بازدید 69052
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

ادعای صفار درباره تشر ظریف به کری/ جلسات خصوصی احمدی‌نژاد در مشهد/ دعواهای سیاسی به پاسپورت ایرانی کشیده شد/ شعار مرگ بر آل سعود در نماز جمعه قم/ وزیری که اگر استیضاح شود حتما می‌افتد!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «ظریف در میان ۱۰۰ چهره تاثیر گذار جهان»، «تجمع اعتراض به سگ کشی در شیراز»، «عبای کرزی انگلیسی می‌شود»، «فرار سالانه ۱۵۰ هزار مغز از ایران»، «نمودار انتخاباتی اصلاح‌طلبان» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 17 April 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

باهنر: بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین تشکل حقوقی اصولگرایی ماییم


دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه تا به امروز سعی شده است در جبهه پیروان تمرکز بر واحدهای سیاسی و تشکیلاتی مستقل جبهه به ما هو جبهه نداشته باشیم، گفت: استفاده و بهره‌مندی از توانمندی‌های واحدهای عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری همچون حزب مؤتلفه و جامعه اسلامی مهندسین یک اصل و سیاست است. باهنر اذعان کرد: معتقدیم که جبهه پیروان خط امام و رهبری بزرگ‌ترین و اصلیترین تشکل حقوقی جبهه اصولگرایی کشور است و سعی کرده در ذیل سایه روحانیت و با محوریت روحانیون و جامعتین چون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران بر طریق وحدت حرکت کنند.

ظریف در میان ۱۰۰ چهره تأثیر‌گذار جهان


مجله آمریکایی تایم نام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را در میان ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار سال ۲۰۱۴ قرار داده است. نام ظریف در بخش رهبران این فهرست در کنار افرادی مانند باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، رائول کاسترو رییس جمهوری کوبا، نارندرا مودی نخست وزیر هند و حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیده می‌شود. مجله تایم همه ساله ۱۰۰ شخصیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برجسته جهان را انتخاب و معرفی می‌کند.

جلسات خصوصی احمدی‌نژاد در مشهد

نشست فعالان برخی فرهنگی سیاسی مشهد با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور دولت‌های نهم و دهم و ثمره هاشمی در مشهد برگزار شد. سفر احمدی‌نژاد به مشهد تا روز شنبه ۲۹ فروردین ماه ادامه دارد و هرچند ‌هماهنگ کننده این جلسه البته خبر داده بود که حضور احمدی‌نژاد مربوط به بحث‌های انتخاباتی نیست٬ با این همه در این جلسه، فعالان دانشجویی و برخی تشکل‌های مختلف اصولگرا به صورت خصوصی با محمود احمدی‌نژاد جلسه تشکیل دادند.

تجمع اعتراض به سگ کشی در شیراز


شماری از اعضای انجمن‌های حمایت از حیوانات، دوستداران محیط زیست و افرادی که به موضوع سگ کشی در شیراز ـ که اخیرا فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده ـ اعتراض داشتند، روز پنجشنبه مقابل اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اجتماع کردند. این افراد با در دست داشتن نوشته‌هایی بر لزوم شناسایی و مجازات کسانی که فعل موسوم به سگ کشی با اسید در شیراز را انجام داده‌اند، شدند و بیان داشتند که پخش این فیلم در شبکه‌های مجازی و رسانه‌های بیگانه حیثیت وشان شهرمان را مخدوش کرده است.

عبای کرزی انگلیسی می‌شود

موزه بریتانیا از حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان خواسته است تا چپن‌/عبای خود را به این موزه بفرستد. آقای کرزی امروز با خانم نانسی دوپری، مسئول نهاد «مرکز افغانستان» در دانشگاه کابل، دیدار کرد و خانم دوپری نسخه مکتوب درخواست موزه بریتانیا را به آقای کرزی تحویل داد. یوسف س‌ها، مسئول مطبوعاتی آقای کرزی در گفت‌و‌گو با بی‌بی‌سی گفت که آقای کرزی پذیرفته تا عبای خود را به موزه بریتانیا بفرستد. مسئول رسانه‌ای موزه بریتانیا، گفت: «ما خوشحالیم از اینکه حامد کرزی چپن‌ خود را به موزه بریتانیا خواهد فرستاد‌». او گفته است: «در مجموعه ما، نمادهای معروف ملت‌ها و هویت‌های فرهنگی جهان‌ دیده می‌شوند و چپن آقای کرزی بر این مجموعه خواهد افزود‌».

دعواهای سیاسی به پاسپورت ایرانی کشیده شد


یک سایت اصلاح طلب گزارش روزنامه «واشنگتن پست» درباره رتبه‌بندی تازه انجام شده از سوی شرکت مشاوره مالی «آرتون کپیتال» را منتشر کرد و مدعی شد، ادعای مخالفان دولت درباره کاهش اعتبار پاسورت ایرانی صحت ندارد. در این گزارش، اعتبار پاسپورت ایرانی در میان تمام کشورهای جهان رتبه هفتادم را در سال جاری میلادی کسب کرده است و برای سفر ایرانیان به ۴۷ کشور جهان نیازی به ارائه پاسپورت از سوی مسافران ایرانی نیست. در این شاخص تازه همچنین پاسپورت‌های امریکایی و بریتانیایی در صدر جدول شاخص پراعتبار‌ترین پاسپورت‌های جهان قرار دارند و با آن‌ها می‌توان به ۱۴۷ کشور دنیا آزادانه سفر کرد. کشورهای فرانسه، کره جنوبی و آلمان در گروه دوم، ایتالیا و سوئد در گروه سوم و دانمارک، سنگاپور، فنلاند، ژاپن و لوگزامبورگ و هلند در گروه چهارم پراعتبار‌ترین پاسپورت‌های جهان قرار دارند. شاخص رتبه‌سنجی «هنلی‌اند پارتنر» در سال ۲۰۱۲ میلادی نشان می‌دهد که ایران از نظر شاخص رتبه‌بندی اعتبار و میزان محدودیت سفر‌ها در رتبه نود و ششم جهانی قرار داشته است و در مقابل کشورهایی چون نپال و پاکستان کمترین امتیاز‌ها (۳۷) را به خود اختصاص داده بود. در این شاخص سه کشور مهم اسکاندیناوی (دانمارک، سوئد و فنلاند) در صدر جدول کشورهای با اعتبار بالای پاسپورت و آزادی از نظر سفر بدون پاسپورت قرار داشته‌اند.

جریمه را بر اساس مدل خودرو دریافت کنید!


سایت متعلق به احمد توکلی پیشنهاد داده جریمه رانندگی برای بازدارندگی بیشتر هدفمند شود. این سایت در بخشی از پیشنهاد مفصلش در این زمینه آورده است: فرض کنید یک نفر با یک پراید و یک نفر با یک پرادو و یک نفر با یک لامبورگینی به یک چهارراه دارای چراغ قرمز رسیده‌اند. در حال حاضر جریمه عبور از چراغ قرمز ۱۰۰ هزار تومان است. پُر واضح است که تأثیر بازدارندگی این جریمه در اراده رانندگان هر سه اتومبیل، برای عدم عبور از چراغ قرمز متفاوت است. اگر قیمت پراید را ۲۰ میلیون و پرادو را ۲۰۰ میلیون و لامبورگینی را ۲ میلیارد تومان فرض کنیم، نسبت جریمه به قیمت پراید می‌شود‌ ۰۰۵ / ۰‌ و پرادو ۰۰۰۵‌/ ۰ و لامبورگینی ۰۰۰۰۵/ ۰ خواهد بود؛ به عبارت دیگر، با این شیوه جریمه گذاری، انگیزه‌های عبور این سه اتومبیل از چراغ قرمز، با هم فرق خواهند کرد. راه حل چیست؟

به نظر من یک پیشنهاد می‌تواند این باشد که دولت به کمک نیروی انتظامی، لایحه‌ای به مجلس ارائه کند که در آن قانون جرائم رانندگی را بر اساس قیمت خودروی متخلف، بازنگری و نسبت بندی کند؛ یعنی بر اساس قیمت اعلام شده شورای رقابت برای خودروهای سواری، جریمه‌های تخلفات آن‌ها نسبت بندی گردد. به طور مثال اگر جریمه عبور از چراغ قرمز، ۰۰۵/ ۰ قیمت خودرو تعیین گردد، در این صورت، پراید باید ۱۰۰ هزار تومان جریمه شود، پرادو ۱ میلیون تومان و لامبورگینی ۱۰ میلیون تومان. در این صورت آیا واقعاً هیچ راننده پرادویی جسارت سرعت غیر مجاز را دارد؟ آیا واقعاً هیچ راننده لامبورگینی جسارت عبور از مسیر خط امدادی پل شهید صدر را دارد؟ مطمئناً خیر. همان طور که راننده پراید در حال حاضر چنین جسارتی را ندارد؛ هر که بامش بیش هست، برف، بیشتر بایدش!

تبلیغ علنی سیگار ارزان در فروشگاه‌ها

علاوه بر موضوع در دسترس بودن سیگار در فروشگاه‌ها و مراکز فروش، قیمت آن نیز برای مصرف‌کنندگان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است؛ آن طور که تبلیغات تازه در سطح شهر نشان می‌دهد، شرکت‌های سازنده و یا واردکننده سیگار از کاهش قیمت آن در بازار به عنوان یک ابزار رقابتی استفاده می‌کنند. استفاده از بسته‌بندی‌های جدید و شیک و تبلیغ قیمت پایین این سیگار‌ها، باعث جلب نظر مخاطبان می‌شود؛ مخصوصا که استندهای تبلیغاتی این محصولات هم در ابعاد بزرگ در ورودی مغازه‌ها خودنمایی کند.

نمایندگان مجلس سال گذشته با افزایش مالیات سیگار مخالفت کردند و این باعث شد درآمد این بخش که در ردیف بودجه‌ بهداشت قرار می‌گیرد نیز افزایش نیابد؛ بنابراین، این بخش‌ نیز برای درمان یا آموزش‌های پیشگیرانه با کمبود بودجه مواجه شده‌ است. آن طور که اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد در اسفندماه سال گذشته همه اقلام مصرفی اعم از خوراکی و آشامیدنی، بهداشت و درمان، تفریح و سرگرمی، ‌ مسکن،‌ آب، برق، تحصیل و پوشاک با نسبت‌های قابل توجهی افزایش قیمت داشته‌اند، اما در میان همه کالا‌ها و خدمات مصرفی مردم، تنها دخانیات و سیگار بوده که ۳.‌۸ درصد کاهش قیمت داشته‌ است.

بسته جمعه 28 فروردین


کاپ مسابقات کشتی آمریکا را وارسی کنید تا ابزار جاسوسی نباشد!

یکی از سایت‌ها با انتقاد شدید از عادی شدن حضور خواننده لس‌آنجلسی که در کنار تیم ملی کشتی در آمریکا، این موضوع را به روابط ایران و آمریکا پیوند زد. صراط نوشت: در شرایطی که آمریکایی‌ها با اظهارنظرهای هسته‌ای خود، بی‌اعتمادی ملت ایران را به اوج رسانده‌اند، بعید نیست کسی حتی به کاپی که در این کشور به اردوی تیم ملی داده شد، شک کند که مبادا وسیله جاسوسی در آن تعبیه شده باشد (!)، چه رسد به عادی شدن چنین اتفاقی!

بسته جمعه 28 فروردین


شعار مرگ بر آل سعود در نماز جمعه قم

نمازگزاران در حاشیه نماز جمعه قم در اعتراض به جنایات عربستان سعودی در یمن و حادثه اسفبار فرودگاه جده یکپارچه شعار مرگ بر آل سعود خائن سردادند. نمازگزاران با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، حمله عربستان به مردم مظلوم یمن و نسل کشی در این کشور را توطئه ای آمریکایی ‌ ـاسرائیلی دانستند و جنایات آل سعود را محکوم کردند . مجری برنامه نیز رژیم آل سعود را ابزار دست قدرت‌های شیطانی دانست و گفت: کشورهای استکباری با آلت دست قرار دادن عربستان سعودی، دنبال عملیاتی کردن توطئه‌های شوم خود در منطقه هستند.

مدل استرالیایی که به داعش پیوسته بود کشته شد!

سی ان ان گزارش داد، شارکی جاما سومالی الاصل به عنوان یک مدل در استرالیا فعالیت می‌کرد که ناگهان در آگوست گذشته از فلوجه در عراق و سپس مناطق تحت سیطریه داعش در سوریه سر در‌آورد. خانواده شارکی جاما 25 ساله روز گذشته از طریق یک تکست تلفنی از کشته شدن فرزند خود در حالی که برای داعش می‌جنگیده است با خبر شدند. مدیر سابق برنامه‌های این مدل استرالیایی اعلام داشته که او جوانی بسیار موفق بوده که اگر حذب این گروه افراطی تروریستی نمی‌شد می‌توانست آینده ای درخشان داشته باشد.

بسته جمعه 28 فروردین


حمایت یک موسسه خاص از ۶۵ درصد فیلم‌های عمار

احسان محمدحسنی مدیرعامل سازمان هنری اوج که با انتشار پوسترهای «صداقت آمریکایی» در تهران خبرساز شد در پنجمین پاتوق‌ اصحاب هنر و رسانه‌ خراسان رضوی در مشهد مقدس گفته: ما به‌ جای ستاد جنگ‌های نامنظم در فکر انجام فتح‌المبین‌ها و بیت‌المقدس‌ها در عرصه فرهنگ بوده و هستیم که طیف گسترده‌تری از فعالان را درگیر کند و شاید شبکه افق یک نمونه از آن است. همچنین ۶۵ درصد از آثار جشنواره عمار توسط این سازمان پشتیبانی شده است.

مرگ کودکان سوری در اثر کاربرد گاز کلر اعضای شورای امنیت را به گریه انداخت

فیلم ویدیوئی مرگ سه کودک سوری در اثر استنشاق گاز کلر اعضای شورای امنیت سازمان ملل را به شدت متأثر کرد. این فیلم ویدیوئی که در جلسه شب گذشته شورای امنیت نشان داده شد، حاوی تصاویر تلاش پزشکان برای نجات جان سه کودک یک، دو و سه ساله است که روز ۱۶ مارس در اثر استنشاق گاز کلر در شهرکی در استان ادلیب سوریه مصدوم شده بودند. تلاش پزشکان به نتیجه نمی‌رسد و هر سه کودک در برابر دوربین ویدیو، جان خود را از دست می‌دهند. به گفته پزشک محلی، پدر و مادر و چند تن از خویشان این سه کودک در اثر مسمومیت با گاز کلر کشته شده بودند و این فیلم نشان می‌دهد که یکی از کودکان کنار جسد مادر بزرگش، جان می‌دهد. حاضران در جلسه گفته‌اند که تماشای این فیلم همه را به گریه انداخت.

اوج‌گیری تولید نفت عربستان و عراق همزمان با افت تولید ایران

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در تازه‌ترین آمار ماهانه خود از اوج گرفتن تولید نفت در عراق و عربستان طی ماه گذشته خبر داده و می‌گوید که تولید نفت ایران در این مدت قدری کاهش یافته است. بر اساس گزارش ماهانه اوپک که عصر پنجشنبه، ۲۷ فروردین‌ماه، در وب‌سایت رسمی این سازمان منتشر شد، تولید نفت عربستان طی ماه گذشته روزانه نزدیک به ۳۵۰ هزار بشکه و تولید عراق نزدیک به ۳۲۰ هزار بشکه افزایش یافته است. تولید نفت ایران طی ماه گذشته روزانه بیش از ده هزار بشکه کاهش یافته و به رقم دو میلیون و ۷۷۳ هزار بشکه در روز رسیده است.

در مجموع کل تولید نفت اوپک به ۳۰ میلیون و ۷۸۶ هزار بشکه در روز رسیده است، در حالی که سقف تولید اوپک روزانه ۳۰ میلیون بشکه مقرر شده بود. نکته مهم ثبت رکورد تولید روزانه سه میلیون و ۶۲۵ هزار بشکه نفت خام در عراق است که این رقم از دهه ۹۰ میلادی تاکنون بی‌سابقه بوده است. رویترز از قول عادل عبدالمهدی، وزیر نفت عراق، گزارش داده که صادرات نفت عراق در ماه جاری میلادی به رکورد سه میلیون و صد هزار بشکه رسیده است. این رقم ماه قبل دو میلیون و ۹۸۰ هزار بشکه بود. عراق می‌خواهد صادرات نفت خود را در سال جاری به ۳.۳ میلیون بشکه در روز برساند. آژانس بین‌المللی انرژی هم روز پنج‌شنبه گزارش داده که عربستان تولید نفت خود را طی ماه گذشته به ده میلیون و صد هزار بشکه رسانده و انتظار می‌رود این رقم در تابستان به ۱۱ میلیون بشکه در روز برسد. ارزیابی اوپک بر این است که تولید نفت عربستان در ماه مارس کمی بیش از ده میلیون بشکه در روز بوده است.

نخست‌وزیر عراق: حضور آشکار سلیمانی در نبردها «فکر بدی» بود

حیدر عبادی طی سخنرانی در «مرکز مطالعات امور بین‌المللی و راهبردی» در واشنگتن آمریکا گفته از کمک ایران برای مقابله با داعش در عراق استقبال کرده، اما حضور آشکار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، در میدان‌های نبرد در آن کشور «فکر بدی» بوده است.

بنا به ادعای العبادی «ایرانی‌ها گفته‌اند این تبلیغات کار آنها نیست، کسی دیگری کرده است. من هنوز نمی‌دانم چه کسی، ولی کس دیگری است».

موافقت بانک‌ها با نرخ سود بیست درصدی

عبدالناصر همتی رئیس شورای هماهنگی بانک ها گفته: اگر نرخ سود سپرده های بانکی ۳ تا ۴ درصد بیشتر از نرخ تورم و حدود ۲۰ درصد باشد، بانک‌ها با آن موافقند.

وزیری که اگر استیضاح شود حتما می‌افتد!

محمد سلیمانی وزیر سابق ارتباطات که اکنون نماینده مجلس است، در حاشیه کارت زرد مجلس به واعظی گفته: نمي دانستم موقعيت واعظي تا اين حد متزلزل است. اگر استيضاحش اعلام وصول بشود و به صحن بياد ۱۰۰درصد از وزارت خواهد افتاد، مگر اينكه تا آن موقع چند كار بزرگ انجام داده باشد.

فرار سالانه ۱۵۰ هزار مغز از ایران

بانک جهانی در گزارشی تفصیلی از اقتصاد ایران با اشاره به خروج سالانه ۱۵۰ هزار تحصیل کرده از ایران در جستجوی کار، بیکاری را مشکل اصلی دولت ایران دانسته و رشد اقتصادی ۰.۶ و تورم ۱۷.۳ درصدی را برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۵ پیش بینی کرده است.

حذف یارانه پردرآمدها در مرحله آغاز مطالعات مقدماتی!

مشاور رئیس جمهوری در امور اقتصادی از آغاز مطالعات مقدماتی برای حذف یارانه گروه‌های پردرآمد خبر داده است. مسعود نیلی گفته: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اکنون مطالعات مقدماتی برای حذف یارانه گروه‌های پردرآمد را آغاز کرده است. وی با بیان این که انجام این مطالعات حساسیت زیادی دارد و باید سنجیده عمل شود، تا شوکی به جامعه وارد نشود، اظهار کرد: خوشه بندی و تقسیم بندی دهکهای جامعه یک کار پردردسر و بسیار پیچیده با عواقب بسیار زیاد است، اما می‌توانیم دوباره گروه‌های هدف را تعریف کنیم.

نمودار انتخاباتی اصلاح‌طلبان

پارس‌نیوز، خبر روزنامه اعتماد در باره ساختار مورد نظر اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس آینده را به صورت نمودار زیر خلاصه کرده است. شوراي راهبردي انتخابات اصلاحات به رياست سيد عبدالواحد موسوي لاري، وزير كشور دولت اصلاحات تشكيل شده است و اعضای آن عبارتند از حسين مرعشي، مرتضي حاجي، آذر منصوري، علي صوفي، عبدالله ناصري و يك عضو نزديك به اعتماد ملي از شوراي مشورتي و محسن رهامي، احمد حكيمي‌پور و حسين كمالي.

ادعای دهباشی درباره‌ی زنان و دختران مفقوالاثر سال ۶۶

حسین دهباشی چهره رسانه‌ای نزدیک به دولت در یک پست در فیسبوک خود نوشته: کسی کتابِ «کیهانِ سالِ ۱۳۶۸» را دمِ‌ دست ندارد؟ | یک‌جایش بود که جنابِ کرّوبی شایعه‌‌ رُبودن زنان و دختران ایرانی و تعرّض به آن‌ها در ماجرایِ سرکوبِ حاجیان در مکه را تکذیب می‌کرد | چند صفحه ‌آن‌سوتر جدولِ قربانیان آن فاجعه مُنتشر شده بود | پس از کُشته‌ها و مجروح‌ها... یک سُتون هم‌ برایِ مفقودالاثرها بود | فقط زنان... ده‌ها نفر.

دهباشی سپس در یادداشتی تکمیلی نوشته: دیشب یادداشتِ تلخی نوشتم در مورد نگرانی از عاقبت ده‌ها تن از زنان و دُختران ایرانی که پس از فاجعه جُمعه سیاهِ مکّه در سالِ ۱۳۶۶ در فهرستِ مفقودالاثر‌ها بودند | امروز برادری مطمئن پیغامـ داد که: | این سوال را تقریبا از ده نفر از مسوولان وقت از جمله رییس سازمان حج و مرکز پزشکی حج و آقای عطریانفر که آن زمان رئیس ستاد مکه بود پرسیدم | همه‌شان قاطعانه جواب دادند که [حالا دیگر] حتی یک مورد مفقودی وجود ندارد. دو ماه بعد از بازگشت همه‌ی حجاج، خانواده [زنان و دخترانِ ایرانیِ مفقود شده] یک سفر رفتند عربستان تا نزدیک به شصت جنازه‌ی غیرقابل شناسایی را تحویل بگیرند.

زمان لازم برای تکمیل تحقیقات سانتریفیوژهای پیشرفته ایران

در بخشی از گزارش اخیر مؤسسه علوم و امنیت بین‌الملل از مهم‌ترین مؤسسات آمریکایی که علیه برنامه هسته‌ای ایران کار تحقیقاتی می‌کند، آمده: در حین مذاکرات گفته شد که برای توسعه سانتریفیوژ IR-6، به چهار سال و برای توسعه IR-8 به شش سال زمان نیاز است. ایران، اغلب زمان مورد نیاز برای دستیابی به اهداف هسته ای خود را کمتر از زمان واقعی تخمین می زند. ده سال، احتمالاً یک زمان واقعی برای تولید این سانتریفیوژ است؛ بنابراین، توسعه این دو سانتریفیوژ به طور چشمگیری با این چهارچوب تفاهم هسته ای محدود نخواهد شد.

ماجرای نامه تشکر از تیم هسته‌ای از زبان پدر شهید احمدی روشن

رحیم احمدی‌روشن پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن در سخنان پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی امروز جمعه تهران اظهارداشت: مردم و دانشجویان از من این سؤال را می‌پرسند که آیا شما از جمله کسانی بودید که به وزیر امور خارجه نامه نوشتید و تشکر کردید‌ که بنده امروز در جواب می‌گویم خیر ما چنین نامه‌ای ننوشتیم و برای وزیر امور خارجه نفرستادیم اما از این برادران تشکر می‌کنیم. وی افزود: به کسانی که نظر ما را در خصوص مذاکرات هسته‌ای می‌پرسند باید بگوییم نظر ما همان نظر مقام معظم رهبری است. رهبری اولین چیزی که فرمودند این بود که ما خوشبین نیستیم و دلیل آن را هم بر اساس تجربه و شناخت عمیق از دشمنان جمهوری اسلامی عنوان کردند.

انتقاد شدید رئیس سابق انرژی اتمی از صالحی

فریدون عباسی عصر امروز در جلسه «بررسی بیانیه لوزان» که در دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: موضوع انرژی هسته‌ای با زندگی مردم گره خورده است بنابراین ما نباید به این مسئله افراطی و تفریطی نگاه کنیم. رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران در ارتباط با ریاست صالحی در زمان احمدی‌‌نژاد، بیان کرد: صالحی فردی بود که به خاطر تحصیلات عالی و خوش مشربی رئیس سازمان انرژی اتمی شد اما باوجود تلاش‌هایش کار را به حاشیه بردند و شاهکار وی این بود که فردو را تحقیقاتی کردند.وی اضافه کرد: با تمام احترامی که برای وی قائل هستم اما باید بگویم کسی که می‌گوید فردو جای تحقیقات است خودش برود و در آنجا تحقیق کند.عباسی ادامه داد: اظهارات صالحی در حالی گفته شد که معاون آمانو به من گفت؛ من فردو را از خانه خودم بیشتر می‌شناسم و از همه جای آن اطلاع دارم.

ادعای صفار درباره تشر ظریف به کری

محمد حسین صفار هرندی در یادواره ۲۸ شهید محله شهید رجایی و سیاه اسطلخ در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر رشت، یادواره های شهدا را جلسه تکریم شهدا دانست و گفت: «از وابستگی در صنعت برق به صادرات برق رسیدیم» اظهار داشت: امروز با ۱۵هزار سانتریفیوژ در برابر غرب مذاکره می‌کنیم و همین تیم مذاکره کننده روزی در گذشته رفتند و نتیجه نگرفتند ولی امروز با دست پر رفتند و با منطق دارایی ملت در برابر غرب مذاکره می‌کنند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه غرب غلط می‌کند که می‌گوید فقط ۶هزار سانتریفیوژ داشته باشید، افزود: در این دنیا اگر می‌خواهی چیزی داشته باشی باید در دنیا قدرت داشته باشید. هرندی با تاکید بر اینکه دستاورد غنی سازی ۲۰ درصدی دست ظریف را در مذاکرات ۱+۵ پر کرد، گفت: ظریف در میدان مذاکره خطاب به جان کری با وجود توهین هایی به ایران گفته بود: «گوشت آمریکا زیر دندان ایران است و ایران اسلامی به عنوان قدرت منطقه باید به رسمیت شناخته شود».

استعفای شهردار خرمشهر به دلیل خودسوزی یک معترض

محمد حویزاوی پس از هجده ماه کار در شهرداری خرمشهر از سمت خود استعفا داد و این استعفا مورد موافقت اعضا قرار گرفت.رییس شورای شهر خرمشهر در مصاحبه با ایرنا گفت: شهردار مستعفی خرمشهر به دلیل فرار از استیضاح، استعفا داده است. علی بندری افزود: عملکرد شهردار خرمشهر در خصوص طرح‌های عمرانی شهری نامطلوب بوده و اعضای شورای شهر قصد داشتند وی را به دلیل واقعه خودسوزی یک شهروند خرمشهری که منجر به مرگ وی شد، استیضاح کنند. بندری، ضعیف بودن عملکرد حویزاوی را در این مسئولیت از عوامل اصلی استیضاح شهردار خرمشهر عنوان کرد. البته برخی دیگر از اعضای شورای شهر، ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دلیل اصلی استعفای حویزاوی شهردار خرمشهر بیان می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر