بازدید 34289

گزیده بیانات رهبر انقلاب درباره تجاوز سعودی به یمن

بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمع مداحان اهل بیت به تبیین ابعاد مختلف تحولات یمن و تجاوز خارجی به این کشور عربی اختصاص داشت. مؤثر دانستن بی‌تجربگی حاکمان جدید عربستان و خروج آن‌ها از دایره سیاست خارجی همراه با متانت، محتوم بودن شکست تجاوز خارجی به یمن مهم‌ترین مسائل قابل توجه در این باره از نظر رهبر انقلاب بودند.
کد خبر: ۴۸۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 09 April 2015
رهبر معظم انقلاب در بیانات روز پنجشنبه ‌در جمع مداحان اهل بیت، به تبیین ابعاد مختلف تحولات یمن و تجاوز خارجی به این کشور عربی پرداختند.

به گزارش «تابناک»، مؤثر دانستن بی‌تجربگی حاکمان جدید عربستان و خروج آن‌ها از دایره سیاست خارجی همراه با متانت، محتوم بودن شکست تجاوز خارجی به یمن مهم‌ترین مسائل قابل توجه در این باره از نظر رهبر انقلاب بودند.

گزیده بیانات مهم رهبری در این باره به قرار زیر است؛


* سعودی‌ها با تجاوز به یمن، خطا و اشتباه کردند و بدعت بدی ‌در منطقه بنیان گذاشتند.

* کار این روزهای دولت سعودی در یمن، مشابه جنایت صهیونیست‌ها در غزه است.

* اقدام علیه ملت یمن ‌«جنایت، نسل‌کشی و قابل تعقیب بین‌المللی» است. کشتن کودکان، تخریب خانه‌ها و نابود کردن زیر بنا‌ها و ثروت‌های ملی یک کشور، جنایتی بزرگ است.

* یقیناً سعودی‌ها در این مسأله خسارت و ضرر خواهند کرد و به هیچ وجه پیروز نخواهند شد.

دلیل شکست سعودی‌ها واضح است، زیرا توانایی نظامی صهیونیست‌ها چندین برابر سعودی‌ها و منطقه غزه نیز یک منطقه کوچک بود، اما آن‌ها نتوانستند موفق شوند، در حالی که یمن، کشوری پهناور و با جمعیت ده‌ها میلیونی است.

* سعودی‌ها در این ماجرا قطعاً ضربه خواهند خورد و بینی آن‌ها به خاک مالیده خواهد شد.

* ما با سعودی‌ها در مسائل گوناگون سیاسی اختلافات متعددی داریم؛ اما همیشه می‌گفتیم که آن‌ها در سیاست خارجی متانت و وقار نشان می‌دهند، ولی چند جوان بی‌تجربه امور آن کشور را در دست گرفته و دارند جنبه توحش را بر جنبه متانت و ظاهرسازی غلبه می‌دهند، که این کار قطعاً به ضررشان تمام خواهد شد.

* این حرکت در منطقه قابل قبول نیست و من هشدار می‌دهم ‌سعودی‌ها باید دست از حرکت جنایت آمیز در یمن بردارند.

* این طبیعت امریکاست که در همه قضایا به جای اینکه از مظلوم حمایت کند، طرف ظالم را می‌گیرد، اما آن‌ها نیز در این موضوع ضربه خواهند دید و شکست خواهند خورد.

* هواپیماهای جنایتکارشان آسمان یمن را ناامن کرده و بهانه‌های ابلهانه‌ای که از نظر خداوند، ملت‌ها و منطق بین المللی مردود است برای دخالت در یمن جور می‌کنند، اما این کار‌ها را دخالت نمی‌دانند و در مقابل، ایران را متهم می‌کنند.

* ملت یمن، ملتی کهن و با سابقه دیرین است که ظرفیت و توانایی تعیین دولت خود را دارد.

* لازم است دولت سعودی هرچه زود‌تر دست از این جنایت‌های فاجعه‌بار بردارد.

* نقشه اولیه طراحی شده توسط بدخواهان ملت یمن، ایجاد خلأ قدرت و به وجود آوردن شرایطی مشابه وضعیت بسیار بد و رقت بار لیبی بود که خوشبختانه در تحقق چنین هدفی ناکام ماندند، زیرا جوانان مؤمن، علاقه‌مند و معتقد به راه و روش حضرت امیرالمؤمنین (ع) اعم از شیعه، سنی، زیدی و حنفی مقابل آنان ایستادند و از این به بعد نیز ایستادگی کرده و پیروز خواهند شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر