بازدید 29347

هشدار به مخالفت برخی دولتی‌ها برای حضور سپاه در سیستان و بلوچستان

هم‌‌اکنون امنیت منطقه سیستان دست سپاه است و تمام هماهنگی‌ها در این زمینه باید با فرماندهی نیروهای سپاه صورت گیرد؛ اما بحثی که در اینجا مطرح است، اینکه رئیس شورای امنیت در استان استانداری است و استانداری نیز در این کار سهم دارد؛ بنابراین، این احتمال می‌رود که برخی نا‌هماهنگی‌ها در این خصوص ایجاد شده باشد.
کد خبر: ۴۹۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 14 April 2015
واگذاری امنیت سیستان و بلچوستان به نیروی انتظامی سیاسی استپس از شهادت هشت مرزبان کشورمان در جنوب استان سیستان و بلوچستان، اعضای کمیسیون امنیت ملی با دعوت از برخی مقامات استانی از جمله استاندار و برخی مقامات امنیتی و سیاسی کشور، ابعاد گوناگون این موضوع را در کمیسیون ‌بررسی کردند.

به گزارش «تابناک»، با توجه به سفر یکی از مقامات وزارت کشور به این منطقه، استاندار در این جلسه حاضر نشده و معاون سیاسی وی به جای وی در کمیسیون امنیت حاضر شده است. یکی از موارد با اهمیت در این جلسه‌، پیشنهاد واگذاری امنیت مرزهای این قسمت به نیروی انتظامی بوده است.

گویا مسئولین وزارت کشور، بر واگذاری امنیت در سیستان و بلوچستان به نیروی انتظامی تأکید داشته‌اند. نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در ‌این باره ‌گفته است: در این نشست، نمایندگان وزارت کشور و استانداری، بر واگذاری امنیت در سیستان و بلوچستان به نیروی انتظامی تأکید داشتند، ولی آنان از این غافل‌اند که امنیت پهناور‌ترین استان کشور تک بعدی امکان‌پذیر نیست.

محسنی ثانی، رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص این پیشنهاد ‌گفت: هنوز از طرف وزارت کشور در ‌این زمینه موضع رسمی اعلام نشده ‌و ‌‌پیشنهادها، تنها از سوی مسئولان محلی بوده است.

این نماینده مجلس در خصوص برقراری امنیت در سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون بحث امنیت در منطقه جنوب شرقی کشور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأمین می‌شده و هم‌اکنون نیز‌ به همین شیوه اداره می‌شود، ولی ‌شاید برخی دیدگاه‌های دیگر‌ نیز در دادن این پیشنهاد دخیل باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه افزود: هم‌‌اکنون امنیت منطقه سیستان دست سپاه است و تمام هماهنگی‌ها در این زمینه باید با فرماندهی نیروهای سپاه صورت گیرد؛ اما بحثی که در اینجا مطرح است، اینکه رئیس شورای امنیت در استان استانداری است و استانداری نیز در این کار سهم دارد؛ بنابراین، این احتمال می‌رود که برخی نا‌هماهنگی‌ها در این خصوص ایجاد شده باشد.

وی با بیان اینکه کسی با حضور سپاه در آنجا مشکلی ندارد، گفت: نباید به این مسائلی که گاهی عنوان می‌شود، زیاد اعتنا کرد. این‌ها در حد پیشنهاد هستند و باید در کمیسیون امنیت ملی و مراجع دیگری که مرتبط با امنیت و تمامیت کشور است،‌ بررسی شود.

وی درباره منظور پیشنهاد دهنگان‌ از این پیشنهاد نیز گفت: بحث بر سر اینکه سپاه کنار بکشد و نیروی انتظامی وارد شود نبود بحث بر اسر این است که چگونه بشود این هماهنگی‌ها را به وجود آورد و مسئولیت‌هایی که در این خصوص بر عهده مسئولین مختلف است به خوبی تبیین شود.

وی با بیان اینکه این مسأله آن گونه که تصور می‌شود، سیاسی نیست گفت: در برخی ‌نقاط در این منطقه، نیروی انتظامی مرزبانی می‌کنند و در برخی مناطق دیگر نیز سپاه این مسئولیت را بر عهده دارد که نیاز به هماهنگی بین این دو نیروست. در حال حاضر هم چون مسئولیت‌‌ کاملا با سپاه است، شاید عده‌ای می‌خواستند‌ آن را به استانداری باز‌گردانند؛ البته این هم‌اکنون مطرح شده و باید مراجع دیگر در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار