بازدید 30373

نگاه شما: نامه به وزیر آموزش و پرورش

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 18 April 2015
وزیر محترم آموزش و پرورش جناب آقای دکتر فانی

با سلام و احترام

ضمن عرض تبریک  به مناسبت سال جدید و آرزوی توفیقات بیشتر جنابعالی و با تشکرفراوان از اقداماتی که در خصوص پیگیری مشکلات و خواسته های قانونی و به حق فرهنگیان مبذول داشته و می دارید  و با تاکید مجدد بر لزوم پایان بخشیدن به تبعیضات فراوان موجود در نظام پرداخت ها ،نکاتی را نیز پیرامون بیمه ی طلایی فرهنگیان به عرض می رسانیم.

همان گونه که مستحضرید ،تنها اقدام شایسته ای که در دوره ی وزارت وزیر سابق آموزش و پرورش در خصوص مشکلات فرهنگیان انجام گرفت ،برقراری بیمه ی طلایی بود که علیرغم مشکلات فراوان اقدامی درخور تقدیر محسوب می شد ،اما متاسفانه در دوران جدید که انتظار می رفت ،اقدامات سنجیده و موثری جهت رفع نواقص این طرح مفید و ضروری صورت گیرد،بر خلاف تمامی انتظارات، بیمه ی طلایی فرهنگیان با چالش های جدی روبرو شد ، بیان مشکلاتی که در سال گذشته با آن روبرو بودیم ،تکرار مکررات خواهد بود اما در خصوص سال جدید و بسته های چهارگانه ای  که در روزهای اخیر در خصوص آن از متقاضیان نظرخواهی می شود،توجه حضرتعالی را به نکات زیر جلب می نماییم:

1-به نظر می رسد تصمیم بر این است که با ثابت نگه داشتن میزان پرداختی سهم دولت و افزایش نامعقول سهم پرداختی پرسنل از مبالغ حق بیمه ،به مرور سهم دولت را کم رنگ و حذف نمایند و این موضوع با اهداف اولیه ی طرح مبنی بر تشویق فرهنگیان به تحت پوشش قرار دادن خانواده هایشان و کاهش عوارض سنگین اقتصادی و اجتماعی بیماری ها ، مغایرت و تضاد خواهد داشت.

2- در همه ی بسته ها علیرغم افزایش حق بیمه ی پراختی که در حد معقول آن به دلیل افزایش تعرفه های پزشکی قابل توجیه می باشد ،متاسفانه در رابطه با هزینه هایی که برای آن سقف در نظر گرفته شده ،هیچ گونه افزایشی در سقف پرداخت ها توسط شرکت بیمه گر مشاهده نمی شود.

3- در همه ی هزینه ها بیست درصد به عنوان فرانشیز بر عهده ی بیمار گذاشته شده است که این امر در قراردادهای قبلی معمول نبوده است و با توجه به این که همه ی فرهنگیان تحت پوشش بیمه ی پایه نیز می باشند ،پس از کسر سهم پرداختی بیمه ی پایه اختصاص فرانشیز به مبلغ باقیمانده منطقی به نظر نمی رسد.

4-بسته های سوم و چهارم  به هیچ وجه شایسته ی عنوان بیمه ی طلایی نمی باشند و حتی دو بسته ی اول را نیز با توجه مشکلاتی که در سال های قبل شاهد بوده ایم ،نمی توان طلایی نامید.

5-به نظر می رسد نمایندگان محترم آموزش و پرورش که مسئولیت عقد قرارداد با شرکت های بیمه گر را دارند ،بیش از آنکه به فکر دغدغه ها و بهبود سلامت و رفاه همکاران خود باشند ،به فکر صرفه جویی بیشتر در هزینه های وزارتخانه در خصوص امور درمانی فرهنگیان می باشند،از این جهت مفاد قرارداد هر ساله به زیان فرهنگیان تغییر می نماید.

6-با توجه به قول هایی که در اواخر سال93 در خصوص رفع تبعیض ها و توجه به رفاه فرهنگیان از مسئولین شنیدیم ،در مجموع ارائه ی بسته های پیشنهادی را دهن کجی به اعتراضات معلمان تلقی می نماییم و منتظر اصلاح آن می باشیم.

در پایان ضمن درخواست تجدید نظر در تصمیمات گرفته شده پیرامون بیمه ی به اصطلاح طلایی فرهنگیان،برای حضرتعالی آرزوی سلامتی و بهروزی و برای آموزش و پرورش کشورمان آرزوی روزهایی بهتر داریم  .

با احترام   

جمعی از فرهنگیان  اصفهان
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۱۷
بیمه طلابی. آدم. واقعا. دهانش. آب. میافتد
بیمه طلابی. آدم. واقعا. دهانش. آب. میافتد
یکی از موارد مسخره بیمه طلایی گنجاندن خدمات رایگانی مثل آمبولانس و زایمان طبیعی جزء خدمات بسته های ارائه شده هست که به نظرم توهین به شعور قشر فرهنگیه.من که انصراف میدم تا به سهم خودم جلوی این سوء استفاده مالی بزرگ از فرهنگیان و بگیرم
نرود میخ آهنی درسنگ!!
ما هم بسته ی پنجم را انتخاب می کنیم
وقتی کسی درک نمی کنه که چطوربااعصاب وروح وروان معلم بازی می شود،نتیجه اش همین است .به جای بالابردن مقام ومنزلت معلم ، هرروز اورا با یک مشکلی دیگر روبه رو می کنندو....
باز هم نمونه ای دیگر از بی توجهی به فرهنگیان
تا بوده همین بوده و تا هست همین هست
وزیر خواب تشریف دارند لطفا مزاحم نشوید
البته نویسنده کمی بابت پیگیری مشکلات معلمان توسط وزیر زیاده روی کرده ما که ندیدیم شما دید سلام برسونین
خیر تو رانخواستیم شررررررر مرسان
باسلام جناب آقای وزیر آموزش و پرورش در دولت آقای احمدی نژاد تصمیم گرفتند ده سال استخدام وجود نداشته باشد و این در حالی بود که فکر نکردند در این ده سال بچه های بیست ساله سی ساله می شوند و وقت استخدام آنها تمام می شود اما فرزندان ما که عاشق تدریس هستند با مدارک لیسانس و فوق لیسانس باید در متروها دست فروشی کنند آنوقت بچه هایی که به هزاران دلیل گفته و نگفته سرکار می روند فکری بکنید
اي كاش به جاي صرفه جويي در اموزش پرورش در فوتبال صرفه جويي ميكردن
چرا در حقوق نمايندگان مجلس..پاداش وزرا روسا..صرفه جويي نميشود؟
درست معلم شغل انبياست اما حق و حقوق دنيوي انها را پايمال نكنيد
به فكر اينده كودكانمان باشيم
معلمي كه دغدغه هاي زيادي غير از تدريس دارد انسانهاي بي ددغدغه را وراد جامعه نميكند...
من با مردم فهیم ایران سخنی دارم نه با مسئولین !
هموطن عزیز حق معلم در نهایت حق فرزند توست با کوته فکری حق فرزندانمان را پایمال نکنیم .حمایت از معلم حمایت از فرزندانمان است .من نعلم اگر دغدغه نداشته باشم از فرزندان شما ادمهای متعهد و موفق و شاد خواهم ساخت اما الان با هزینه های کمر شکن و شغل سوم و دوم نمی توانم و شرمنده بودم اما دیگر با عدم حمایت شما و مسئولین احساس شرمندگی نمی کنم و فقط متاسفم .تابناک قسم میدم شما را به خدا این پیام را حذف نکنید .
باسلام.وزیرمحترم آموزش وپرورش.نمایندگان محترم مجلس.لطفانظام رتبه بندی معلمان را برای بازنشستگان نیز لحاظ فرمایید.بعداز30سال خدمت وسپری کردن مراحل پایه ارشد خبره وعالی وباارایه پروژه های تحقیقی وپژوهشی موفق به کسب امتیازورتبه عالی شده ایم.اکنون که قراراست فوق العاده شغلهابراین اساس افزایش یابداین تعدادازفرهنگیان بازنشسته شده اند.فکری اساسی وعادلانه برای این فضیه شود.درصورت طرح دردیوان عدالت اداری مطمءن باشیدبه نفع این گروه رای خواهنددادتاقبل ازاقدام وجلوگیری از دوباره کاری نسبت به احقاق حق وحقوق بازنشستگان اقدام فرمایید.
وقتی پول ماموریت واضافه کارو حق امتحانات سالهاست نمیدی حق مسلم وبر حق این شد صرفه جوییت واقعا که بی نهایت متاسفم دیدار به قیامت
متاسفم برای این وزیر که بزرگترین تشکل را داردولی کمترین تلاش را
سلام . من فارغ التحصیل مدریت آموزشی هستم. چند سالی در غیرانتفاعی تدریس میکنم با حقوق 63 هزار تومان منه لیسانسه بعد این همه زجر حقم ااینه وااقعا . چرا هیچ کس صدای منو نمیشنوه ... توروقرآن کمکم کنید به بزرگترین آرزوم برسم اول خدا بعد بنده که دستمو بگیره اما کو بنده ؟!؟!
درود خدمت سازمان محترم آموزش و پرورش و همچنین جناب وزیر ! من از شما یک درخواستی داشتم، مبنی بر اینکه لطفا امتحانات پایان ترم خردادماه ۱۴۰۱ را غیر حضوری برگزار کنید، زیرا امتحانات پایان ترم دیماه امسال (۱۴۰۰) به صورت حضوری برگزار شد و نمره های دانش آموزان نتیجه چندان خوبی نداشت. اگر امتحانات خرداد به صورت حضوری برگزار شوند ممکن است تعداد بسیار زیادی دانش آموز تجدید شوند، اگر هم تجدید نشوند مسلما به خاطر کیفیت پایین آموزش در فضای مجازی تحت فشار خواهند بود. این کاملا بی انصافی است که آموزش مجازی امتحان حضوری. اگر مدارس به خاطر کرونا مجازی است پس چرا قبلا در اخبار گفته می‌شد ما در مدیریت کرونا رکورد زدیم و از همه کشورها بهتر عمل کردیم؟ پس اکنون چه شده است؟ مدارس که در بیشتر کشورها حضوری است؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی