بازدید 5368

تجمع در برابر سفارت عربستان در لندن

صدها نفر در اعتراض به حملات هوایی عربستان سعودی و متحدینش علیه یمن، عصر روز شنبه ضمن تجمع در مقابل سفارت سعودی در لندن ، خواستار متوقف شدن این حملات وحشیانه شدند.
کد خبر: ۴۹۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ 12 April 2015
صدها نفر در اعتراض به حملات هوایی عربستان سعودی و متحدینش علیه یمن، عصر روز شنبه ضمن تجمع در مقابل سفارت سعودی در لندن، خواستار متوقف شدن این حملات وحشیانه شدند.

به گزارش ایرنا، افراد شرکت کننده در این تجمع اعتراضی که از سوی گروه های مدنی ضد جنگ و صلح طلب و گروه های ملی گرای یمنی برگزار شده بود، ضمن در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود، «دستتان را از یمن کوتاه کنید»، خواستار متوقف شدن حملات نظامی علیه این کشور شدند.

تجمع کنندگان در شعارهای شان خواستار قطع حمایت های انگلیس و آمریکا از حملات دولت سعودی و کشورهای همپیمان آن علیه یمن شدند.

سخنرانان در این تجمع ضمن محکوم کردن حملات هوایی عربستان و متحدینش علیه یمن، عنوان می کردند که این حملات تاکنون سبب کشته شدن شمار زیادی از افراد غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شده است.

این سخنرانان همچنین با اشاره به گزارش های یک سویه برخی از رسانه های غربی در رابطه با اوضاع یمن که عمدتا به نفع عربستان سعودی منتشر می شود، این حرکت رسانه های غربی را محکوم کردند. 

آنها تصریح داشتند که انگلیس و آمریکا نیز با حمایت گسترده از عربستان سعودی در حمله به یمن، در جنایات و شروع جنگ داخلی خونین در این کشور سهیم هستند.

یکی از تجمع کنندگان در گفت وگو با ایرنا، ضمن محکوم کردن حملات هوایی عربستان سعودی علیه یمن گفت: ما به عربستان که از حامیان اصلی گروه های افراطی است نه در انگلیس و نه در هیچ کجای دیگری، خوشامد نمی گوییم.

وی با اشاره به حمایت های کشورهای غربی از جمله انگلیس از عربستان سعودی و حملات هوایی اش به یمن، خواستار متوقف شدن این حمایت ها گردید.

در تجاوز نظامی 17 روزه عربستان سعودی و متحدانش به خاک یمن به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری پیشین این کشور، بیش از یک هزار غیرنظامی از جمله کودکان و زنان کشته و یا زخمی و شمار زیادی از مردم این کشور آواره شده اند. 

از آغاز تجاوز عربستان که با همراهی بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر صورت گرفته، همچنین بسیاری از زیرساخت های یمن نیز تخریب شده است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اخیرا در گفت وگوی تلفنی با ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی اعلام کرده است که «لندن از اقدام سعودی در یمن قویا حمایت سیاسی» می کند. 

کامرون در این گفت وگو ضمن اعلام حمایت قوی سیاسی لندن از اقدام عربستان در یمن، گفت: شکی نیست که ریاض دارای این حق است که تمامی اقدامات ممکن را برای جلوگیری از تجاوز حوثی ها، حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری یمن که دولتش دارای مشروعیت است، به کار ببندد.

این در حالی است که گروه های مدنی ضد جنگ از دولت انگلیس خواسته اند که عربستان سعودی را به دنبال تهاجم نظامی اش به کشور یمن که منجر به کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان شده است، مورد تحریم کامل تسلیحاتی قرار دهد.

گروه های مدنی همچنین از دولت انگلیس خواسته اند، تحقیق کند که آیا جنگ افزارهای این کشور در حملات هوایی عربستان سعودی به یمن، به ویژه در جریان حمله به یک کمپ آوارگان یمنی که ده ها نفر کشته بر جای گذاشته، مورد استفاده قرار گرفته است یا نه. 

براساس گزارش گروه مدنی «کمپین علیه تجارت اسلحه»، از دهه 1960میلادی تاکنون عربستان سعودی به رغم مسایل حقوق بشری اش، از خریداران مهم تسلیحات انگلیسی بوده و هم اینک نزدیک 240 پرسنل وزارت دفاع انگلیس به منظور ارایه خدمات در همین ارتباط در این کشور و نیز عربستان مشغول فعالیت هستند. 

به گزارش این گروه، میزان ارزش مجوزهای صادرات سلاح انگلیس به عربستان سعودی از سال 2008 تا 2014 میلادی، نزدیک به 6 میلیارد پوند بوده که 3 میلیارد و 800 میلیون پوند آن مربوط به دولت ائتلافی دیوید کامرون است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار