بازدید 2848

صد میلیارد ریال هزینه اولیه تجاوز سعودی به یمن

کد خبر: ۴۸۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 01 April 2015

با وجودی‌ که حکومت سعودی سال جاری میلادی را با کسری بودجه آغاز کرد، اما با ورود به بحران یمن و در اولین گام، مجبور شد، 100 میلیارد ریال سعودی از ذخایر ارزی خود را برای تامین هزینه‌ جنگ برداشت کرد.

به گزارش فارس، داده‌های رسمی مرکز پول عربی سعودی موسوم به «ساما» در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که ذخیره ارزی عربستان سعودی در اواخر ماه فوریه در مقایسه با اواخر ماه ژانویه سال جاری میلادی کاهش 100 میلیارد ریالی را نشان می‌دهد.

اگرچه این مرکز توضیحاتی در خصوص دلایل این کاهش ذخایر ارائه نمی‌دهد، اما از شرایط حاکم بر عربستان سعودی برداشت می‌شود که فشارهای فزاینده‌ای همچون کاهش قیمت نفت، افزایش بودجه امنیتی و جنگی ریاض، کمک‌های فزاینده عربستان به مصر و افزایش حقوق کارمندان بخش‌های حکومتی در عربستان همزمان با روی کار آمدن سلمان بن عبد العزیز به قدرت، مهمترین دلایل این کاهش ذخایر ارزی عربستان سعودی بوده است.

پایگاه خبری مرآه الجزیره در این خصوص به نقل از «علی الجعفری»، کارشناس امور اقتصادی عربستانی نوشت: اگرچه کاهش 100 میلیارد ریالی عربستان از صندوق ساما را باید امری طبیعی قلمداد کرد، اما در عین حال پیش بینی می‌شود که با افزایش هزینه‌های عملیات «طوفان قاطع» ریاض مبالغ بیشتری را از ذخایر ارزی خود را از این صندوق برداشت کند.

الجعفری تاکید می‌کند که ناظران براین باورند، بخش اعظم 100 میلیارد ریال برداشت شده توسط ریاض از صندوق ساما، صرف تدارک و مهیا شدن برای عملیات «طوفان قاطع» شده است.

این ناظران براین باورند، در صورت ادامه عملیات و طولانی شدن بحران باید انتظار برداشت‌های بیش از پیش را داشت، به ویژه آنکه اکنون مشخص نیست که این عملیات تا چه وقت به طول می‌انجامد و اینکه آیا ریاض قصد ورود به عملیات زمینی را دارد یا خیر؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار