بازدید 5168

افزایش ۵ درصدی قیمت نفت خام

پس از آنکه تولید نفت آمریکا برای اولین بار در مدت دو ماه کاهش یافت، قیمت نفت خام روز چهارشنبه حدود 5 درصد یا حدود 2.5 دلار بالا رفت.
کد خبر: ۴۸۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶ 02 April 2015
پس از آنکه تولید نفت آمریکا برای اولین بار در مدت دو ماه کاهش یافت، قیمت نفت خام روز چهارشنبه حدود 5 درصد یا حدود 2.5 دلار بالا رفت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که تولید نفت خام در آمریکا در هفته منتهی به 27 مارس با 0.4 درصد کاهش به 9 میلیون و 400 هزار بشکه در روز رسید. این اولین کاهش هفتگی تولید نفت در آمریکا از پایان ماه ژانویه تاکنون بود.

در این حال ، بهای نفت خام پایه بورس نیویورک روز چهارشنبه بیشترین افزایش یک روزه خود را در مدت حدود دو ماه گذشته تجربه کرد.

داد و ستد نفت خام در بورس نیویورک برای تحویل در ماه مه روز چهارشنبه با قیمت هربشکه 50 دلار و 9 سنت پایان یافت که نسبت به روز پیش از آن 2 دلار و 49 سنت یا 5.2 درصد افزایش نشان می دهد که از روز سوم فوریه تا کنون بی سابقه بود.

بهای نفت خام برنت نیز روز چهارشنبه با یک دلار و 99 سنت معادل 3.6 درصد افزایش به هر بشکه 57 دلار و 10 سنت رسید.

روزنامه وال استریت ژورنال در همین ارتباط گزارش داد: مشخص شدن علائمی از اینکه تولید نفت خام آمریکا در حال رسیدن به حداکثر میزان است ، در افزایش قیمت نفت تاثیر داشته است.

برخی از معامله گران و تحلیلگران بازار نفت می گویند کاهش تولید نفت آمریکا می تواند حاکی از این باشد که وضعیت اشباع نفتی که در آغاز سال 2015 قیمت نفت را به پایینترین حد شش ساله کاهش داد ، در حال تخفیف یافتن است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده است که تولید نفت آمریکا هفته گذشته به میزان 36 هزار بشکه در روز معادل 0.4 درصد کاهش یافته است.

«اندی لیپو» رئیس شرکت مشاوره نفتی «لیپو اویل» در هوستون آمریکا گفت: این کاهش قیمت نفت شاید اولین علامت از حرکت تولید نفت در آمریکا به سمت ثبات باشد. » 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل