بازدید 9900

مرگ سومین پلنگ ایرانی طی دو هفته

با توجه به ادعای چوپانان مبنی بر حمله پلنگ، همچنین موقعیت منطقه که جزو مناطق آزاد به شمار می رود و فاصله نزدیک محل مرگ پلنگ با روستا که مسافتی کمتر از یک کیلومتر بود، به نظر می رسد که این پلنگ با استفاده از طعمه آغشته به سم توسط چوپانان محلی از بین رفته است.
کد خبر: ۴۸۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 06 April 2015
در کمال ناباوری و در حالی که تنها ۱۶ روز از آغاز سال جدید می گذرد لاشه سومین پلنگ ایرانی نیز در کوهستان های مابین استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد مشاهده شد.

به گزارش «تابناک»، بر اساس گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر مرگ یک پلنگ در ارتفاعات روستای پشت کوه جلیل در مرز استان فارس و استان کهگیلویه و بویراحمد نیروهای یگان محیط زیست شهرستان بویراحمد ظهر امروز عازم ارتفاعات مذکور شدند.

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد در این باره گفت: پس از رسیدن به نقطه مورد نظر در ارتفاعات، لاشه یک پلنگ را مشاهده نمودیم که ظاهرا چند روزی از مرگ آن می گذشت.

لاشه پلنگ ایرانی در ارتفاعات روستای پشت کوه جلیل در مرز استانهای فارس و کهگیلویه و بویراحمد

کامبیز حسین پور اظهار داشت: پلنگ مذکور به لحاظ جنسیت نر بوده و در بررسی وضعیت ظاهری لاشه، علائمی از اصابت گلوله به چشم نمی خورد و لاشه کاملا سالم بود.

چوپانان محلی ادعا داشتند ادعا داشتند که حمله پلنگ به دامهایشان طی هفته های گذشته باعث تلف شدن تعدادی گوسفند و بز اهلی شده است.

حسین پور گفت: با توجه به ادعای چوپانان مبنی بر حمله پلنگ، همچنین موقعیت منطقه که جزو مناطق آزاد به شمار می رود و فاصله نزدیک محل مرگ پلنگ با روستا که مسافتی کمتر از یک کیلومتر بود، به نظر می رسد که این پلنگ با استفاده از طعمه آغشته به سم توسط چوپانان محلی از بین رفته است.

محل مشاهده لاشه در مرز دو استان و در نقطه ای می باشد که دقیقا مشخص نیست حوزه استحفاظی کدامیک از ادارات محیط زیست می باشد.

بنابراین همزمان نیروهای یگان محیط زیست شهرستان رستم از استان فارس نیز در محل حاضر شده و لاشه پلنگ جهت انجام کالبد گشایی و مشخص شدن علت دقیق مرگ به استان فارس منتقل گردید.

پس از کشتار بیرحمانه یک پلنگ در بردسیر کرمان و مرگ پلنگی دیگر در کازرون بر اثر برخورد با خودروهای عبوری این سومین پلنگی است که طی دو هفته گذشته از بین می رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
واقعا حیف محیط زیست وحیات وحش ایران که توسط یه عده آدم ... در حال نابودی است.
این فقط مشکل ایران نیست یک مشکل جهانی میباشد وقتی رشد جمعیت انسان زیاد میشود پراکندگی جمعیت زیادمیشود ودر نتیجه مساحت زندگی گونه های دیگر زیستی کاهش میابد و باعث از بین رفتن محیط زیست میشود.
محیط زیست با فرهنگ مسوولین مملکتی بیگانست.ما انچه که داریم را داریم مفت از دست میدیم
خدایا چقدر این پلنگ زیباست خدا لعنت کند کسانی را که باعث کشته شدنش شدند و به همان درد بمیرند
چشم مسئولین روشن. حالا هی در مقابل شکار وحوش فقط جریمه صد من یه غاز بکنید. خوب معلومه وقتی حیواناتی مثل بز و کل و قوچ و غیره را منقطع النس می کنیم ،حیوان شکارچی بینوا هم میره حمله می کنه به گله گوسفندان و دامداران هم که حمایت نمی شوند مجبورن با طعمه گذاری دفع آفت کنند.
یا خدا
چرا واقعا چرا دارن این محیط زیست و حیات وحشش رو نابود میکنن؟؟؟!!!
چرا کسی بفکر چاره‌ای نیست؟؟
چرا اینقدر این مسائل برای مسئولین امر بی ارزشه؟؟
چراااا :((
وقتی غذایی پیدا نشه، پلنگ چاره ای نداره که به گله بزنه، وقتی هم گله دار آسیب می بینه، چاره ای نداره جز اینکه پلنگ رو از پا دربیاره، وگرنه تا چند وقت باید تاوان گشنگی پلنگ رو بده؟
پس چاره اساسی کار خیلی راحت خودشو نشون می ده! کاری که باید انجام بشه، حفاظت درست از محیط زیست و کوتاه کردن دست شکارچیان برای حفظ سطوح پایین هرم غذایی منطقه هست.
چقدر زیباست حتی لاشه مرده اش هم زیباست.انسان مسحور وشیفته زیبایی این حیوان می شودکه تا چند سال دیگر نسلش از حیات وحش کشور حذف می شود.اشکم درآمد. خدا لعنت کند عاملان این فاجعه زیست محیطی وحیات وحش بسیار مظلوم کشور را.سازمان محیط زیست بعنوان متولی حیات وحش کشور شناسایی عاملان این جنایت را از طریق مراجع ذیربط پیگیری نماید.کلیه این حیوانات نادر باید به قلاده ماهواره ای جی پی اس دار مجهز شوند تا مسیرهای تردد وزندگی آنها کنترل شود.
تا کی باید نظارت محیط زیست اینقدر کم باشه
آیا شرم اور نیست هرسال تعداد زیادی از حیوانات در حیات وحش تلف میشوند؟
چاره کار تعیین جریمه بسیار سنگین و آ موزش بیشتر هست
وقتی برای کشتن یه گربه سان بزرگ جریمه اندک تعیین میگردد معلومه که در دهه های اینده منقرض شوند.
تا حالا هیچ مسِولی قادر به کمک در این زمینه نبوده است.یکی از مهمترین معیار های موفقیت ریاست محیط زیست کشور باید میزان کاهش کشتار حیوانات حیات وحش باشد.
باید از همون سم در غذای چوپانای که این کار را کرده اند بریزند.
بیچاره چه دردی هم کشیده.
ننگ بر انسان.
به نظر من برای مجازات باید کل گله اون چوپان مصادره شود. اگر خودشو معرفی نکرد کل گله اون ناحیه ظبط شود تا ادب شوند.
آخه اون گله ای که تو میبری در طبیعت چرا و مفت و مجانی داری استفاده میکنی حالا پلنگ هم میخواد یک دونه بگیره چیزی ازت کم میشه.
چه جوری توقع داریم خداوند به مارحم کند؟؟!!!!
بيچارها مثل ما ادما تو ايران گير افتادن
دیگه پلنگی هم باقی موند؟
فکر کردم یک آدم حسابی کشته شد الان چمعیت پلنگ ها از سایر جانوران بیشتر شده یک پلنگ با حمله به یک گله دهها گوسفند را پاره پاره می کند و یک روستایی را بیچاره می کند اگر خیلی دلتان سوخته یک پارک مخصوص برای پلنگ ها درست کنید و هر روز به آنها ملیون ها تومان غذا بدهید و الا جان گوسفند ها با ارزشتر است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار