بازدید 16186
۱

عملیات روانی علیه اسد با دزدیدن گزارشگر ان‌بی‌سی

به گفته انگل این اشتباه نتیجه «مکر سفسطه آمیز» ربایندگان وی بوده است که می خواستند به آنها به باورانند در دست شبه نظامیان طرفدار اسد هستند.
کد خبر: ۴۹۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸ 17 April 2015
یک گزارشگر معروف شبکه تلویزیون ان بی سی آمریکا که در پایان سال 2012 به مدت پنج روز در سوریه ربوده شده بود، اذعان کرد بر خلاف آنچه که وی تایید کرده بود، توسط نیروهای طرفدار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ربوده نشده بود بلکه توسط شورشیان سنی ربوده شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ریچارد انگل در بیانیه ای که شامگاه چهارشنبه در پایگاه اینترنتی شبکه ان بی سی منتشر شد، اعلام کرد «جنبشی که ما را ربوده بود، سنی بود نه شیعه ».

به گفته انگل این اشتباه نتیجه «مکر سفسطه آمیز» ربایندگان وی بوده است که می خواستند به آنها به باورانند در دست شبه نظامیان طرفدار اسد هستند.

انگل 13 دسامبر سال 2012 به همراه تیم خود از مرز ترکیه وارد سوریه شده بود که در آنجا ربوده و دست و پا بسته به نزدیکی شهر معره مصرین در شمال غرب سوریه انتقال یافته بود.

وی هجدهم دسامبر در پایان تیراندازی میان شورشیان و شبه نظامیان طرفدار رژیم آزاد شده بود.

انگل در آن زمان اعلام کرده بود توسط شبه نظامیان شیعه شبیحه طرفدار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ربوده شده بود.

بعد از این که روزنامه نیویورک تایمز در باره این موضوع با شبکه ان بی سی تماس گرفته بود، این روزنامه نگار از منابع متعددی در میان دستگاه های اطلاعاتی کسب اطلاع کرد.

به نوشته این روزنامه تیم انگل احتمالا توسط یک گروه از شورشیان سنی مرتبط با ارتش آزاد سوریه که پیش از قدرت گرفتن داعش ائتلاف اصلی شورشیان مخالف اسد بود، ربوده شده بود.

به گفته نیویورک تایمز این گروه، گردان شاهین شمال ادلب بود اما تیم شبکه تلویزیونی توسط گروه دیگری موسوم به احرار الشام آزاد شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل