بازدید 180528
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

واکنش اینستاگرامی احمدی‌نژاد به تفاهم هسته‌ای/ بنی‌صدر هم به جمع مخالفان توافق لوزان پیوست/ فتنه بعد سال ۹۸/ نفوذ داعش فرهنگی در نهادهای فرهنگی/ واکنش مالک مجموعه پرورش اسب به اظهارات شریعتمداری!

رصد‌خانه «تابناک»، ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «تازه‌ترین اظهار‌نظر صادق خرازی پیرامون ظریف»، «حل ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی به زودی»، «نظر یک مرجع تقلید در مورد اتفاقات لوزان»، «یک چهره ایرانی در میان حلقه مشاوران اوباما»، «بنی‌صدر هم به جمع مخالفان توافق لوزان پیوست» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۸۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷ 04 April 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تازه‌ترین اظهار نظر صادق خرازی پیرامون ظریف


صادق خرازی می‌گوید: اگر جواد ظریف را بخواهیم از لحاظ کیفیت کاری ارزیابی کنیم، خوب است. مصاحبه‌ای با آقای دکوئیار، پتروس غالی و کوفی‌عنان داشته باشیم. با آقای احسان اوغلو دبیر‌کل فعلی کنفرانس اسلامی به گفت‌وگو بنشینیم تا نسبت به برادرم جواد آگاهی و آشنایی بیشتری پیدا کنیم. شبی در میهمانی شام آقای احسان اوغلو که به افتخار رئیس‌جمهور وقت در سوئیس برگزار شده بود، با اوغلو کنار هم نشسته بودیم و از اینکه جواد در وزارت خارجه مهجور است تأسف خورد، دبیر‌کل کنفرانس اسلامی به من گفت دکتر ظریف برای دبیر‌کلی سازمان کنفرانس اسلامی از من بهتر و شایسته‌تر است. می‌توانید با دکتر ولایتی صحبت کنید. آقای دکوئیار از دکتر ولایتی درخواست کرد که ظریف را دستیار ویژه دبیر‌کل سازمان ملل کند. درست در همین زمان دکتر ولایتی وزیر خارجه وقت تصمیم گرفت تا جواد عزیز برای تصدی پست معاونت حقوقی بین‌الملل به تهران بازگردد. اگر جواد ظریف اهل و تبعه یک کشور دیگر بود روز‌گاری شانس داشت که دبیر‌کل سازمان ملل متحد شود. این ادعا نیست بلکه واقعیت عینی است. ظریف مدیر برجسته، کار‌شناس قدرتمند و بافکر، انسانی با اخلاق و پرفضیلت است.

حل ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی به زودی


معاون اول رئیس جمهور کشورمان از انجام اصلاحات در بسیاری حوزه‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مسیر ادامه داشته باشد. اسحاق جهانگیری در پاسخ به اینکه در سال ۹۳ چه میزان از وعده‌های دولت یازدهم به ویژه در رابطه با باز‌تر شدن فضای سیاسی کشور عملی شده٬ گفت: شاید این وعده آن طور که برخی فکر می‌کنند٬کاملا عملی نشده باشد٬ اما مسیر٬ همواره مسیر اصلاح بوده و تا حد زیادی نیز اصلاحات انجام گرفته است و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد. معاون اول دولت یازدهم در مورد ممنوع التصویری و ممنوع البیانی رئیس دولت اصلاحات گفت: این مسئله جزء اتفاقات لحظه‌ای و گذراست که انشاءالله به زودی حل خواهد شد.

نفوذ داعش فرهنگی در نهادهای فرهنگی

سعید قاسمی در پاسخ به سؤالی در مورد ارزیابی از سال فرهنگ گفت: به نظر می‌آید که دشمنان هر سال منتظر مواضع رهبری در ابتدای سال هستند تا بیشترین هجمه را روی آن بیاورند. سال ۹۳ که سال فرهنگ بود ما شاهد بودیم که بد‌ترین اتفاقات فرهنگی در آن رخ داد. اتفاقاتی که در برج میلاد در جشنواره فیلم فجر افتاد را انسان شرمش می‌شود بگوید؛ اینجا جمهوری اسلامی است. وی در ادامه گفت: همه حرف‌ها را نمی‌توان با صداقت و آرامش گفت، ولی احساس می‌کنم که داعش فرهنگی در بستر نهادهای فرهنگی نفوذ رسمی دارد. زیرا داعش یک مدل فکری است و به مدل لیبرال دموکرات‌ها نزدیک است.


یک چهره ایرانی در میان حلقه مشاوران اوباما


همزمان با اعلام بیانیه لوزان شبکه خبری «العربیه» با انتشار گزارشی به یک شخصیت ایرانی اشاره کرده که در حلقه مشاوران «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری امریکا قرار دارد. این شبکه خبری از این موضوع به عنوان حضور چهره‌ای از به زعم آن شبکه «لابی تهران» در حلقه مشاوران کاخ سفید یاد کرده است. شبکه خبری «العربیه» با اشاره به سوابق کاری «سحر نوروز‌زاده» دختر جوان ایرانی که به رئیس جمهوری امریکا مشاوره می‌دهد می‌نویسد: «اخیرا کاخ سفید نام‌های از چهره‌های بلندپایه‌ای را منتشر کرد که به پرزیدنت اوباما مشاوره می‌دهند. در میان این چهره‌های نام» سحر نوروززاده «به چشم می‌خورد. او پیش‌تر مشغول فعالیت برای لابی طرفدار بهبود روابط ایران و امریکا یعنی شورای امریکایی‌های ایرانی تبار بوده است.» العربیه در ادامه اشاره کرده که در گزارش منتشر شده از سوی سایت «دیلی بیست» مشخص شده که خانم «نوروززاده» یکی از چهره‌های اصلی شورای امنیت ملی امریکا در بخش ایران است.

باقی مانده حکم زندان غنچه قوامی بخشیده شد

دستگاه قضائی باقی مانده حکم غنچه قوامی شهروند ایرانی ـ بریتانیایی را بخشید. این زن ۲۶ ساله، که به اتهام حضور در ورزشگاه والیبال در تهران زندانی شده بود، نوامبر گذشته با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد. به گزارش رادیو فرانسه، روزنامه گاردین چاپ لندن در شماره امروز خود به نقل از ایمان قوامی، برادر غنچه نوشت که او اکنون آزاد است و دادگاه تجدید نظر هفت ماه زندانی را که از مجازات وی باقی مانده بخشیده است. غنچه قوامی که به اتهام تبلیغ علیه نظام، به یک سال حبس محکوم شده بود با گذراندن پنج ماه زندان، باید هفت ماه دیگر را در زندان می‌گذراند.

واکنش اینستاگرامی احمدی‌نژاد به تفاهم هسته‌ای

صفحه شخصی منسوب به محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان، عکس اینستاگرامی معناداری در مورد مذاکرات هسته‌ای منتشر کرد. در این تصویر آمده است: روز توافق ژنو، (احمدی‌نژاد) در یک مراسم ختم شرکت کرد. خبرنگار پرسید: نظرتان چیست؟ پاسخ داد: شما فاتحه خواندی؟!!!

تمايل خاندان هاشمی براي نامزدي انتخابات مجلس/ واکنش اینستاگرامی احمدی نژاد به تفاهم هسته ای/ خیانت‌کاران مذاکرات هسته‌ای از دید قالیباف/ فتنه بعد سال 98/ بنی‌صدر هم به جمع مخالفان توافق لوزان پیوست/نفوذ داعش فرهنگی در نهادهای فرهنگی/ واکنش مالک مجموعه پروش اسب به اظهارات شریعتمداری!

ساخت یک فیلم سینمایی درباره «حاج قاسم سلیمانی»

سید سعید حسن‌پور، کارگردان و مستندساز از تولید فیلم سینمایی «سردار» با محوریت عملیات‌های بین‌المللی سپاه قدس و با هدف به تصویر کشیدن فتح بیت‌المقدس توسط نیروهای محور مقاومت و سرداران ایرانی به‌ خصوص «سردار حاج قاسم سلیمانی» خبر داد و گفت: مراحل پیش‌تولید این فیلم آغاز شده است. «سردار» فیلمی راهبردی و استراتژیک است که نابودی رژیم صهیونیستی و داعش را به تصویر می‌کشد.

وی افزود: حسن عباسی، جمال شورجه، ابوالقاسم طالبی، نادر طالب‌زاده و شهریار زر‌شناس اعضای شورای تولید این فیلم سینمایی هستند که من را در اولین تجربه کار سینمایی همراهی می‌کنند. این کارگردان گفت: با توجه به شرایط ویژه کشورهای محور مقاومت، تولید این اثر می‌تواند قدرت نظامی و استراتژیک محور مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در جنگ نیابتی نشان دهد که سرانجام به فتح بیت‌المقدس و نابودی رژیم صهیونیست می‌انجامد. حسن‌پور در پایان تأکید کرد: فیلم‌نامه این اثر توسط شورای نویسندگی تهیه خواهد شد که تمامی افراد این شورا از بر‌ترین نویسندگان کشور خواهند بود. مراحل تولید این فیلم یک سال و نیم به طول خواهد انجامید. نگارش فیلمنامه «سردار» هم اکنون در مرحله تحقیقات و نوشتن سیناپس است.

آیت‌الله جنتی در سلامت است


به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، طی روزهای گذشته سایت‌های ضدانقلاب به دروغ‌پراکنی وسیع درباره سلامتی حضرت آیت‌الله جنتی پرداختند. این دروغ‌پراکنی ابتدا در سایت صهیونیستی بالا‌ترین و نیز سایت صدای ایرانیان منتشر شد و از بستری شدن حضرت آیت‌الله جنتی در بیمارستان البته در قالب «دروغ ۱۳» خبر می‌داد. با این وصف گزیده آن در فضای مجازی به صورت خبر واقعی القا شد. اداره کل روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این اقدام سایت‌های ضدانقلاب را تکذیب و اعلام کرد «حضرت آیت‌الله جنتی بحمدالله علی رغم سوگوار بودن در غم درگذشت همسر گرانقدرشان، در صحت و سلامتی هستند. چشم دشمنان انقلاب و یاران رهبری کور باد.» علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گفت‌وگویی این شایعات را تکذیب کرد.

بنی‌صدر هم به جمع مخالفان توافق لوزان پیوست


بنی صدر می‌گوید در حالی حرف از منافع ملی به میان می‌آید که قرار است تاسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای ایران برای سال‌ها تعطیل شود این در حالی است که کشورهای دیگر درحال پیشرفت و به روزرسانی تجهیزات خود هستند. به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور فراری ایران که در سال‌های ابتدایی انقلاب به جرگه منافقین پیوست، طی اظهاراتی در هافینگتون پست در خصوص توافق هسته‌ای ایران و ۵+۱ در لوزان گفته است: این یک توافق یک جانبه، به نفع آمریکا و به ضرر ایران است. ایران متعهد به لغو کلیه فعالیت‌ها است و اما غرب تنها تحریم‌ها را تعلیق خواهد کرد. مسئولان سعی دارند با دستکاری ترجمه به مردم بقبولانند که پیروز شده‌اند.

پول نامشروعی که در جیب سازمان حج و زیارت می‌رود


در همه کشورهای جهان وقتی فردی بخواهد به کشور دیگری سفر کند، باید به دفتر کنسولگری ‌در سفارت آن کشور مراجعه ‌و بعد از درخواست و دریافت ویزا، به راحتی به آن کشور سفر کند. کشور عراق که از کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران است نیز تا مدتی پیش چنین وضعیتی داشت اما متأسفانه چند ماهی است که مسئولان سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران شیوه‌ای جدید ابتکار کرده‌اند که در هیچ جای جهان مرسوم و رایج نیست. در واقع بر اساس تصمیم گرفته شده توسط مسئولان سازمان حج و قانون من درآوردی که آنان وضع کرده‌اند، شهروندان ایرانی برای دریافت ویزای کشور عراق، حق ندارند به کنسولگری و سفارت عراق مراجعه کنند بلکه باید به یکی از دفا‌تر سازمان حج مراجعه کنند و از طریق این دفا‌تر گذرنامه خود را به سفارت عراق برسانند و ویزا دریافت کنند.

حقیقت امر این است که سازمان حج در این میان هیچ اقدام خاصی انجام نمی‌دهد بلکه با کمی کاغذ بازی و اقداماتی که مورد نیاز هم نیست بلکه فرد درخواست کننده ویزا هم می‌تواند این اقدامات را به راحتی انجام دهد، اصطلاحا برای خود کار و باری جور کرده‌اند تا از این طریق از هر شهروند ایرانی درخواست کننده ویزا، ۱۰۰ هزار ریال پول دریافت کنند.

خیانت‌کاران مذاکرات هسته‌ای از دید قالیباف

بزرگ‌ترین خیانت را کسانی مرتکب می‌شوند که موضوع مذاکرات هسته‌ای و موضوعات مشابه را ابزاری برای دوقطبی کردن جامعه استفاده می‌کنند. کسانی که بر این شیپور می‌دمند، قطعا خیر و صلاح این ملت و سرزمین را نمی‌خواهند و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند و متأسفانه عده‌ای هم جاهلانه در این دام گرفتار می‌شوند و حتی در بین خانواده‌ها و دوستان نیز به یک طیف صفر و صدی گرایش پیدا می‌کنند و از روی هیجان یا چشم بسته همه‌چیز را نفی می‌کنند و یا چشم بسته به به و چه چه می‌کنند و در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند. خسارت‌های جبران ناپذیری که از این رهگذر نصیب ملت می‌شود بعضا جبران ناپذیر است.

شوخی با واکنش صدا و سیما به تفاهم هسته‌ای


روزنامه قانون در بخشی از مطلبی طنز در باره واکنش‌ها به تفاهم هسته‌ای در لوزان نوشته:

صداوسیما (شبکه خبر): یک پاندای نازا در سنگاپور با کمک یک زرافه توانست بعد از سال‌ها دارای فرزند شود. این زوج موفق که نام توله خود را پاندافه گذاشته‌اند موجب شگفتی زیست‌شناسان و دانشمندان سنگاپوری شده‌اند. در همین لحظه گویا تفاهم هسته‌ای هم صورت گرفته است که حالا زیاد مهم نیست. مسأله نگران‌کننده اینجاست که سازمان آمار سنگاپور اعلام کرده است بیش از دو هزار پاندای نازا در این کشور زندگی می‌کنند. توجه‌تان را به خبر بعدی جلب می‌کنم. هفتاد درصد مردم در غرب به دلیل بحران اقتصادی دچار نازایی شده‌اند و سازمان نازا قصد دارد با مخفی نگه داشتن این جمعیت طی برنامه‌ای آن‌ها را به مریخ ارسال کند... .

موضع حزب‌الله لبنان درباره تفاهم‌نامه هسته‌ای


معاون دبیر کل حزب الله لبنان، تفاهم هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ را پیروزی حق و مقاومت توصیف کرده است. شیخ نعیم قاسم گفته: ایران مقاومت را رهبری و هدایت می‌کند، و تفاهم هسته‌ای این کشور پیروزی حق، ملل آزادیخواه و مقاومت است. ایران با پایداری ۱۲ ساله توانست قدرت‌های بزرگ و به ویژه آمریکا را وادار به پذیرفتن حق هسته‌ای خود کند.

تکذیب نامه منسوب به همسران شهدای هسته‌ای


به نوشته مهر، همسر شهید مسعود علیمحمدی با رد هرگونه نامه‌نگاری تشکرآمیز درباره بیانیه لوزان از سوی خانواده‌های شهدای هسته‌ای گفت:‌ قضاوت در این رابطه فعلا زود است.

مدیران دو تابعیتی‌ در معرض بیکاری


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تصدی برخی پست‌های مهم اجرایی توسط دوتابعیتی‌ها گفته: مجلس باید طرحی دوفوریتی یا ماده‌ واحده‌ای را سریعاً آماده کند تا افراد دوتابعیتی هیچ پستی را در جمهوری اسلامی تصاحب نکنند.

جواد کریمی قدوسی گفته: امنیت جمهوری اسلامی ایران ایجاب می‌کند که در این شرایط، مجلس برای شفافیت این موضوع طرحی را تهیه کند و خیلی سریع در دستور کار قرار دهد.

مرحله سوم فیلترینگ تا دو ماه دیگر


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته: فیلترینگ هوشمند در سال ۹۴ اجرایی می‌شود. محمود واعظی در سخنانی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۴ برای کارمندان و کارکنان وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعات افزوده: تلاشمان بر این است که با اتکا به توان دانشمندان و محققان ایرانی فیلترینگ هوشمند را برای در اختیار داشتن اینترنت پاک اجرایی کنیم. از نیمه اسفند وارد مرحله دوم فیلترینگ شدیم که البته مربوط به شبکه‌های اجتماعی نیست و مرحله سوم فیلترینگ تا دو ماه دیگر اجرایی خواهد شد.

فتنه بعد سال ۹۸


سعید قاسمی زمان فتنه بعدی را پیش‌بینی کرده و گفته: امروز تیتر برخی روزنامه‌ها را نگاه کنید، کودتاگران، فراری‌ها و... در تیتر هستند و کسانی که وام گرفته بودند تا نظام را در ۸۸ ساقط کنند دیده می‌شوند. امروز همه از بی‌پولی می‌نالند اما این‌ها این پول‌ها را از کجا آورده‌اند؟ فتنه ۶۸، فتنه ۷۸، فتنه ۸۸ و فتنه بعد آیا یک دهه بعد اتفاق می‌افتد؟ یعنی ۹۸ باید منتظر بود یا اینکه زود‌تر اتفاق می‌افتد؟ سرمداران و علمداران آنچه کسانی هستند؟ داخلی هستند یا خارجی یا اینکه توامان با هم هستند؟ آیا ما قلب فتنه ۸۸ را در آوردیم؟ این سوال را از همه بپرسید پاسخ خواهند داد که قلب فتنه را در ۸۸ در نیاوردیم.

دورخیـز خودروسازان‌ فرانسوی برای بازگشت به ایـران


پس از اعلام پیش توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+ ۵، خودروسازان فرانسوی آماده ورود به بازار ایران هستند. به نوشته پایگاه اینترنتی نشریه فرانسوی اکسپرس توافقی که پنج شنبه گذشته در لوزان سوییس میان ایران و قدرت‌های غربی اعلام شد، خبر خوبی برای خودروسازان فرانسوی بود زیرا این شرکت‌ها از تحریم‌ها لطمه شدیدی دیده بودند بویژه پژو سیتروئن که مجبور شد ایران را در سال ۲۰۱۲ ترک کند. ایران دومین بازار بزرگ پژو از نظر حجم فروش پس از فرانسه بود.

واکنش مالک مجموعه پرورش اسب به اظهارات شریعتمداری!

پس از انتشار مفاد بیانیه مشترک هسته‌ای بسیاری در قامت مخالف برخاستند و تعابیر متفاوتی را در بیان تحلیل وارد ساختند. از جمله آن‌ها حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان است که در یک اظهار نظر کوتاه گفته بود: نام توافق دو مرحله‌ای را بیانیه مطبوعاتی گذاشتیم. در یک کلمه باید گفت که اسب زین شده را داده‌ایم و افسار پاره تحویل گرفته‌ایم. پس از این اظهارات سید احمد موسوی مالک باشگاه پارس توسعه که بزرگ‌ترین مجموعه پرورش اسب در کشور را داراست پاسخ شریعتمداری را اینگونه داده است:

نسبت به دغدغه همقطاران گرامی در خصوص نتیجه مذاکرات هسته‌ای و جمله» اسب زین شده را دادیم و افسار پاره را تحویل گرفتیم» باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهند: برای آنانکه سوارکار نیستند چه فرقی می‌کند که افسار پاره باشد یا اسب زین نداشته باشد؟ آنانکه سوار کارند می‌دانند اسب باید رام شود و سپس قابلیت برای سوارکاری را پیدا کند.

بیشترین «بذر مرگ» در افغانستان، ایران و مصر


یک حقوقدان با بیان اینکه شنبه چهارم آوریل روز جهانی روشنگری درباره خطرات مین است، گفته: افغانستان، ایران و مصر بیشترین اراضی آلوده به مین را در جهان دارند. از مین به عنوان «بذر مرگ» یاد می‌شود. «حسین احمدی نیاز» اضافه کرده: متاسفانه ۴۲ هزار کیلومتر مربع از اراضی جمهوری اسلامی بر اثر هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در طول نوار مرزی به مین آلوده است.

موافقت شورای امنیت با حضور زنان در برخی سالن‌های ورزشی


معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان از تایید طرح پیشنهادی حضور خانم‌ها و خانواده‌ها در سالن‌های ورزشی از سوی شورای امنیت کشور خبر داد.

عبدالحمید احمدی گفت: سال گذشته وزارت ورزش وجوانان آیین نامه جامع خود را برای حضور خانواده‌ها و زنان در سالن‌های ورزشی به شورای امنیت کشور ارائه کرد که خوشبختانه اواخر سال ۹۳ مورد تایید این شورا قرار گرفت. این طرح با در نظر گرفتن تمامی جوانب و با رویکردی ایجابی تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه سالن‌های ورزشی را باید به سمت حضور خانواده‌ها برد تا با خروج از حالت تک بعدی فضای سالن‌های ورزشی تلطیف شود، افزود: این طرح مجموعه‌ای از ملاحظات فرهنگی، اجتماعی و شرعی است، البته در برخی رشته‌های ورزشی نه خانواده‌ها طالب حضور هستند و نه امکان حضور وجود دارد، زیرا تعدادی از این ورزش‌ها مردانه است.
معاون وزیر ورزش و جوانان در باره اینکه آیا این طرح در سراسر کشور اجرایی می‌شود یا خیر؟ گفت: پیش بینی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است و حضور خانم‌ها و خانواده‌ها در سالن‌های ورزشی به تناسب رشته‌ها بستگی دارد که ما نیز تصمیم داریم این طرح را در سال جاری اجرا کنیم.

سال گذشته اعلام شد که برخی مجامع بین‌المللی ورزشی از جمله فدراسیون بین‌المللی والیبال از ایران خواسته‌اند تا زمینه حضور بیشتر زنان را در سالن‌های ورزشی با توجه به آیین نامه‌ها و مقررات بین‌المللی ورزشی مهیا کند.

پوشش مجسمه «مادر» میدان محسنی برای شستشو و مرمت است

مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: هر سال در ایام نوروز مجسمه میدان محسنی مانند دیگر مجسمه‌های شهر در حال مرمت و شستشو است و تا دو روز آینده پوشش دور آن جمع خواهد شد.

محسن سلیمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره پوششی که به دور مجسمه مادر واقع در میدان محسنی کشیده شده، توضیح داد: هر ساله بر اساس برنامه‌های سازمان زیباسازی شهرداری تهران و اداره حجم، یکسری آثار حجمی برای نصب در شهر خلق شده و آثار سال‌های گذشته نیز مرمت و شستشو می‌شود. مجسمه میدان مادر نیز در زمره کارهای سال‌های گذشته بوده و به همین علت چند روزی است که به دور آن کاور کشیده شده تا مرمت و شستشو شود.

یک نامه جالب اداری


در این نامه که طی روزهای گذشته از سوی مسئولان یک وزارتخانه برای مدیران استانی آن دستگاه ارسال شده، در اتفاقی جالب، از جمله «امید است برداشت جسارت نشود» برای یادآوری وظایف برخی مدیران استفاده شده است.

بسته ویژه خبری سامان
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر