بازدید 17414
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از روند مذاکرات ایران و ۱+۵

امروز نیز موضوع مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+ ۵ در مرکز توجه مطبوعات و رسانه‌های بین المللی قرار دارد و مهم‌ترین محور مطالب، گذشت دو روز از زمان ضرب الاجل اولیه تعیین شده برای به نتیجه رسیدن مذاکرات و ادامه گفت‌و‌گو‌ها به امید دستیابی به تفاهم نهایی است. وزارت خارجه آمریکا نیز از پیشرفت در مذاکرات سخن گفته است.
کد خبر: ۴۸۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 02 April 2015
ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از روند مذاکرات ایران و 1+5امروز نیز موضوع مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+ ۵ در مرکز توجه مطبوعات و رسانه‌های بین المللی قرار دارد و مهم‌ترین محور مطالب، گذشت دو روز از زمان ضرب الاجل اولیه تعیین شده برای به نتیجه رسیدن مذاکرات و ادامه گفت‌و‌گو‌ها به امید دستیابی به تفاهم نهایی است. وزارت خارجه آمریکا نیز از پیشرفت در مذاکرات سخن گفته است.

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از روند مذاکرات ایران و 1+5

به گزارش «تابناک»، مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ همچنان در مرکز توجه مطبوعات و رسانه‌های بین المللی است. سایت شبکه خبری «بلومبرگ» می‌نویسد ایران و قدرت‌های جهانی در حال ورود به هشتمین روز مذاکرات هسته‌ای شده‌اند که آمریکا از پیشرفت به سمت توافق سخن گفته است.

این سایت با اشاره به اظهارات ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌نویسد، گفت‌و‌گوی دیپلمات‌های طرفین تمام شب در لوزان جریان داشته و ساعت ۹ صبح به وقت محلی از سر گرفته خواهد شد. وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود، پیشرفت کافی برای ادامه مذاکرات میان طرفین حاصل شده است.

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از روند مذاکرات ایران و 1+5

خبرگزاری «رویترز» می‌نویسد، در حالی که دو روز از زمان ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی ایران و گروه ۱+ ۵ برای مذاکرات گذشته، گفت‌و‌گوهای طرفین تا ساعات اولیه روز پنجشنبه نیز ادامه پیدا کرد. در عین حال، دیپلمات‌ها می‌گویند بخت برابری برای موفقیت یا شکست مذاکرات وجود دارد.

به نوشته این خبرگزاری، خطوط و محورهای کلی توافق میان طرفین حاصل شده، اما اکنون بحث بر سر جزئیات مهم و کلیدی مربوط به موضوع است. در این مطلب همچنین اشاره شده که وزرای خارجه آمریکا و آلمان پیشتر گفته بودند در تلاش برای دستیابی به تفاهم هسته‌ای، تا روز پنجشنبه در لوزان خواهند ماند.

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از روند مذاکرات ایران و 1+5

سایت شبکه خبری «راشا تودی»، مواضع مقامات ارشد طرف‌های مذاکره را درباره چشم انداز حصول توافق مورد توجه قرار داده است. این سایت به نقل از لورن فابیوس، وزیر خارجه فرانسه می‌نویسد: «ما تنها چند متر با خط پایان فاصله داریم؛ اما همیشه چند متر آخر دشوار‌تر است. ما تلاش خواهیم کرد و از خط عبور می‌کنیم».

در همین حال، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان نیز از انتظار خود برای طرح پیشنهادهای جدید از سوی ایران سخن گفته است. وزارت خارجه آمریکا نیز با اشاره به حصول پیشرفت در مسیر دستیابی به تفاهم سیاسی، اعلام کرده جان کری دست کم تا صبح پنجشنبه در لوزان خواهد ماند. 

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از روند مذاکرات ایران و 1+5

در ‌‌نهایت روزنامه «پیپل دیلی» چین نیز مطلبی را به موضوع مذاکرات هسته‌ای اختصاص داده و می‌نویسد، در حالی که هنوز گزارشی از پیشرفت چشمگیر در مذاکرات گزارش نشده، مذاکره کنندگان ایران و ۱+ ۵ گفت‌و‌گوهای خود را یک روز دیگر تمدید کرده‌اند.

این روزنامه ضمن ارائه گزارشی از مذاکرات روز چهارشنبه می‌نویسد، طی روز گذشته، مذاکره کنندگان دو طرف گفت‌و‌گوهایی فشرده با یکدیگر و همچنین رایزنی‌های داخلی متعددی داشته‌اند. در این مطلب همچنین به نقل از یک منبع دیپلماتیک آمده که گفت‌و‌گو‌ها اکنون بر سر نهایی کردن جزئیات مربوط به تفاهم سیاسی در جریان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار