بازدید 5490

نمایندگان کنگره خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران

نمایندگان کنگره روز چهارشنبه در واکنش به اعلام تمدید دوباره مهلت رایزنی‌های هسته‌ای خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شدند.
کد خبر: ۴۸۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲ 02 April 2015
نمایندگان کنگره روز چهارشنبه در واکنش به اعلام تمدید دوباره مهلت رایزنی‌های هسته‌ای خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شدند.

به گزارش فارس، نمایندگان کنگره آمریکا روز چهارشنبه با اعتراض به روند مذاکرات هسته‌ای جاری بین ایران و گروه 1+5 خواستار تشدید تحریم‌ها علیه تهران شدند.

پس از آنکه «ماری هارف»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد رایزنی‌های هسته‌ای پس از ضرب‌الاجل روز سه‌شنبه باز هم ادامه خواهد یافت «سناتور تام کاتن»، نماینده ایالت آرکانزاس از کنگره خواست با «وضع تحریم‌های جدید فوراً واکنش نشان دهد.»

اعتراضات نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره روز چهارشنبه و پس از آنکه مقامات غربی به رغم اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در مذاکرات هیچ توافقنامه رسمی صادر نکردند، بالا گرفت.

«ویکی هالتزر»، روز چهارشنبه در شناسه خود در توئیتر نوشت: «ضرب‌الاجل توافق با ایران دیرور بود. این دروغ اول آوریل است! کری خواستار ضرب‌الاجل برای یک روز دیگر شد. وقت تشدید تحریم‌ها است.»

«آدام شیف»، سناتور دموکرات بلندپایه در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان خواستار آن شد که کاخ سفید مفاد توافق احتمالی با ایران را علنی کند.

وی که با شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: در صورتی که کاخ سفید می‌خواهد کنگره را در جریان مذاکرات قرار دهد، این تنها راه است.

راجر ویلیامز، یک نماینده جمهوری‌خواه دیگر هم در توئیتر خود با بیان اینکه دولت آمریکا ضرب‌الاجل را رعایت نکرده نوشت این باعث تضعیف جایگاه آمریکا در عرصه بین‌المللی شده است.

سناتور تد کروز، نماینده ارشد جمهوری‌خواه که نامزد ریاست‌جمهوری آینده این کشور است هم در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه اعلام کرد: «دولت اوباما هر چه بیشتر در میز مذاکرات با ایران باقی بماند، امتیازهای بیشتری خواهد داد.»

وی افزود: «بس است؛ توافق بد دولت اوباما با ایران با گذشت زمان، تنها بدتر می‌شود. زیرساخت‌های اتمی ایران به طور عمده امنیت آمریکا و متحدان ما را به خطر می‌اندازد..»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر