بازدید 3729

شمخانی: هدف ایران استقلال عراق است

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: عربستان به یمن حمله نکرد بلکه تجاوز کرد اما قطعا هیچ توفیقی در این زمینه بدست نخواهد آورد.
کد خبر: ۴۹۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱ 17 April 2015
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: عربستان به یمن حمله نکرد بلکه تجاوز کرد اما قطعا هیچ توفیقی در این زمینه بدست نخواهد آورد.

به گزارش مهر، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در حاشیه مراسم بزرگداشت شهیدان حکیم و صدر در جمع خبرنگاران گفت: ایران به دنبال استیلای بر عراق نیست و همه تلاشش را مصروف استقلال و پیشرفت این کشور می کند.

وی افزود: زمان صدام هسته اولیه سپاه بدر عراق در ایران گذاشته شد و اکنون نیز این مجموعه بیشترین خدمت را به عراق می کند اما حمایت های ایران تنها برای موفقیت و پیشرفت ملت عراق و استقلال این کشور است.

شمخانی به آزادسازی تکریت توسط ارتش و نیروهای مردمی عراق اشاره کرد و گفت: وحدت گروهها و قومیت های مختلف در عراق ضامن موفقیت این کشور است و قطعا عراق از لوث وجود داعش و تکفیری ها پاک خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت حمله عربستان به یمن و پیش بینی آینده آن گفت: عربستان به یمن حمله نکرد بلکه تجاوز کرد اما قطعا هیچ توفیقی در این زمینه بدست نخواهد آورد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان افزود: سعودی ها از وحدت ایجاد شده میان ملت ها و برخی کشورهای منطقه احساس نگرانی کرده و به خیال خود با این تجاوز به دنبال از بین بردن این وحدت و به شکست کشیدن آن هستند که موفق نخواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل