بازدید 2469

فنونی‌زاده:بازیکنان دهه‌ 90 مشکل اخلاقی دارند

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه بازیکنان عامل اصلی نتایج بد کنونی پرسپولیس هستند گفت که رفتار برخی بازیکنان مانند دوران علی پروین و بهروز رهبری فرد است.
کد خبر: ۴۹۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 18 April 2015

مهدی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط پرسپولیس پس از جدایی درخشان از سمت سرمربیگری این تیم گفت: باید درخشان را نگه می‌داشتیم چرا که در آسیا نتایج خوبی را گرفته بود. او در نتایج ضعیف پرسپولیس کمترین تاثیر داشته است و به نظر من بازیکنان هستند که باعث به وجود آمدن این گونه نتایج هستند. هیات مدیره و کادر فنی کار خود را به درستی انجام می دهند ولی این بازیکنان در حد و اندازه پرسپولیس نیستند. به جز نوری، بنگر، طارمی، و گابریل بعضی از بازیکنان در حد لیگ دسته یک و دو هستند. باید درخشان و کادر فنی این تیم را حفظ می کردند.

وی اضافه کرد: بخش عمده نتایج پرسپولیس به بی انضباطی بازیکنان برمی‌گردد. رفتار بعضی بازیکان مثل دورانی است که رهبری‌فرد در پرسپولیس بود و هر روز با علی‌آقا دعوا می‌کرد و روز بعد با جعبه شیرینی به تمرین بازمی‌گشت. از صحبت‌های درخشان خوش حال شدم که گفت من آمدم که به تیم کمک کنم که نشد؛ او نمی تواند بگوید که بازیکنان مقصر هستند ولی من چون سمتی ندارم می گویم بازیکان باعث این نتایج بودند.

وی انتخاب برانکو ایوانکوویچ را به عنوان سرمربی پرسپولیس به صلاح این تیم ندانست و ادامه داد: برانکو اگر مربی خوبی بود که در باشگاهی قبلی او را حفظ می‌کردند؛ او یا اخراج شده است و یا به نوعی از کار بی کار شده است. درست است که برانکو در تیم‌ملی کارنامه خوبی داشته است ولی این کارنامه خوب به لطف بازیکنان خوبی مثل کریمی، مهدوی‌کیا، دایی و سایرین بود که موفق ظاهر شد. بعد از تیم‌ملی هم کارنامه خوبی نداشته است.

وی ادامه داد: در لیگ هم اگر ضعیف عمل کند یک توجیه منطقی هم دارد، می‌گوید که من تیم را جمع نکرده‌ام، چرا که چند سال در ایران کار کرده است. او باید هنرش را در آسیا نشان دهد و تیم را به قهرمانی برساند. عیار برانکو برای فصل بعد فقط در آسیا مشخص می شود. مطمئن باشید که برانکو در قراردادش بازیکن خارجی با اجازه خودش را هم آورده است و برای فصل بعد هم چند بازیکن ار کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق به تیم می‌آورد. ای‌کاش به جای او یک مربی ایرانی با یک چهارم قیمت را به تیم می آوردند که از تجارب پروین هم استفاده کند. در حالی که برانکو شاید حتی پروین را نشناسد.

فنونی زاده درباره عملکرد برانکو در ادامه لیگ گفت: بازی های سخت ما در لیگ مانده است و او کار سختی دارد. باید این فصل را برای پرسپولیس تما‌م شده بدانیم چرا که نه شانس قهرمانی دارد و نه سقوط می‌کند. سهمیه هم که نمی‌توانیم بگیریم. برانکو باید در مقابل تیم‌های آسیایی عملکرد خوبی داشته باشد تا قهرمان شویم تا شاید بتوانیم از این راه کسب سهمیه آسیایی کنیم.

پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: مربی باید بتواند بازیکنان را مدیریت کند. در زمان آقای پروین ما تمرین نمی‌کردیم و فقط در تمرینات می‌خندیدیم و در آخر هم چهار گل به حریف می زدیم. آقای پروین خیلی راحت بازیکنی را که بی‌انضباطی می کرد بیرون می انداخت. به همین خاطر است که قلعه نویی مربی موفقی شده است، هر کسی بی انضباطی کند در تیم قلعه‌نویی جایی ندارد. بازیکنان دهه‌ی 90 مشکل اخلاقی دارند و درک نمی کنند که در چه جایگاهی قرار دارند. همین بازیکنانی هم که می‌گویند پول نگرفته‌اند، مطمئنم که 810 درصد مبلغ قراردادشان را دریافت کرده‌اند!

فنونی‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا حضور بازیکنان سابق پرسپولیس مانند مهدوی‌کیا، کریمی، باقری و هاشمیان به عنوان دستیار در کنار برانکو مناسب است، خاطرنشان کرد: یک زمانی بود که گفتم از استیلی و گل محمدی به عنوان کمک مربی در پرسپولیس استفاده کنید که این کار را نکردن و بعدا آن‌ها سرمربی پرسپولیس شدند و به نوعی مهره سوزی شد. الان یحیی در ذوب‌آهن خوب کار می کند و امیدوارم که سهمیه آسیا را هم بگیرند. درباره دهه شصتی‌ها هیچ‌کدام به درد دستیاری برانکو نمی خورند و این افرادی هم که اسمشان را آوردید حاضر نمی‌شوند که دستیار او شوند. پیشکسوتان پرسپولیس فقط به دنبال نفر اول بودن هستند.

وی درباره دیدار با النصر و مربیگری عبدی در این دیدار اظهار کرد: اگر بازیکن برزیلی را به این دیدار برسانند 50 درصد کار را انجام داده‌اند. النصر تیم حرفه ای است و برای برد به ایران می‌آید. ما پیشکسوتان و تماشاگران تلاشمان را می کنیم که تیم در این دیدار موفق شود.

پیشکسوت پرسپولیس تغییر سرمربی در افزایش روحیه بازیکنانی مثل نوری و بنگر برای برد النصر را بی تاثیر دانست و افزود: آن‌ها بازیکنان بزرگی هستند و فرقی نمی کند که چه کسی در نیمکت باشد. پیام صادقیان، تادئو و سوشا از این اتفاق خوش‌حال می شوند چون امیدوار خواهند بود که مربی جدید به آن‌ها بها دهد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار