بازدید 3478

جان کری از بیانیه لوزان دفاع کرد

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اذعان داشت توافق نهایی تعیین‌کننده همه چیز است.
کد خبر: ۴۹۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 13 April 2015
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اذعان داشت توافق نهایی تعیین‌کننده همه چیز است.

به گزارش خبرگزاری آنا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه سی.بی.اس آمریکا از بیانیه لوزان دفاع کرد.

جان کری که قرار است امروز در مجلس نمایندگان و روز سه شنبه در سنا درباره توافق هسته‌ای توضیحاتی به قانون‌گذاران آمریکا بدهد، در این مصاحبه اظهار داشت: «هر آنچه ما اعلام کرده‌ایم بر اساس حقایق بوده و من از آنها دفاع می‌کنم».

کری تاکیدکرد که در نهایت، این توافق نهایی است که همه چیز را تعیین خواهد کرد. وی اذعان داشت که شاهد روایت‌های دوگانه، اختلاف و چرخش درباره تفاهم لوزان بودیم اما در نهایت توافق منتشر شد و همان چیزی بود که ما شرح داده بودیم. ایران این تفاهم‌نامه را امضا کرده و به هر بخش آن پایبند است.

وی افزود اکنون دو ماه ونیم تا رسیدن به توافق نهایی زمان باقی مانده و مردم مافوق انتظار خود از عمق، وسعت و جزئیات آن شگفت زده خواهند‌‌ شد.

وی اذعان داشت افراد باید اجازه دهند روند مذاکرات پیش رفته و اجازه دهند ما کار خود را در دو ماه و نیم باقی مانده انجام داده و تکمیل کنیم.

کری تاکید کرد هنوز رئوس مطالب باقی مانده اما وی بر روی رسیدن به توافقی خوب تمرکز کرده است.

او همچنین با اشاره به اظهارات جان مک کین، سناتور جمهوری‌خواه آریزونا گفت که به نظر وی، رئیس‌جمهور با قدرت درباره سخنان سناتور مک کین و برداشت وی از سخنان رهبر معظم انقلاب صحبت کرده‌است.

وی افزود: «من دیگر نمی‌خواهم حرف بیشتری در این زمینه بگویم. من بر روی حقایق تمرکز کرده‌ام.»

جان مک کین، چند روز پیش طی مصاحبه‌ای گفته بود سخنان رهبر معظم، نشان‌دهنده موضع متفاوت ایران و آمریکا درباره تفاهم لوزان است.

کری همچنین اظهار داشت: «دیروز نیز روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اطلاعات ما درست، قابل اعتماد و دقیق است».

کری در این مصاحبه به دیدار باراک اوباما و رائول کاسترو، رئیس‌جمهور کوبا نیز اشاره کرد و در خصوص امکان حذف نام این کشور از فهرست کشورهای حامی تروریسم گفت که به عقیده وی، رئیس‌جمهور (اوباما) بسیار شجاعانه در این خصوص صحبت کرده و ضمن دفاع از رویکرد اوباما اذعان داشت که وی قصد دارد به رئیس‌جمهور این آزادی عمل را بدهد و رئیس‌جمهور در چند روز آینده تصمیم‌گیری خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل