بازدید 5338
۳

پایان 9 روز میهمانی جوان ماهیگیر در دریا

کد خبر: ۴۹۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 18 April 2015
جسد جوان ماهیگیر پس از 9 روز سرگردانی در دریای خزر از آب گرفته شد.

به گزارش ایران، «مصطفی» برای صید ماهی به دریا رفته بود اما خودش توسط امواج دریا صید شد. او در آخرین ضیافت 9 روز را میهمان دریا بود. جسد مصطفی نعمت‌پور دانشجوی جوان محمودآبادی که برای صید به دریا رفته بود پس از 9 روز سرگردانی در ساحل عزت‌آباد بخش سرخ‌رود محمودآباد پیدا شد.

حسین نعمت‌پور پدر این جوان به شوک گفت: مصطفی دانشجوی ترم آخر رشته مهندسی عمران دانشگاه خزر محمودآباد بود که در کنار تحصیل کار هم می‌کرد. وی کارگری، رانندگی و صیادی می‌کرد تا کمک خرج خانواده‌اش باشد. پسر من برای اینکه بتواند باری از دوش من بردارد و برای پرداخت بدهکاری خانه‌ای که در حال ساخت آن بود، کار می‌کرد و خرج تحصیل خود و خواهرش را نیز از این راه پرداخت می‌کرد.

او یک جوان بسیار متدین و مقید بود و هرگز نماز و روزه اش قطع نمی شد.

حتی در زمان کار کشاورزی یا ساختمانی حاضر نبود روزه خود را بخورد. چنین فرزندی مایه افتخار ما و تمام فامیل بود.

پدر این جوان درباره ماجرای تلخ رخ داده برای فرزندش درحالی که از یادآوری حادثه بشدت ناراحت است و اشک می‌ریزد گفت: خانه ما کنار ساحل است و مصطفی برای صید ماهی به دریا می‌رفت، در آن روز هم با تیوپ به دریا رفت. او معمولاً در فصل صید این کار را انجام می‌داد. مادرش مثل همیشه با نگرانی در ساحل نظاره‌گر تلاش پسرمان بود که مصطفی برای او دست تکان داد و مادرش برای پخت غذا و ناهار به داخل خانه آمد و سفارش مصطفی را به کسانی که در ساحل بودند، کرد.

به گفته شاهدان عینی حادثه ، مصطفی در حال تمیزکردن و باز کردن تورهای ریخته شده در دریا بود که ناگهان یک موج بلند به تیوپ خورده و او را به داخل دریا پرت کرد. در این هنگام سر مصطفی به میله‌ای که داخل دریا کار گذاشته بود برخورد کرد. موج بعدی تیوپ را از او دور کرد و تا ساحل‌نشینان دست به کار شوند و کمک بیاورند پسر ماهیگیر به زیر آب رفت.

«حسین نعمت‌پور» در مورد وضعیت جسمانی پسرش گفت: او ورزشکار بود و تاکنون حدود 20 غریق را از دریا نجات داده بود.

در این 9 روز دریابانی بابلسر حفاظت منابع دریایی - ستاد بحران استان - مدیر کل امداد و نجات استان با همه ابزار و امکانات به جست‌و‌جوی او پرداختند و شرکت تعاونی صیادان نیز یک روز کار خود را تعطیل کرد و با تمام نیرو و تجهیزات به جست‌و‌جو پرداخت.

وی با تشکر از صیادان منطقه گفت: حدود 30 قایق ماهیگیری نیز در این مدت در دریا به گشتزنی پرداختند.

پدر قربانی حادثه درباره ماجرای کشف جسد پسرش نیز گفت: صبح روز نهم بود به ما اطلاع دادند که جسد پسرم در فاصله 4 کیلومتری از محل حادثه در ساحل روستای عزت‌آباد پیدا شده است.

گویا هنگام جست‌و‌جو یک ماهیگیر جسد او را از میان امواج خزر می‌گیرد. من نخستین نفری بودم که بر بالین او حاضر شدم و تا زمانی که دیگران بیایند دقایقی با تنها پسرم خلوت و از او عذرخواهی کردم که نتوانستم حق پدری را بجا آورم و برایش عروسی بگیرم.

وی از حضور مسئولان و مردم در این چند روز تشکر کرد و گفت مردم با حضور خود، ما را شرمنده کرده و نگذاشتند داغ او را به تنهایی بر دوش بکشیم.

بنا بر این گزارش، پیکر بی‌جان قربانی حادثه پس از انجام معاینات تخصصی از سوی پزشکان قانونی تحویل خانواده‌اش شد تا به خاک سپرده شود.

درحالی که با فرا رسیدن فصل گرما در سواحل مازندران این مناطق مقصد سفر بسیاری از ایرانیان از سراسر کشور می‌شود برای ایجاد رفاه و امنیت بیشتر قرار است برخی از طرح‌های دریا بازسازی شود تا غریق کمتری در این سواحل رخ بدهد. هر چند که مصطفی از قربانیان بومی منطقه بوده است.

علی شادمان مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران در جلسه طرح سالم‌سازی دریای مازندران با بیان اینکه 98 طرح دریا بزودی با مشارکت استانداری و شهرداری‌های استان بازسازی می‌شود، گفت: با بازسازی طرح‌های دریا پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همانند پارسال بتوانیم در کاهش تعداد غرق‌شدگان در دریا موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه با بازسازی طرح‌های دریا سعی می‌کنیم به استانداردها نزدیک شویم، بیان کرد: امسال با اعتبار 80 میلیارد ریال طرح دریا را اجرا خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳
این چه تیتر مزخرفیه که زدین؟ یه جوون مومن و با غیرت که برای کمک کردن به خانواده اش کار می کرده تو دریا غرق شده و شما دارین از ضیافت و مهمانی صحبت می کنید؟
خدا رحمتش کنه
تیتر بی رحمانه و نامناسبی زده اید.
کسی برای جسد هموطن زحمتکش خود که در پی روزی حلال در دریا غرق شده تیتر " مهمانی و آخرین ضیافت " را به کار نمی برد. لطفا در انتخاب تیتر دقت کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل