بازدید 10831
۲

رئیس جمهوری: تکریم در برابر تکریم

رئیس جمهور: اگر دیگران به ما تکریم کنند و تهدید نکنند پاسخ تکریم خود را با تکریم خواهند گرفت. امروز روزی است که از دیدگاه بنده روز تشکر و سپاس از ملت بزرگ ایران است.
کد خبر: ۴۸۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸ 03 April 2015
امروز در خاطره ملت ایران می ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای روحانی عصر جمعه در گفتگوی زنده  تلویزیونی با مردم گفت: امروز روزی است که در خاطره تاریخی ملت ایران خواهد ماند.

آقای روحانی افزود: امروز روزی است که از دیدگاه بنده روز تشکر و سپاس از ملت بزرگ ایران است.

رئیس جمهور گفت: مردم با ایستادگی ، استقامت و مقاومت خود گام دیگری در مسیر دستیابی به اهداف بلند ملی برداشتند و باید از همه مردم ایران که در طول سالیان گذشته برای حراست از منافع و حقوق ملی خود ایستادگی کردند و امروز هم همچنان مقاوم خواهند بود و در آینده نیز این مسیر را ادامه می دهند ، تشکر کنم.

آقای روحانی افزود: دولت از آغاز وعده هایی به مردم داده بود و همواره در پی اجرای آنها در چارچوب خاص ملی و منافع ملی بوده است.

رئیس جمهور یکی از این وعده ها را چرخش سانتریفیوژ در کنار چرخش زندگی مردم دانست و گفت : چرخش سانتریفیوژ زمانی برای ما ارزشمند است که چرخه اقتصاد هم در کنار آن به چرخش باشد.

حقوق هسته ای ایران حفظ شد

 رئیس جمهور با یادآوری گام نخست تلاش برای حل مسئله هسته ای در ۱۰۰ روز آغاز فعالیت دولت گفت: گام دوم نیز چند ماه خویش برداشته شد و دیشب به سرانجام رسید.

آقای روحانی در گفتگوی تلویزیونی افزود: بر اساس این گام هم حقوق هسته ای ایران حفظ شد و هم رفع تحریم ها و هم تعامل سازنده با جهان به دست آمد که هر سه این مهم برای ما حایز اهمیت بود.

وی تصریح کرد: آنچه دیشب به آن رسیدیم، معنایش این است که در توافق پیش رو یعنی گام سوم که امیدواریم تا اوایل تیر به آن برسیم به توافق نهایی دست یابیم و هفته های پس از آن گام اجرای توافق نهایی باشد.

 1+5 پذیرفت که ایران در خاک خود غنی سازی کند

آقای روحانی تأکید کرد: 1+5 پذیرفته است که ایران دارای غنی سازی در خاک خود باشد، آنچه تا دیروز غنی سازی را تهدید برای منطقه و جهان می دانستند امروز قبول کردند غنی سازی تهدید نیست بلکه غنی سازی و همه فعالیت های هسته ای صرفاً برای توسعه ایران است و برای هیچ کس در منطقه و جهان تهدید نیست.

- دنیا فهمید که درپی اهداف صلح آمیز هستیم

- فردو برای همیشه باز خواهد ماند

 رئیس جمهور گفت: امروز هم دنیا به خوبی دریافته است که ایران در پی اهداف صلح آمیز خود است.

آقای روحانی در ادامه گفتگوی تلویزیونی افزود: در این چارچوب ، اراک با فنآوری های نوین و جدیدتر فعال خواهد ماند بعضی ها فکر می کردند فردو بسته می شود اما فردو برای همیشه باز خواهد ماند در فردو هزار سانتریفیوژ مستقر خواهد ماند و فعالیت های دیگر فیزیکی و هسته ای در ان انجام خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: طبق این چارچوب همه تحریمها، تحریمهای مالی ، اقتصادی ،‌ بانکی در همان روز اجرای توافق لغو خواهد شد در همان روز اجرای توافق همه قطعنامه های علیه ایران یعنی شش قطعنامه لغو خواهد شد و از روز توافق ، همکاریهای جدید هسته ای با دنیا صفحه جدید خود را تجربه خواهد کرد.

اقای روحانی افزود: بنابراین در چارچوبی که پیش رو داریم می بینیم که رویکرد این دولت پاسخ داده است رویکرد ما این بود که در دنیای امروز تهدید دیگران بی ارزش است، فشار بر دیگران بی ارزش است و همه باید دنبال برد ـ برد باشیم. یک توافقی که به نفع همه باشد.

مذاکره، قبل و حین تحریم

رئیس جمهور گفت: با احترام متقابل به منافع مشترک و دستیابی به اهداف مشترک همه، بعضی ها فکر می کنند یا باید با دنیا بجنگیم با باید تسلیم قدرتها شویم ، ما معتقدیم هیچ یک از اینها نیست بلکه راه سومی وجود دارد و می توانیم با دنیا همکاری داشته باشیم البته آنها می گویند مذاکره در سایه تحریم و فشار بوده است ، خودشان هم می گویند این حرف پایه ندارد تحریم آنها برای مذاکره نبود آنها تحریم کردند تا ما تسلیم شویم و دیدند که تسلیم شدن امکان ناپذیر است و در برابر یک ملت متحد ،‌ منسجم و شجاع قرار گرفته اند آن وقت گفتند تحریم برای مذاکره بود. این در حالی بود که ما قبل از تحریم و حین تحریم با دنیا مذاکره می کردیم.

 رئیس جمهور گفت: رویکرد دولت این بود که اگر دیگران به ما تکریم کنند و تهدید نکنند پاسخ تکریم خود را با تکریم خواهند گرفت، ما هم به آنها تکریم می‌کنیم.

اگر به جایی رسیدیم، در سایه همدلی و همزبانی بوده است

آقای روحانی در ادامه گفتگوی تلویزیونی خود با مردم افزود: امروز به این واقعیت دست یافته اند که تکریم در برابر تکریم، و نه تهدید و نه تحریم و نه فشار، و این موفقیت بزرگ این رویکرد است و نشان می دهد که این رویکرد، درست بوده است.

وی اضافه کرد: نکته دوم اینکه ما اگر به هر جا رسیدیم، همین گامی که امروز به آن دست یافته ایم در سایه همدلی و همزبانی و انسجام بوده است.

رئیس جمهور گفت: ما در تمام مراحل قدم به قدم شاید کمتر هفته گذشته که با دیگر مسئولان مشورت نکرده باشیم.

آقای روحانی افزود: ما همواره از رهنمودهای مقام معظم رهبری بهره برده ایم، استفاده کرده ایم و ایشان نیز سخاوتمندانه ارشادات خود را در اختیار دولت و تیم مذاکره کننده قرار داده اند.

وی گفت: من در اینجا لازم می دانم از مقام معظم رهبری و رؤسای قوای مقننه و قضاییه و همه مسئولانی که در این راستا به ما کمک کرده اند تا این گام را برداریم و در گام بعدی نیز نیازمند یاری و همکاری آنها خواهیم بود و نه تنها در بحث هسته‌ای که در همه مسائل کشور ما نیاز به ارشادات رهبری، همدلی سایر مسئولان، انسجام و حضور مردم عزیز و بزرگوار خودمان داریم.

رئیس جمهور در ادامه گفتگوی تلویزیونی گفت : البته در همه این مراحل در سایه لطف خداوند و توجهات حضرت ولی عصر (عج) و ارواح ائمه هدی (ع) بویژه حضرت فاطمه اطهر (س) بودیم، هستیم و خواهیم بود که همیشه و همه جا آن بانو و همچنین ارواح سایر معصومین (ع) و توجهات حضرت ولیعصر (عج) ما را یاری کرده و ان شاء الله یاری خواهد کرد.

آقای روحانی افزود: مسیر ما مسیر درستی است و ملت ما به دنیا نشان داد که به رغم فشارها در انتخابات 92 حضور و ایستادگی خود را نشان داد و پس از انتخابات در همه عرصه ها با حضور مقاوم و منسجم خودشان کاری کردند که ما از مسیرهای دشوار عبور کنیم.

در مذاکرات هسته ای،‌ هر چه وعده دادیم، عمل کردیم

روحانی افزود: در اینجا چند نکته را لازم می دانم به عرض ملت برسانم نکته اول اینکه ما در مذاکرات هسته ای هر آنچه به دنیا گفته ایم و وعده داده ایم یا وعده خواهیم داد پای قول خود ایستاده ایم ، دنیا بداند ما اهل فریب نیستیم ما اهل دو رویی نیستیم اگر وعده ای دادیم، البته در چارچوب مصالح و منافع ملی ما خواهد بود ، به آن وعده عمل خواهیم کرد البته مشروط بر آنکه طرف مقابل هم عمل کند.

توافق ما متوازن خواهد بود

وی گفت: تا همین جا و هم در‌ آینده در توافق نهایی ، توافق ما متوازن خواهد بود اگر طرف مقابل به وعده ها عمل کند ایران هم به وعده هایش عمل می کند، اگر آنها بخواهند مسیر دیگری  انتخاب کنند ، راه انتخاب پیش ملت ما همواره باز خواهد بود.

رئیس جمهور افزود : نکته دوم اینکه مذاکرات هسته ای ما پله اول برای تعامل سازنده با جهان است، بحث ما فقط هسته ای نیست و این نیست که ما امروز موضوعی به نام هسته ای داریم و می خواهیم این موضوع تمام شود بلکه پله اول برای رسیدن به بام تعامل سازنده با جهان است.

رئیس جمهور در ادامه گفتگوی تلویزیونی خود با مردم گفت: امروز امنیت  در منطقه و جهان بدون همکاری و هماهنگی امکانپذیر نیست، ما همکاری و هماهنگی را با تمام کشورهایی که می خواهند و اراده دارند به ملت ایران احترام بگذارند و با مردم ایران در چارچوب منافع مشترک کار کنند ما دست دوستی را (به سوی آنها) دراز می کنیم.

آقای روحانی افزود: با همه کشورهایی که رابطه خوب داریم رابطه صمیمانه تر می خواهیم با کشورهایی که رابطه سرد داریم رابطه بهتر می خواهیم و با کشورهایی که دارای تنش و احیانا خصومت هستیم پایان تنش و خصومت را می خواهیم .

رئیس جمهور گفت: بی تردید همکاری و تعامل به نفع همه خواهد بود .

روحانی افزود: نکته دیگر اینکه برای برداشتن موانع در ارتباطات خارجی، ما یک گام برداشتیم ما باید در همه زمینه ها گام جدیدی برداریم .

دولت متعهد است موانع کسب و کار را از میان بردارد

رئیس جمهور اضافه کرد: دولت متعهد است موانع کسب و کار را از میان بردارد روزی است که دولت دستش را به سوی فعالان اقتصادی و همه مردم ایران دراز می کند ما در شرایط امروز نیازمند به رونق اقتصادی، اشتغال برای جوانان ، توسعه صادرات غیر نفتی هستیم برای اینکه مردم ما شاهد بهبود در زندگی مادی و معنوی خود باشند.

رئیس جمهور گفت: امروز پیام من به ملت ایران پیام تشکر است و پیام درخواست برای همدلی و همکاری بیشتر بر ای رونق اقتصادی و روابط نزدیک‌تر اجتماعی و برای همدلی در رقابت‌های سالم سیاسی است که امسال سال انتخابات نیز خواهد بود .

آقای روحانی افزود: امیدوارم همه ما بتوانیم در شرایط امسال که به حول و قوه الهی بهتر از سال گذشته خواهد بود برای سربلندی ملت و کشورمان بیش از پیش تلاش  کنیم.

وی اضافه کرد: لازم می دانم از همه آنهایی که در برداشتن این  گام‌ها تلاش کردند به‌ویژه وزیر امور خارجه و تیم  مذاکره کننده هسته ای، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور و تیم همرا ه، تیم حقوقی و همه آنهایی که در این زمنیه تلاش کردند به‌ویژه در روزها و ماه‌های اخیر و همه آنهایی که از ابتدای دولت تاکنون در این زمینه تلاش کردند از طرف خودم و ملت ایران سپاسگزاری کنم.

آقای روحانی درپایان گفت : امیدوارم حمایت مردم و رهبری همواره پشتیبان این تیم تا توافق نهایی باشد.

 شبکه های مختلف جهان از جمله بی بی سی، سی ان ان، المیادین، العربیه ، الجزیره ، الجزیره مباشر ، المنار، الحدث و پرس تی وی و العالم با قطع پخش برنامه های عادی خود، سخنرانی آقای روحانی را زنده پخش کردند.

تعداد بازدید : 144
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کلاه‌گشاد جدید!
تعلیق ۱۰ ساله - بخوانید توقف ۱۰ ساله- فعالیت هسته‌ای کشورمان و بحث درباره جزئیات، پس از ۱۰ سال، آنهم در حالی که به قول اوباما، پیشرفت فعالیت هسته‌ای ایران متوقف شده است، دقیقا همان پذیرش توافق روی کلیات و موکول کردن بحث درباره جزئیات به مرحله دوم است. با این تفاوت که در شکل جدید، با تن دادن به تعلیق ۱۰ ساله، اولا؛ بخش اعظمی از جزئیات را هم به نفع حریف پذیرفته‌ایم که تعلیق فعالیت‌های تحمیل شده در توافق ژنو از جمله آنهاست، ثانیا؛ راه برای چانه‌زنی درباره جزئیات را نیز به نفع حریف به روی خود بسته‌ایم. چرا که بازگشت به فعالیت عادی هسته‌ای پس از ۱۰ سال، منوط و مشروط به نظر آژانس- بخوانید نظر حریف- است.
ثالثا؛ پذیرش تعلیق ۱۰ ساله به مفهوم و معنای توقف همیشگی فعالیت هسته‌ای است، فرسودگی تجهیزات، توقف تعویض و جابه‌جایی ملزومات، محدودیت‌ در تحقیق و توسعه R&D در عمل فعالیت‌ هسته‌ای کشورمان را فرسایشی و مختل خواهد کرد، ضمن آن که این فعالیت بایستی از سوی دانشمندان هسته‌ای کشورمان به روز شوند.
نگاه آمریکا به بعد از ۱۰ سال
مقامات رسمی مراکز استراتژیک آمریکا انکار نمی‌کنند که منظور اصلی آنان از فرصت‌سوزی‌های ۱۰ ساله و بیست ساله و... که در مذاکرات بر آن اصرار ورزیده‌اند، زمینه‌سازی برای مقابله با اساس جمهوری اسلامی ایران است. و این خط استراتژیک را به قول «دیوید فروم» در یک پروژه دو پله‌ای تعریف کرده‌اند، پله اول تغییر رفتار نظام اسلامی- تن دادن به طرح سازش خاورمیانه، دست کشیدن از حمایت حزب‌الله و حماس و... - و پله دوم؛ تغییر ساختار نظام، یعنی براندازی.
پاسخ ها
آ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
شما که اسم شهید یدک می کشی آیا تو ایران زندگی می کنی یا نه؟گلاه گشاد رمانی سر مرد رفت که دولت به اصلاح مهر ورزی روی کار آمد.مقامات آمریکایی از همان زمان فهمیدند که چه کار باید بکنند.فرصت سوزی آنها از همان زمان شروع شد.نه تنها آنان بلکه خود دولت مهرورزی نیز فرصتهای ملت ایران را با دروع هایشان سوزانندن و باعث سر در گمی ملت شد.
یخورده کلاهت رو بزار بالاتر.................
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار