باشد و ما نیز بتوانیم با کسب تجربه در مسابقات تدارکاتی در میادین رسمی عملکرد خوبی داشته باشیم.

دارنده مدال برنز تیمی سابر مسابقات قهرمانی آسیا درباره این رقابت‌ها که به میزبانی ابوظبی برگزار شد، گفت: مسابقات قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد و کشورهای قدرتمندی در این رقابت‌ها شرکت کردند. کره و ژاپن در رده انفرادی و تیمی مدال‌های طلا و نقره این مسابقات را به دست آوردند. تیم ایران نیز عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشت و با این که در بخش انفرادی مقامی را به دست نیاوردیم، اما عملکرد و کیفیت خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا داشتیم.

او ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان حاضر در این رقابت‌ها زیاد بود و با وجود این که کسی امید ندشت ما مدال بگیریم، موفق شدیم در بخش تیمی با غلبه بر هند سوم شویم و برنز این رقابت‌ها را به دست آوریم. با کسب این مدال نشان دادیم که می‌توانیم در عرصه‌های رسمی و بین‌المللی افتخارآفرینی کنیم تا ایران جزو تیم‌های مدال آور آسیا باشد.

صفری زاده با تاکید بر این که توجه بیشتر مسئولان باعث پیشرفت بانوان می‌شود، تصریح کرد: اگر توجه به شمشیربازی بانوان و در کل ورزش بانوان افزایش یابد به دنبال آن مدال و موفقیت‌های زیادی نصیب تیم‌های بانوان می‌شود. ما حتی در مسابقات المپیک و جهانی هم می‌توانیم مقام به دست بیاوریم. این در صورتی رخ می‌دهد که فدراسیون پشتیبان ما باشد.

سابریست تیم ملی بانوان با تاکید بر لزوم به کارگیری مربی با کیفیت در تیم‌های ملی، خاطر نشان کرد: این که هر شمشیرباز یک مربی اختصاصی داشته باشد بسیار خوب است. مربیان ایرانی زحمات زیادی را برای شمشیربازان کشیده‌اند، اما همه ما در یک سطح هستیم. اگر مربی بالاتر از سطح فنی شمشیربازی ایران به کشورمان بیاید به نفع ماست. فکر می‌کنم مسئولان فدراسیون نیز در این فکر باشند هر چند که برای این کار به بودجه کافی نیاز است و فدراسیون باید جنبه مالی آن را هم در نظر بگیرد.

او در پایان گفت: تمریناتم را شروع کرده‌ام. اواخر تیر ماه لیگ جهانی شمشیربازی در ازبکستان برگزار می‌شود و اگر تیم دانشگاه آزاد بودجه و شرایط لازم برای حضور در این رقابت‌ها را داشته باشد، همراه این تیم به مسابقات می روم. فکر می‌کنم این یک فرصت خوب برای شمشیربازان باشد. امیدوارم این اتفاق بیفتد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار