بازدید 2591
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها اشاره کرد:

همدلی بالای مردم ضامن حفظ منابع طبیعی

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان آنکه از ابتدای تعطیلات نوروزی هیچ گزارشی از حریق در جنگل ها و مراتع کشور مخابره نشده است، دلیل این مهم را بالا رفتن درک، درایت و همدلی مردم ایران در احترام به طبیعت دانست.
کد خبر: ۴۸۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 01 April 2015
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان آنکه از ابتدای تعطیلات نوروزی هیچ گزارشی از حریق در جنگل ها و مراتع کشور مخابره نشده است، دلیل این مهم را بالا رفتن درک، درایت و همدلی مردم ایران در احترام به طبیعت دانست.

سرهنگ قاسم سبزعلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال شاهد افزایش اقدامات گشت زنی و مراقبتی در سطح کشور بودیم و یگان های حفاظت از منابع طبیعی دوشادوش مسافران برای امنیت و آرامش آنها برنامه های ویژه و گشت زنی های مستمر را در دستور کار داشتند و از ابتدای تعطیلات تا به امروز در هیچ نقطه ای از کشور گزارش حریق مخابره نشده است.

وی دلیل اصلی تحقق این مهم را نشات گرفته از فهم، درایت و همدلی بالای مردم ایران با طبیعت و منابع طبیعی خدادادی دانست و یادآور شد: با توجه به این که همه ساله در سیزدهم فروردین ماه شاهد افزایش حضور مردم در طبیعت، جنگل ها و مراتع کشور هستیم بار دیگر تاکید ما بر آن است که همراهان طبیعت بدون وارد آوردن خسارات و آتش زدن بی مورد مراتع، روز طبیعت را به بهترین شکل برای خود و اعضای خانواده برگزار کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر اصل امانتداری از نعمت های الهی در طبیعت برای سپردن آنها به آیندگان خاطرنشان کرد: کشور ما به دلیل سپری کردن سالی خشک و کم باران و قرار گرفتن آن در طبیعت گرم و خشک به شدت نیازمند توجه مردم به منابع طبیعی به ویژه در بحث روشن کردن آتش است.

وی ادامه داد: براین اساس توصیه می کنیم که مردم از شاخه های درختان برای فراهم کردن هیزم استفاده نکنند، در مراتعی که علف های خشک دارد به روشن کردن آتش اقدام نکنند و حتی المقدور از محل هایی که برای روشن کردن آتش در جنگل ها و پارک ها و مراتع تعبیه شده استفاده کنند.

سرهنگ سبزعلی همچنین در ادامه توصیه های خود، به ذکر این نکته مهم نیز پرداخت که مردم و مسافران از رفتن به نقاط کور جنگل ها اجتناب کنند تا خدای ناکرده در صورت بروز حوادث، اطلاع رسانی و کمک رسانی به آنها با سرعت بیشتری صورت گیرد تا مراسم سیزدهم فرودین ماه امسال نیز لبریز از خاطرات خوش برای خانواده ها باشد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری همچنین درباره تخطی از قانون توسط مردم در ایام سیزدهم فروریدن (روز طبیعت) گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت حفظ منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع مقرر شده تا طبق نص صریح قانون با متخلفان و متصرفان منایع طبیعی برخورد شود.

وی با بیان آنکه با هماهنگی های به عمل آمده با محاکم قضایی، دادگاه هایی به صورت ویژه برای افراد متخلف در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بر اساس قانون برای متخلفان اگر حادثه آفرینی، زیان زدن به منابع طبیعی ملی مانند به آتش کشیدن آنها شکل سهوی داشته باشد فرد یا افراد متخلف ضمن جبران خسارت و جزای نقدی، به سه ماه تا یک سال حبس نیز محکوم خواهند شد.

سبزعلی خاطرنشان کرد: همچنین برای متخلفانی که به شکل عمدی به حادثه آفرینی و یا آتش سوزی اقدام کنند علاوه بر جبران خسارت و جریمه نقدی، یک تا 10 سال حبس در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین شماره تلفن 1504 نیز در اختیار تمامی مردم است تا در صورت بروز تخلف و یا حادثه ای مراتب را به مسئولان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اطلاع دهند و یاری گر ما در بحث برگزاری مراسم روز ملی طبیعت در ایران باشند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بار دیگر ضمن تقدیر از وسعت درک و توجه مردمان ایران زمین نسبت به حفظ منابع طبیعی و احترام به طبیعت برای سپردن این میراث الهی و هدیه پرودگار به آیندگان و نسل های بعدی، ابراز امیدواری کرد تا مراسم روز طبیعت سال 1394 لبریز از خاطرات خوش برای مردم باشد تا به واسطه همنشینی شان با طبیعت سالی موفق را آغاز کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار