بازدید 2655

تظاهرات اعتراضی در اردن در مخالفت با حمله به یمن

کد خبر: ۴۸۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 01 April 2015
اردنی ها در اعتراض به تجاوز عربستان سعودی به یمن در مقابل سفارت این کشور تجمع کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، شرکت کنندگان در این تجمع همچنین حمایت حکومت های عرب از این تجاوزات را محکوم کردند.

محمد الجغبیر خبرنگار این شبکه در اردن در گزارشی از امان همراه با پخش تصاویری از ویرانه های ناشی از حملات جنگنده های سعودی به یمن، گفت: اردنی ها در واکنش به این حملات مخالفت خود را با تجاوزات جنگنده های سعودی به یمن و کشتار افراد بی گناه اعلام کردند و از آنها خواستند حملات خود را متوجه اسرائیل کنند.

یکی از شهروندان اردنی گفت: ما با تجاوز عربستان سعودی و هر کشور دیگری به یمن و دخالت در امور داخلی این کشور مخالف هستیم. اوضاع یمن باید از راه های سیاسی حل و فصل شود.

یکی دیگر از شهروندان اردنی گفت: من با ائتلاف کشورهای عربی علیه یمن مخالف هستم. دشمن اصلی ما اسرائیل است. از اینجا تا اسرائیل هفتاد کیلومتر فاصله است، بروند و آنجا را هدف قرار دهند.

دیگر شهروند اردنی گفت: من با حمله به یمن مخالف هستم زیرا یمن به هر حال یک کشور عربی است و دشمن ما هم اسرائیل است.

نخبگان ملی گرا نیز حمله عربستان به یمن و نیز حمایت اعراب از این حملات و سکوت آنها در برابر چنین تجاوزاتی را محکوم کردند.

سامی المجالی کارشناس مسائل استراتژیک گفت: این حمله به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و یک تجاوز آشکار به ملتی صلح جو است که می کوشد آرمان های خود را تحقق بخشد. به نظر من این تجاوزات عواقب وخیمی دارد.

عامر التل روزنامه نگار و کارشناس مسائل سیاسی گفت: به نظر من عربستان به تجاوزات خود ادامه می دهد، به خصوص که رژیم صهیونیستی هم در این تجاوزات مشارکت دارد و علاوه بر این برخی دیگر از طرف های منطقه نیز در تجاوز آشکار به یمن شرکت دارند.

خبرنگار افزود: شماری از اعضای فهرست ملی گرایی عربی با تجمع مقابل سفارت عربستان در منطقه عبدون مخالفت و اعتراض خود را به این حمله نشان دادند. شرکت کنندگان پلاکاردی در دست داشتند که روی آن شعاری در مخالفت با مشارکت اردن و دیگر کشورهای عربی در تجاوز به یمن نوشته شده بود. شرکت کنندگان همچنین فتنه انگیزی طایفه ای را محکوم کردند و خواستار توقف هرگونه تجاوز به یمن شدند.

یکی از اعضای این فهرست که در تجمع شرکت داشت، گفت: به اینجا آمده ایم تا به یمنی ها بگوییم ملت های عرب با شما هستند و کسانی که شما را بمباران می کنند نماینده ملت های عرب نیستند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار