بازدید 3816
وزیرخارجه ایتالیا:

تروریست‌ها اسلام را گروگان گرفته‌اند

وزیر خارجه ایتالیا با تاکید بر اینکه تروریست ها اسلام را به گروگان گرفته اند و راه مبارزه با داعش از طریق همکاری مسلمانان است، گفت: غرب هرگز به تنهایی نمی تواند با تروریست ها مقابله کند.
کد خبر: ۴۸۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 02 April 2015
«پائولو جنتیلونی» وزیر خارجه ایتالیا با تاکید بر اینکه تروریست ها اسلام را به گروگان گرفته اند و راه مبارزه با داعش از طریق همکاری مسلمانان است، گفت: غرب هرگز به تنهایی نمی تواند با تروریست ها مقابله کند.

به گزارش ایرناف وزیر خارجه ایتالیا در گفت‌وگو با هفته‌نامه «خانواده مسیحی» که از جمله پرتیراژترین نشریات این کشور محسوب می شود، گفت: تروریست‌ها اسلام را به گروگان گرفته و نیاز است تا اکثریت جامعه سیاسی و مذهبی اسلام که خود نخستین هدف تروریست ها هستند، آب هایی را که این پدیده در آن شنا می کند، خشک کنند زیرا غربی ها هرگز نمی توانند این کار را انجام دهند.

وی افزود: نیاز به گفت‌وگو است و نه جنگ مذهبی و در این راستا آنچه بسیاری از کشورها و مقامات مذهبی اسلامی سعی بر انجام ان دارند و حتی همکاری میان ایتالیا و جوامع اسلامی بسیار مهم است. ما به عنوان کشورهای غربی می توانیم با افزایش سطح امنیتی از خود دفاع کرده و از طریق ائتلاف سیاسی و نظامی با تروریسم مقابله کنیم، اما باید بدانیم که ریشه کن کردن این پدیده، نیاز به انزوا و مبارزه مذهبی و فرهنگی حامیان تروریست ها دارد.

وی تاکید کرد: اگر به افکار عمومی القاء شود که مسلمانان تروریست هستند، نه تنها رفتار غیرمتمدنانه بلکه به خود آسیب زدن است. مبارزه علیه تروریسم تنها یک عملیات نظامی و اطلاعاتی نیست بلکه یک چالش بزرگ فرهنگی و مذهبی بشمار می رود.

وزیر خارجه ایتالیا افزود: مسوولین دولتی و آنهایی که به دفاع، اطلاعات و امنیت می پردازند هرگز نباید خطرات و تهدیدات داعش را کم اهمیت محسوب کنند. من عقیده دارم که در عین حال نباید خیلی هم به تبلیغات داعش توجه کرد و آن را دست بالا گرفت. روشن است که داعش از طریق تبلیغات برروی نمادها بازی می کند و برای آنها نصب پرچم داعش در واتیکان معرف جنگ میان اسلام و مسیحیت است. این در حالی است که یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان در چنین جنگی نگرشی ندارند و تنها در برخی مناطق که افراط گرایی در آن ریشه داشته و خطرناک است، وجود دارد.

«پائولو جنتیلونی» با تاکید بر اینکه پدیده جذب نیرو از سوی افراط گرایان در ایتالیا نیز وجود دارد گفت: نباید به سادگی تسلیم خوشبینی ها شویم و باید این مساله را تحت نظارت داشت زیرا متاسفانه برای انجام یک سوء قصد تروریستی چهار نفر کافی هستند و ما باید سطح امنیتی را بالا نگه داریم.

وی با بیان اینکه بحران لیبی برای ایتالیا و اروپا به دو دلیل اساسی است افزود: نخست اینکه کشوری به بزرگی لیبی اگر بدون یک توان دولتی بماند این منجر به گسترش تروریسم می شود و با توجه به بزرگی این کشور که در مجاورت اروپا است، تهدیدی برای همه محسوب می شود. دوم اینکه بخاطر نبود نهادهای دولتی، لیبی تبدیل گلوگاهی شده است که سیل مهاجرت های غیر قانونی بویژه از مناطق مختلف بحرانی از جمله شاخ افریقا، سوریه و افریقای مرکزی از آن عبور می کند و خطر گسترش تروریسم وجود دارد. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر