بازدید 18311
حاشیه‌ای بر روز استثنایی ورزشگاه آزادی؛

«بلیت مفتی» کمک کرد یا هنوز فوتبال ورزش محبوب ایرانی‌هاست؟

حضور گسترده هواداران پرسپولیس آن هم در روزهایی که پرسپولیس بدتر از همیشه نتیجه می‌گیرد، نشان می‌دهد فوتبال هنوز ورزش اول این کشور است و علاقه‌مندان منحصربفرد خود را دارد.
کد خبر: ۴۸۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰ 10 April 2015
ورزشگاه آزادی چهارشنیه یک روز استثنایی را تجربه کرد؛ فارغ از پیروزی شیرین پرسپولیس؛ جدا از اتفاقات سیاسی که این روزها بین ایرانی‌ها و عربستانی‌ها رخ داده و موجب شده شیرینی این پیروزی در کام مردم دوچندان شود. حتی گذشته از لباس‌های پلنگی النصری‌ها که برای یک جور دهن کجی به تن کرده بودند، شاید مهم‌ترین اتفاق روز گذشته آزادی را بتوان در یکصدهزارتنی دید که خودشان را در یک روز کاری میان هفته به ورزشگاه پیر پایتخت رسانده بودند.

به گزارش «تابناک»، دو هفته بعد از آنکه جمعیت مهاجران افغان ساکن ایران با حضور هشتاد هزارنفری در ورزشگاه آزادی و حمایت از تیم ملی امید کشورشان برای ملی‌پوشان ایران، درس بزرگی به ورزش‌دوستان ایرانی دادند، حضور بی‌نظیر و مثال‌زدنی هواداران پرسپولیس در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا، بار دیگر شور و نشاط را بع شریان‌ فوتبال کشورمان بازگرداند. این بازی طبق اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، ۱۰۰ هزار تماشاگر داشت به طوری که طبقه دوم ورزشگاه و حتی راهروهای آن پر از تماشاگر نشسته و ایستاده بود.

«بلیط مفتی» کمک کرد یا هنوز فوتبال ورزش محبوب ایرانی‌هاست؟

رکورد قبلی تماشاگر نیز متعلق به خود پرسپولیس بود که در سال ۲۰۱۲ و در بازی مقابل الغرافه قطر ـ که به تساوی یک بر یک انجامید، ۹۶۲۰۰ نفر ثبت شده بود؛ بنابراین، پرسپولیس در بازی مقابل النصر عربستان رکورد خودش را شکست و عنوان پرتماشاگر‌ترین تیم قاره آسیا را همچنان حفظ کرد.

اما اینکه چرا و چگونه این همه جمعیت در ورزشگاه آزادی گرد هم آمدند، سؤالی است که پاسخ به آن می‌تواند برخی باورهای فوتبال ما را تغییر دهد. «فوتبال‌زدگی»، بی‌توجهی مردم به فوتبال داخلی، شکایت از کیفیت فوتبال داخلی و مسائل دیگری از این دست، دلایلی بود که خیلی‌ها برای کاهش اقبال تماشاگران به فوتبال عنوان می‌کردند. بازی‌های معمولی لیگ ایران که غالبا با تعداد تأسف‌باری از حاضران در ورزشگاه برگزار می‌شود و دیدارهای سنتی و مهم فوتبال کشورمان هم نسبت به آمارهای قدیمی شان کارنامه قابل دفاعی ندارند. دربی گذشته در حضور شصت و پنج هزار تماشاگر برگزار شد و این درحالی است که سابقا برای چنین مسابقه‌ای علاوه بر یکصد هزار نفری که در ورزشگاه حضور داشتند، چند هزار نفر هم پشت در می‌ماندند؛ بنابراین، با این آمار دلایل این عده از منتقدان چندان هم بیراه نیست.

«بلیط مفتی» کمک کرد یا هنوز فوتبال ورزش محبوب ایرانی‌هاست؟

اما با همه این‌ها، حضور گسترده مردم در ورزشگاه آزادی در روز گذشته، نشان داد که نمی‌توان همه چیز را با یک چوب راند. پرسپولیس در یکی از اسفبار‌ترین دوران ورزشی خود است و اگر حرف منتقدان مدعی فوتبال‌زدگی و عدم رغبت فوتبالدوستان به بازی‌های بی‌کیفیت درست باشد، که حتی دوآتشه‌ترین تماشاگر پرسپولیس هم نباید رغبتی برای حضور در ورزشگاه داشته باشد. به نظر می‌رسد حضور گسترده هواداران پرسپولیس آن هم در روزهایی که پرسپولیس بد‌تر از همیشه نتیجه می‌گیرد، نشان می‌دهد که فوتبال هنوز ورزش اول این کشور است و علاقه‌مندان منحصربفرد خود را دارد؛ علاقه‌مندانی که در یک روز کاری از اداره خودشان را به آزادی می‌رسانند و حتی حاضرند در راهرو‌ها و زیر ساعت ورزشگاه‌ هم بایستند.

نکته دیگری که در این حضور گسترده تأثیر داشت، رایگان بودن بلیت‌ها بود. حسین هدایتی که به دنبال راه یافتن به هیأت مدیره پرسپولیس است، در ایام عید اعلام کرد که برای عیدی به هواداران پرسپولیس، تمام بلیت‌های بازی برابر النصر را خریده تا تماشاگران با خیال راحت در ورزشگاه حضور یابند؛ عیدی که البته نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان روی دست عابربانک پرسپولیس خرج گذاشت، ولی نتیجه‌ای عجیب داشت که حتی خود او را هم شوکه کرد.

تجربه برگزاری مراسمی چون روز سینمای رایگان و هجوم مردم به سالن‌ها البته نشان داد که غالبا استفاده از امکانات رایگان با استقبال عمومی مواجه می‌شود؛ بنابراین، شاید بتوان یکی از عوامل عدم استقبال مردم از مسابقات را در قیمت بلیت‌ها و نحوه تهیه آن هم دید. البته در این میان نکات دیگری چون اولین حضور برانکو در آزادی یا استقبال مردم از اولین بازی پرسپولیس بدون درخشان هم عنوان شده که به نظر چندان منطقی نمی‌‎‌آید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۰
بیش از 70 میلیون ایرانی آتش خشم از اقدام حرمت شکن و شنیع 2 پلیس نامسلمان عربستانی در سینه دارند، میلیاردها انسان دیگر ماجرا را شنیده اند و یا خواهند شنید و مسلما اکثر آنها هم از اقدام آن دو شیطان صفت بیزار و ناراحت می شوند!!!
تنفر مردم از سعودی ها باعث پر شدن ورزشگاه بود
بلیط مفتی
وگرنه این سرخابی ها و طرفدارانش یه شبه از این رو به اون رو نمیشن
پرسپولیس نامی کهن از سرزمینی کهن...
بلیط مفتی.
پرسپولیس و استقلال تیم های فراگیر در اغلب جاهای کشور هستند منتها مردم اینقدر مشکالاتشون زیاده تو کار و زندگی دیگه فکرشون به سمت فوتبال نمیره ولی این بازی یک بازی مخصوص بود با توجه به اتفاقات منطقه برای همین هم هواداران کم نذاشتند تو این بازی و پر کردند ورزشگاه رو....
پرسپولیس و استقلال سرمایه های فوتبال مملکتند و باید به این دو تیم به بخش خصوصی واگذار شود برای جذب سرمایه و....
پرسپولیس پر هوادارترین تیم اسیا
ربطی به بلیط مفتی نداره
پرسپولیس هنوز هم پرسپولیسه
هواداراش هنوز هم پابرجاست
قشنگ تیتر بزنید یعنی چی مفت
قشنگ تیتر بزنید یعنی چی مفت
"«بلیط مفتی» کمک کرد یا هنوز فوتبال ورزش محبوب ایرانی‌هاست؟" هیچ کدام.
کمی فکر کنید.هدایتی 900 میلیون تومان داده!!!!! تا یک بازی مقابل یک تیم از عربستان که تنش های اخیر فی مابین را همه می دانیم، برای تماشاگران رایگان باشد!
البته سوال اصلی این است:
آیا اگر اتفاق فرودگاه عربستان نمی افتاد باز هم از این بازی چنین استقبالی می شد؟
خير جناب ... بليط مفتي نبود ...نفرت شديددددددددددددددددددددد از عريستان عامل اين مسئله بود .
سوال کردن داشت
ملت پول یا مفت ندارن خرج این فوتبال کنن
مفد باشه میان نباشه نمیان
تماشاگر نیاز به احترام و ارج و توجه متقابل دارد.
مفت باشه، کوفت باشه.
سوای عیدی آقای هدایتی نباید نفرت مردم از بابت موضوع تجاوز عربستان در فرودگاه جده رو کنار بگذاریم
شک نکنید بیشتر به دلیل بلیط مفتی بود که این جمعیت گرد هم آمدند؛ البته در مورد اینکه پر طرفدارترین تیم آسیا پرسپولیسه شکی نیست
شک نکن اگه مفتی نبود اینطوری نمیشد
به نظر ميرسه ماجراى تاسف بار فرودگاه جده عامل اصلى حضور اين جمعيت در ورزشگاه بوده.
مشكلات ساختارى فوتبال و ورزش كشور رو با يك بازى نميتوان انكار كرد و نبايد ساده لوحانه فكر كرد كه به همين راحتى تمام مشكلات حل شد.
بايد واقع بين بود.
تابناک گرانی اخیرا مطلبی علیه پزشکان نمی گذاری باعث انبساط خاطر ما شود روی ما رو زمین نگذار همین فردا یکی بگذار حال کنیم
روابط بحرانی با عربستان هم تاثیرگذار بوده.
من اصلا از فوتبال خوشم نمياد ولی دیروز رفتم فقط و فقط برای اینکه روبروی پرسپولیس یه تیم عربستانی بود
تا بسوزه اونجای حسود!!
هیچکدام از این دو کمک نکرد بلکه غیرت پرسپولیسی ها موجب رقم خوردن چنین حماسه ای شد
مفتی
مفتی
در یک کلام در دیدی وسیع تر دیگه این فوتبالی که در ایران وجود داره مفت بیشتر نمی ارزه، وقتی بازیهای بسیار با کیفیت رو حتی کشورهای آسیایی ارائه میدهند، بازیکنان ما هنوز توی این دهه اخیر شاهد پیشرفت چندانی نبوده است.
مطمئن باشید که مردم دیگر برای شوتبال ارزشی قائل نیستند و تقریبا همه ی مردم از ورزش های دیگر طرفداری می کنند، و علت شلوغی ورزشگاه، بیشتر مسائل سیاسی منطقه و حرکات ناشایست عربستان می باشد که مردم با این حضور به نحوی می خواستند، پاسخ عربستانی ها را بدهند و نه اینکه از وشتبال حمایت کنند، وگرنه دوران شوتبال خیلی وقت است که تمام شده.
همه جای دنیا دو قطبی و سه قطبی هست فوتبال! اما تو ایران قطب سوزی شده و همه تیم ها ادعا دارن! و همه هم باید 20 میلیارد خرج کنند !اینجوری هم هزینه های لیگ بالا میره هم قدرت دو قطب اصلی فوتبال کم میشه و تماشاگرا هم رغبتی برای دیدن بازیهاشون ندارن.!
بعد میگید چرا کسی از یارانه انصراف نمیده . مطمئنم اگر دولت بخواد سرخود حذف کنه خیلی از همین ها که بخاطر بلیط مفتی رفتن ورزشگاه حذف میشن
باجازه شما !! اول بیط مفتی و دوم غیرت و تعصب ایرانی بر علیه فاجعه ماموران صعودی در فرودگاه نسبت به اعمال زشت وهابی ها و دیگر هیچ !!!
هنوز فوتبال ورزش محبوب ایرانی هاست.

بلیط رایگان تاثیرگذار هست اما در در این سطح که باعث کشوندن 100 هزار نفر به استادیوم بشه


زنده باد حسین هدایتی با این ابتکاری که انجام داد و آفرین بر پرسپولیس های متعصب که با این حمایت زمینه ی پیروزی تیم رو فراهم کردند
اتفاقا اين حظور صد هزار نفري هيچ ربطي به رايگان بودن بليط نداشت و بايد گفت كه دلايل اصلي به ترتيب اولويت عبارتنداز: ١- جو شديد عليه عربستان به خاطر فاجعه فرودگاه جده و حس همبستگي و اتحاد مردم عليه سعودي ها ٢- حظور برانكو ايوانكوويچ .
مطمئنا بلیط مفتی
به نظر من موثرترين عامل حضور ١٠٠ هزار نفري تماشاگران، وضعيت رابطه سياسي دو كشور در حال حاضر و اتفاقات اخير از جمله حمله به يمن، تجاوز به نوجوانان ايراني در فرودگاه جده و ... است
نه بلیط مفتی نه نبود درخشان.....اتحاد برای شکست عربستانی ها .....
نه بلیط مفتی نه نبود درخشان.....اتحاد برای شکست عربستانی ها .....
ربطی به علاقه ومفتی بلیط نداره
مفت باشه کوفت باشه
شاید باید بگیم فوتبال سیاسی ترین ورزش که برد و باختش دهن کجی به تیم حریف ۰۰۰۰ برد بازی پرسپولیس با النصر هم یه جور دهن کجی بود۰۰۰۰اونم تو این موقعیت خرابکاری عربستانیها!!!
شاید باید بگیم فوتبال سیاسی ترین ورزش که برد و باختش دهن کجی به تیم حریف ۰۰۰۰ برد بازی پرسپولیس با النصر هم یه جور دهن کجی بود۰۰۰۰اونم تو این موقعیت خرابکاری عربستانیها!!!
در بازی نودوشش هزارنفری مقابل الغرافه هم بلیط مفتی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شیش تق لالیا کجا هستند؟؟؟؟؟!
دوستان عزیز تابناکی، واقعا تحلیل بسیار بدی بود، بالای نود درصد حاضرین فقط و فقط به خاطر زدن تو دهن عربستانی ها و جریحه دار شدن غرور ملی ایرانی حضور پیدا کردن
واقعا شما اینو نمیدونید؟؟؟
بابا این ملت اگر یجا طناب مفتی هم ببینن که از جایی بسته باشه خودشون رو ازش آویزون میکنن و دار میزنن حالا شما اومدی از طرفداری و حضور پرشور حرف میزنی. مال مفت رو بچسب بقیه رو وللش
بلیط مفتی باعث شد / الان کی پول داره بده بلیط
سیاسی بود آقا ،چون از سعودی ها ناراحت بودن مردم
اتفاقا این پاسخی بود به حرمت شکنی عرب ها
فدراسیون فوتبال ایران میتواند به ای اف سی شکایت النصررابکند .زمین فوتبال زمین ورزش است یا میدان جنگ آن هم بالباس وشکل نظامی آندرقالب مسابقه فوتبال ؟؟؟؟؟؟
بچه دليل بخودتان اجازه دهيد كه يكى از علل را پول بليط بدانيد؟؟
هزينه و ارزش وقتى كه 100 هزار نفر گذاشته چندين چند برابر
بهاى بليط ورودى بوده
چرا نميكيد كه حضور ١٠٠ هزار نفر ر مسابقه پرسپوليس ممكن
است يك نوع اعتراض به عملكرد رژيم سعودى باشد
درود بر غير مردم و درود بر بانيان ايجاد اين اتحاد و حضور
اعتراض به رژيم سعودى بو
آقا دقت کنید
"همه چیز را به یک چوب راند" دیگر چه جمله ایست ؟
آیا نویسنده معنی این ضرب المثل قدیمی را که تحریف هم نموده می داند ؟
به نظرم تحلیل خیلی درستی نبود
مطمئن باشید حتی اگر بلیط رایگان هم نبود باز هم جمعیت قابل توجهی به ورزشگاه میومدن
حس انتقامی که این روزها نسبت به سعودی ها بوجود اومده و رفتارهای اونها و رقابت همیشگی ما با اونها بزرگترین انگیزه بود و امید به بازگشت پرسپولیس رویایی با مرد کروات هم انگیزه دیگری
تیمهای دیگر امتحان کنند ببینند بلیط میفتی جواب میده
نه خیر هیچ کدام نبود ( البته نمیخواهم بگم تأثیر ندارند ) جواب قاطع به سعودی های بی غیرت بود.
ایرانی ها مفت خوری دوست دارن. مفت باشه کوفت باشه
دلیل حضور مردم تجاوز اخیرماموران عربستان درفرودگاه جده به دونوجوان ایرانی بود
همه مواردی که عنوان شد درست بود. بلیط رایگان. حضور برانکو و شرایط جدول پرسپولیس در باشگاههای اسیا و از همه مهم تر شرایط پیش امده در عربستان و شرایطی که عربستانی ها بوجود اوردند باز هم نشون داد جوون های ایرانی تحت هر شرایط و دیدگاهی. باز هم مدافع منافع کشور شون هستند و امیدوارم مسئولین هم کوتاه نیان.
فقط بلیط مفت
مفت باشه، کوفت باشه!
این که بازی پرسپولیسه!
ببین تابناک سعی نکن نظر خودتو تحمیل کنی اگه بازی لیگ مجانی میشد شاید 10 تا 20 هزار نفر بیشتر نمی اومد این وسط حضور برانکو و بازی مقابل النصر بیشتر تاثیرگذار بود تا بلیط مجانی
دلیل اصلی حضور مردم نه پرسپولیس بود و نه فوتبال . دلیل نشان دادن غیرت ، تعصب و همبستگی ملت در مقابل سیاست ها و دشمنی های عربستان بود و بس.
بجه هاتیمشونو دوست دارن همجنبن عدو شود سبب خیر.النصر آمده بود که قدرت داعش به رخ بکشد
ودن شک دارید که علت اصلی رایگان بودن بلیط بود بقیه بازی ها را هم رایگان کنید تا نتیجه را ببینید
به قول بعضی ها مفت باشه کوفت باشه یا ترشی مفت شیرین تر از عسل
تابناک از اون حرفا زدیا .... پرسپولیس همیشه تیم اول مملکت و آسیا بوده و هست ...
همه می دونن این فوتبال سیاسی بود من یک استقلالی هستم ولی به شخصه لذت بردم از برد پرسپولیس مقابل یک تیم عربستانی
اخه زور داره 15000 بدی اونوقت بازی بی کیفیت ببینی باید بلیط ها8000 باشه نه بیشتر
فوتبال ایران با این کیفیت بیشتر از این ارزش نداره
من خودم سالهاست استادیوم نرفتم یکی از دلایلش قیمت بالای رفت و امد و بلیط ورزشگاه است که منطقی نیست با توجه به حقوق و درامد کارمندان و
حساسیت مردم به رفتار زشت سعودیها عامل اصلی حضور در ورزشگاه بود
بلیط مفتی
دم آقای هدایتی گرم، تو این قضایای بین ایران و سعودی، غیرت و همیت ایرانی رو نشون داد، دم همه تماشاگران هم گرم که کاری کردند کارستان.
قطعا بلیط مفتی و البته تیم عربستانی
این حرفها را بی خیال . حمید درخشان سابق بابت هر باخت پرسپولیس چند میلیون دستخوش گرفت؟
اگر بی پرده بگویم، مردم برای تو دهنی زدن به عربستان در ورزشگاه جمع شده بودند تا پاسخی باشه به او نهایی که برای رو کم کردن از ایرونیها بچه های معصوم ما رو بی حیثیت کردند.
بعد از برد خوب پرسپولیس و حرکت زیبای طارمی در زمین و صفحه مجازی از کار زیبای هدایتی هم باید یاد کرد
من اونجا بودم یکی از دلایل حضور مردم تنفر از اعراب سعودی بود
به خاطر تتلو رفتیم
افغانیها میگند مفت باشه کوفت باشه
فردا به هذایتی هم تهمت پول شویی نزنن اموالشو مصادره کنن صلوات
دلیلش احترام به شعور مردم و تغییر مربی وگرنه اگر پول دستی هم می دادند مردم راضی نباشند نمی روند
بلیط مفتی! شک نکن. مثالش همون سینما بود که خودتون گفتین یعنی همین فیلمهای دوزاری سینمای ایران ( مثل شوتبال دوزاریش ) اگر مفت باشه هوادار داره تا حدی که چند نفر زیر دست و پا له شن
به نظر بنده این حرکت کاملا حرکت ضد ایرانی بود و کشور هایی چون آمریکا توش دست داشته اند تا جوانان مارو با کشوندن به ورزشگاه با فحش های جدید آشنا کنند و اونهارو منحرف کنن.
نباید گول این جور ظاهر سازی هارو خورد.
پرتماشگرترین بازی اسیا بین استقلال و تیم ژاپنی بود
این حظور صدهزار نفری نشون میده که فقط فشار مالی زیاد روی مردم در زندگی معمول جلوی اونارو میگیره که به ورزشگاه بیان البته پایین بودن کیفیت لیگ که هر سال داره بدتر میشه هم خودش دلیل بزرگیه
همه هم میدونن که دلایل این حضور اتفاقات حج بوده
پرسپولیس درست است که اوضاع اسفباری در لیگ داشته اما در آسیا خوب نتیجه گرفته است و همین مهمترین دلیل استقبال تماشاگران بوده. لطفا به این مورد هم اشاره کنید.
پرسپولیس زمانی ک بلیط پولی هم بود پرهوادارترینه اسیا بود
کور شود هرانکس نتواند دید
به نظر من نه بلیط مفتی که وقایع سیاسی و اتفاقات جده باعث حضور این تعداد تماشاچی بود
100 هزار نفر در ورزشگاه 70 هزار نفری؟؟؟؟؟؟؟؟
100 هزار نفر در ورزشگاه 70 هزار نفری؟؟؟؟؟؟؟؟
جمع شدن این همه پول و سرمایه در دست یک نفر به نظر کمی عجیب می‌آید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل