بازدید 11942

قاتل در مراسم تشييع جنازه مقتول شركت كرد

کد خبر: ۴۹۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷ 16 April 2015
عامل آتش سوزی عمدی خیابان کارگرشمالی که بعد از قتل پیرزن ۷۳ ساله اقدام به سرقت جواهرات کرده بود در جریان تحقیقات پلیسی شناسایی و دستگیر شد. متهم اعتراف کرد در مراسم تدفین مقتول شرکت داشته است.

به گزارش جوان، عصر هشتم بهمن سال گذشته ماموران كلانتري انقلاب در جريان آتش سوزي در يك خانه ويلايي قرار گرفتند كه زن ميانسالي هم در آنجا فوت كرده بود .

وقتي ماموران به محل حادثه كه در خيابان کارگر شمالي - کوچه بهمن بود رسيدند ماموران آتش نشاني آتش را خاموش كرده بودند و در بررسي از ساختمان جسد زن ميانسالي را هم كشف كردند.

با حضور کاراگاهان بررسی صحنه جرم اداره دهم پليس آگاهي و نظر کارشناس آتش نشانی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی ، پرونده به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

در بررسی بيشتر محل وقوع حادثه مشخص شد عامل آتش سوزي بدون ایجاد هر گونه تخریب وارد خانه شده است .

همزمان با آغاز تحقیقات کارآگاهان دريافتند وجوه نقد داخل گاو صندوق به همراه مقداری از طلاهاي مقتول همسرقت شده است.

بدين ترتيب فرضیه وقوع جنایت با انگیزه سرقت در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .

همسايه هاي مقتول هم به کارآگاهان گفتند قبل از حادثه مرد جواني را ديدند كه مدت زيادي در اطراف خانه مقتول پرسه مي زد.

از آنجا كه تعدادی از مجتمع های مسکونی نزديك محل حادثه مجهز به دروبین های مداربسته بودند كارآگاهان با بررسي تصاویر دوربین ها تصویر فرد ناشناسِ را شناسايي كردند.

وقتي كارآگاهان تصویر این مرد را به اعضای خانواده مقتول نشان دادند آنها بلافاصله او را به عنوان یکی از بستگانشان شناسایی كردند .

دستگیری متهم و اعتراف به جنایت


با شناسایی سعید - 35 ساله كارآگاهان او را 25 فروردين در خانه اش كه در میدان مادر بود بازداشت كردند.

سعید وقتي با دلایل و مدارک ارائه شده از سوی کارآگاهان مواجه شد به ارتکاب جنایت و ایجاد آتش سوزي عمدی اعتراف كرد.

متهم گفت : به خاطر مشکلات مالی و چکی که دست یکی از طلبکاران داشتم تصمیم گرفتم برای درخواست کمک مالی به یکی از بستگان نزدیک همسرم مراجعه کنم چون چک متعلق به حساب همسرم بود و طلبکار قصد داشت تا دستور جلب او را بگیرد . ساعت 9 صبح روز حادثه به سمت خانه مقتول كه از بستگانمان بود رفتم اما او برای ورزش به پارک رفته بود به خاطر همین چند ساعتی در کوچه منتظرش ماندم تا اينكه به خانه اش برگشت همراه او وارد خانه شدم و در همان راه پله موضوع چک را مطرح کردم.

اما او شروع به سرزنش کرد من كه منتظر چنین برخوردی نبودم عصباني شدم و يك مشاجره لفظی بین ما در گرفت . در یک لحظه اختیارم را از دست دادم و با او گلاویز شدم که ناگهان بیهوش شد و روی زمین افتاد . ترسیده بوم او را به داخل خانه اش بردم و پس از برداشتن مقداری طلا و همچنین پولهاي داخل گاو صندوق ، پرده و مقداري از لوازم چوبی داخل خانه را به آتش کشیدم و به سرعت فرار كردم.

متهم گفت: عصر همان روز همسرم از طریق بستگان از فوت مقتول و آتش سوزی خانه اش با خبر شد . من هم مجبور شدم تا با او به تشییع جنازه و مراسم ختم بروم اما در اين مدت عذاب وجدان رهايم نكرد تا اينكه دستگیر شدم .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با اشاره به اعتراف متهم به ارتكاب جنايت گفت: متهم به دستور بازپرس پرونده جهت انجام تحقيقات تكميلي در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل