بازدید 3601

پروژه کارشکنی آمریکا در مذاکرات کلید خورده است

کد خبر: ۴۹۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 17 April 2015
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی اقدامات لازم جهت مقابله با طرح سنای آمریکا در جلسه یکشنبه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی مجلس خبرداد .

وی افزود: معتقدم جمهوری اسلامی ایران باید سازوکارهای متناسب با اقدام اخیر کمیته روابط خارجی سنای آمریکا را فراهم کرده و به اجرا در بیاورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به دور جدید مذاکرات و مسیری که این مذاکرات از ژنو تا بیانیه سوئیس طی کرده است متذکر شد: اقدامات ایران در این مسیر روشن و شفاف بوده است و تنها موردی که همیشه به ذهنمان می رسده ، این بوده که غربی‌ها و مخصوصا آمریکایی‌ها در روند مذاکرات و توافق کارشکنی کنند.

وی با بیان اینکه تصویب طرح مداخله‌جویانه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا کارشکنی در روند مذکرات است تأکید کرد: مواردی که ما در روند مذاکرات از سوی طرف آمریکایی پیش بینی می‌کردیم آنها با تصویب طرح مداخله جویانه در روند مذاکرات رقم زدند.

حیدرپورشهررضایی با بیان اینکه از ابتدا هم بنا نبوده کنگره آمریکا در موضوع مذاکرات دخالت کند تصریح کرد: مشاهده می‌کنیم که اولین کارشکنی از سوی کشور آمریکا به نوعی در روند توافق اختلال ایجاد می‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد:  به هیچ وجه بنای موضوعات به این شکل نبوده و ما تنها با گروه 1+5  توافق خواهیم داشت و این موضوع به آمریکایی‌ها ربطی ندارد.


وی با اشاره به سخنرانی اوباما پس از امضای بیانیه سوئیس بین ایران و گروه 1+5 گفت: موضع‌گیری رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر بیانیه سوئیس به این کشور ربطی نداشته تا بخواهد پس از امضای بیانیه مواردی از فکت‌شیت را شفاهی عنوان کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: از زمانی که رئیس جمهور آمریکا پس از بیانیه سوئیس وارد صحنه شد نشان داد که در واقع قصد دارد یک نوع کارشکنی را کلید بزند تا نهایتا این موضوع به تصویب طرح مداخله‌جویانه سنای آمریکا در روند مذاکرات کشیده شود.

حیدرپورشهررضایی در ادامه بیان داشت: وصول طرح مداخله‌جویانه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در روند مذاکرات به طور رسمی کارشکنی آمریکایی‌ها را در مذاکرات آغاز کرده است.


وی با اشاره به تصویب و یا عدم تصویب طرح مداخله‌جویانه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در روند مذاکرات گفت: معتقدم این طرح که به نوعی کارشکنی آمریکایی‌هارا نشان می‌دهد در کنگره آمریکا به تصویب خواهد رسید که این خود نشان از اظهارات مقام معظم رهبری در بی‌اعتماد دانستن آمریکایی‌ها دارد.


این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد:  اگر اوباما در روند مذاکرات و رسیدن به توافق صادق بود دیگر پس از بیانیه سوئیس سخنرانی نمی‌کرد چرا که توافقی بین ایران و گروه 1+5 است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار