بازدید 7602

اعتراف مقام سعودی به تجاوز به یمن

یک مشاور حکومت سعودی روز شنبه گفت که نیروهای ویژه این رژیم در عملیات نظامی علیه نیروهای جنبش مردمی انصارالله یمن شرکت دارند.
کد خبر: ۴۸۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹ 04 April 2015
یک مشاور حکومت سعودی روز شنبه گفت که نیروهای ویژه این رژیم در عملیات نظامی علیه نیروهای جنبش مردمی انصارالله یمن شرکت دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از ریاض، عملیات تجاوزکارانه سعودی و متحدانش علیه غیرنظامیان یمن از 26 مارس (6 فرودین) آغاز شد. اما تاکنون مقام های سعودی ادعا می کردند که طرحی برای اعزام نیروی زمینی به این کشور ندارند.

با این حال این مشاور بدون اینکه افشا کند که نیروهای ویژه زمینی و دریایی ارتش سعودی واقعا وارد خاک یمن شده اند، گفت که این نیروها عملیات ویژه ای را اجرا کرده اند.

این مشاور به فرانس پرس گفت که نیروهای ویژه زمینی ارتش سعودی، سلاح و تجهیزات مخابراتی در اختیار شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن در شهر عدن در جنوب این کشور قرار داده اند.

وی افزود که نیروهای ویژه دریایی نیز اقدام به هماهنگی و راهنمایی شبه نظامیان هادی به منظور توانا کردن آنان برای دست زدن به ضد حمله علیه نیروهای جنبش مردمی انصارالله کرده اند.

به گفته این مشاور که می خواست ناشناس بماند، نیروهای ویژه به همکاری با شبه نظامیان هادی که در پی آغاز تهاجم نظامی سعودی و متحدانش به خاک یمن به سعودی پناهنده شد، ادامه خواهند داد.

این مشاور افزود که نیروهای ویژه دریایی سعودی در عملیات علیه یگان های نیروهای جنبش مردمی انصارالله یمن که به جزیره میون (پریم) واقع در تنگه باب المندب حمله کرده اند، شرکت داشته اند.

بیشتر تجارت دریایی جهان از این تنگه عبور می کند.

ستاد فرماندهی عملیات تجاورکارانه سعودی و متحدانش روز جمعه اعلام کرد که تجهیزات نظامی و موشکی این جزیره را در حملات هوایی منهدم کرده است که ممکن بود برای خطوط کشتیرانی بین المللی تهدیدی ایجاد کند.

این مشاور سعودی افزود که نیروهای ویژه سعودی در ادامه این عملیات، این جزیره را محاصره کرده اند تا تمامی باقیمانده های نیروهای جنبش انصارالله را نابود و منهدم کنند که از حمایت کارشناسان نظامی خارجی برخوردار بوده اند.

عادل الجبیر سفیر سعودی در واشنگتن روز پنجشنبه با اشاره به نقش نیروهای ویژه سعودی در یمن گفته بود که نیروهای رسمی ارتش سعودی در عدن حضور ندارند.

وی گفته بود که مساله اعزام نیروی زمینی به یمن مطرح است، اما در باره آن با توجه به شرایط و اوضاع و ضرورت تصمیم گیری خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار