بازدید 2564
لاریجانی در دیدار با نخبگان و اعضای شورای اداری استان کرمانشاه تاکید کرد:

ایران به دنبال ایجاد امنیت و همزیستی مسالمت آمیز در منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخبگان و اعضای شورای اداری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه دغدغه جمهوری اسلامی ایران ایجاد امنیت در منطقه است، گفت: برای پیشرفت در کشور از هیچ همتی نباید دریغ کرد.
کد خبر: ۴۹۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱ 15 April 2015
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخبگان و اعضای شورای اداری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه دغدغه جمهوری اسلامی ایران ایجاد امنیت در منطقه است، گفت: برای پیشرفت در کشور از هیچ همتی نباید دریغ کرد.

به گزارش «تابناک»، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه (26 فروردین‌ماه) در سفر یک روزه به استان کرمانشاه در نشست با نخبگان و اعضای شورای اداری این استان گفت: در ابتدا لازم است از بیانات نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، استاندار، رئیس و نمایندگان استان کرمانشاه، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت این استان و فرماندار جوانرود به دلیل طرح نکات خوب تشکر کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از یک سال و اندی از شروع کار دولت جدید امروز می‌توان ارزیابی مثبتی از کار دولت داشت و بنده فکر می‌کنم که دولت جدید تاکنون در حوزه‌های مختلف موفق عمل کرده و چند ویژگی را دنبال کرده است.

وی تاکید کرد: دولت جدید آرامش در کشور را به وجود آورد و فضای کار برای افراد مختلف ایجاد شد، همچنین طرح نظرات گوناگون افراد در جامعه آرامش را به وجود آورده و دولت جدید رفتار عقلایی با نخبگان کشور داشت که این موضوع عامل مهمی است.

دکتر لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که نخبگان در آن برجسته هستند و دولت عاقل به طور قطع به نظرات نخبگان در کشور توجه می‌کند. همچنین دولت جدید برای ایجاد فضای کسب و کار امیدواری‌های بسیاری را در کشور به وجود آورد و در سال گذشته لایحه دولت برای تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد زمینه برای سرمایه‌‌گذاری در مجلس بررسی شد و باید در یک افق قابل پیش بینی زمینه را برای حضور مردم در اقتصاد فراهم کنیم که امیدواریم این مهم در آینده پیش آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: دولت برای تعامل در صحنه بین المللی و منطقه‌ای نیز تاکنون گام‌های رو به جلویی برداشته است و در مسئله هسته‌ای نیز گام‌های دولت عقلایی است، البته اقدامات اخیر آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که خود آنها نمی‌توانند مسائل را مطرح کنند و نباید بگویند که ایران میز مذاکره را ترک کرد زیرا رفتار جمهوری اسلامی ایران سنجیده بوده و در مذاکرات جدی عمل می‌کند و پاسخ‌هایش نیز عقلایی است.

وی با تاکید بر اینکه دولت برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی همت بزرگی به خرج داده است، افزود: اینکه گفته می‌شود برای برخی پروژه‌ها از فاینانس استفاده شود، تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی حل شود، باید نرخ رشد به بیش از 10 درصد افزایش پیدا کند اما در مجموع ارزیابی کلی از مسیر دولت مثبت است و باید تاکید کرد روابط قوای سه‌گانه همراه با تعامل و همکاری بوده و بسیاری از مسائل با همفکری حل می‌شود و ما امیدواریم همکاری‌ها بیشتر از گذشته افزایش پیدا کند.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: باید برای پیشرفت کشور از هیچ همتی دریغ نکرده و این مهمترین مسئله برای ایران است چرا که وضعیت ما در منطقه خوب است هر چند که برخی رفتارهای کودکانه و کارهای ناشیانه انجام می‌دهند که به ضرر امت اسلامی است اما ایران حکیمانه حرکت می‌کند، از این رو ما نه احساساتی می‌شویم و نه از راه حرکت انقلابی‌مان پشیمان می‌شویم از این رو وضعیت جمهوری اسلامی ایران نشان از دانایی در سیاست خارجی دارد هر چند که شرایط منطقه ملتهب است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخلاف همه حرف‌های رسانه‌های خارجی دغدغه ایران ایجاد امنیت در منطقه است، گفت: ما نه دنبال مسئله سازی و نه دنبال امپراطوری‌سازی و اختلاف افکنی هستیم بلکه ما دنبال همزیستی مسالمت آمیز می‌باشیم و متاسفانه این کشورهای دیگر بودند که به ایران تجاوز کردند و کشورهای مسئله‌ساز باید بدانند که رفتارهای گذشته خود را تکرار نکنند، بنابراین ما در مجلس به دقت مذاکرات را پیگیری می‌کنیم و مسئله سازی غرب نمی‌تواند تاثیری در مذاکرات داشته باشد.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: البته حوزه اقتصاد در کشور دچار آسیب‌هایی است که ما باید برای رفع آنها بسترهای لازم را برای سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی فراهم کنیم و باید تلاش کنیم مسیر برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف فراهم شود. بنابراین برخی استان‌ها رتبه بالایی در سرمایه‌گذاری دارند، اما متاسفانه استان‌هایی هم داریم که از سر سیری به سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند و در شرایط فعلی وضع امور اداری برای سرمایه‌گذاری سخت است و دولت باید تلاش کند که این شرایط تسهیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نقدینگی‌ها باید به سمت تولید سوق داده شود، گفت: استان کرمانشاه از جهت دفاع انقلاب اسلامی چیزی کم نداشته و مردم رشیدی دارد از این رو باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: مزیت‌های خوبی در استان کرمانشاه وجود دارد که می‌توان به متوسط میزان بارندگی حدود 420 میلی‌متر اشاره کرد، همچنین در این استان به مهار آب‌ها، آبیاری تحت فشار برای توسعه استان باید توجه کرد که در بودجه رقم قابل توجهی برای این موضوع در نظر گرفته شده است البته مزیت‌های زیادی چون همجواری با کشور عراق نیز وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران همیشه روابط تاریخی با عراق داشته و زمینه‌ها برای تجارت باید فراهم شود البته این که در مرز خسروی باید زمینه برای صادرات فراهم شده و زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گیرد یک امر ضروری است.

دکتر لاریجانی افزود: اینکه منطقه آزاد تجاری قصر شیرین باید به وجود آید نیازمند لایحه دولت است اما فلسفه اصلی مناطق آزاد تجاری پرش صادراتی است که در کشور ما معکوس شده و با اصل هدف یکسانی ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به راه‌آهن استان کرمانشاه گفت: راه‌آهن از پروژه‌های مهم است که باید از فاینانس در آن استفاده شود بنابراین اگر بخواهیم مشکل بیکاری در این استان حل شود باید ظرفیت سرمایه گذاری‌های صنعتی افزایش پیدا کند و ما امیدواریم در استان کرمانشاه که زمینه‌های لازم برای توسعه را دارد این مهم شکل بگیرد از این رو باید از سرمایه‌گذاری در حوزه معدن نیز حمایت کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان