بازدید 2363

ناتو: روسیه مقصر قطع همکاری است

سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) گفت، ایفای نقش روسیه در بحران اوکراین و پیوستن مجدد شبه‌جزیره کریمه به خاک این کشور مقصر اصلی تعلیق همکاری میان روسیه - ناتو است.
کد خبر: ۴۹۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 12 April 2015
 سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) گفت، ایفای نقش روسیه در بحران اوکراین و پیوستن مجدد شبه‌جزیره کریمه به خاک این کشور مقصر اصلی تعلیق همکاری میان روسیه - ناتو است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه، آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که درگیری مسلحانه میان نیروهای دولتی اوکراین و جدایی‌طلبان در شرق این کشور منجر به از بین رفتن همه جوانب مثبت روابط روسیه با ناتو شده است. وی افزود که افزایش فعالیتهای نظامی ائتلاف ناتو در نزدیکی مرز روسیه غیرموجه و بی‌سابقه است.

وانا لونگسکو، سخنگوی ناتو امروز(یکشنبه)‌ به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ناتو همکاری عملی با مسکو را به دنبال اقدام غیرقانونی سال گذشته در الحاق مجدد شبه‌جزیره کریمه به روسیه که پس از یک همه‌پرسی در این شبه‌جزیره انجام شد، به حال تعلیق آورد.

سخنگوی ناتو اظهار کرد که تداوم اقدامات تهاجمی روسیه در اوکراین مانعی برای این همکاری است.

لونگسکو خاطرنشان کرد: از زمان پایان جنگ سرد ناتو تلاش کرده تا شراکتی را با روسیه از جمله در زمینه مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در افغانستان ایجاد کند.

وی افزود که این شراکت به دلیل آنچه که از نظر ناتو نقض قوانین بین‌المللی توسط روسیه و زیر پا گذاشتن تعهدات این کشور بر اساس قانون بنیادین روسیه – ناتو بوده از بین رفته است.

ناتو با تشدید بحران در اوکراین در اوایل سال 2014 شروع به تقویت حضور نظامی خود در نزدیکی مرزهای غربی روسیه کرد. ماه گذشته میلادی روسیه استدلال کرد که تقویت مواضع ناتو در شرق اروپا ناقض قانون بنیادین سال 1997 روسیه – ناتو در زمینه روابط دوجانبه که گفته ناتو نباید به طور دائمی نیروهای رزمی تاثیرگذار را در نزدیکی مرز روسیه مستقر کند، است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل