بازدید 20333

صرفه جویی در مصرف آب با وجود بارش های خوب اخیر

وزیر نیرو با اشاره به بارش های اخیر گفت: نگرانی ها کاهش یافته است اما همچنان نیازمند همراهی مردم درصرفه جویی مصرف آب هستیم .
کد خبر: ۴۹۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 11 April 2015
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمید چیت چیان در گفتگو با خبر 14 شبکه اول سیما گفت: افزایش بارش ها را قدر می دانیم و باید برای هر قطره باران شکر گذاری کنیم، اما همچنان با کاهش بارش در مقایسه با دوره های گذشته روبرو هستیم.

وی افزود: در سال آبی جاری که از مهر 93 آغاز شده است ، تاکنون 163 میلیمتر بارندگی گزارش شده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته با 192 میلیمتر ودوره دراز مدت 47 ساله با 197 میلیمتر کاهش نشان می دهد.

وزیر نیرو  افزود: ‌در برخی استانها مانند هرمزگان بیشترین کاهش بارش را با 64 درصد افت داریم و در استانهای بوشهر ، فارس و خوزستان هم 42 تا 44 درصد کاهش بارندگی در مقایسه دوره مشابه سال گذشته گزارش شده است و در تهران هم 11 درصد کاهش بارش داریم.

چیت چیان گفت:‌ البته در استانهای دیگری مانند گیلان ،مازندران ، آذربایجان شرقی و غربی ، خراسان شمالی و رضوی ،‌کرمان و اصفهان با افزایش بارندگی روبرو هستیم و ذخایر سدهای ما نیز 15 میلیارد و 840میلیون مترمکعب است که در مقایسه با سال گذشته (19 میلیارد 770میلیون مترمکعب) کاهش نشان می دهد.

بهره برداری از 24 سد؛ امسال

وزیر نیرو گفت: در سال گذشته 5 سد به بهره برداری رسید و امسال نیز 24 سد جدید به بهره داری خواهد رسید تا ظرفیت تامین آب مورد نیاز شهروندان به پایداری بیشتری برسد.

وی افزود: 1660 روستای فاقد آب شرب در سال گذشته به شبکه مطمئن تامین آب شرب مجهز شد و امسال نیز امیدواریم مجتمع های آب رسانی روستایی دیگری به بهره برداری برسد.

افزایش اعتبارات آب روستایی به 2200میلیارد تومان

چیت چیان گفت : ‌اعتبارات آب روستایی سال گذشته 300 میلیارد تومان بود که امسال به 2200 میلیاردتومان افزایش یافته است و 121 طرح آبرسانی به شهرها از جمله تهران و تبریز به بهره برداری خواهد رسید و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم ظرفیت تامین نیازهای آبی را به پایداری بیشتری برسانیم.

تعداد بازدید : 176

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان