بازدید 48171

رویارویی هواپیمای ایرانی و بالگرد آمریکایی

شبکه خبری سی‌ان‌ان بر اساس اطلاعات رسیده به منابع خود مدعی شد که یک فروند هواپیمای شناسایی ایرانی از فاصله‌ای بسیار نزدیک به یک بالگرد آمریکایی گذشته است.
کد خبر: ۴۸۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 31 March 2015
شبکه خبری سی‌ان‌ان بر اساس اطلاعات رسیده به منابع خود مدعی شد که یک فروند هواپیمای شناسایی ایرانی از فاصله‌ای بسیار نزدیک به یک بالگرد آمریکایی گذشته است.

به گزارش فارس، شبکه خبری سی‌ان‌ان بر اساس اطلاعات رسیده به منابع خود مدعی شد که یک فروند هواپیمای شناسایی ایرانی از فاصله‌ای بسیار نزدیک به یک بالگرد آمریکایی گذشته است.

بر اساس این گزارش، مقامات نظامی آمریکا تاکنون این موضوع را مخفی نگاه داشته‌اند و معتقداند که مانور خلبانی ایرانی، می‌توانسته به حادثه‌ای خطرناک منجر شود.

یک مقام آگاه و البته بی‌نام آمریکایی به سی‌ان‌ان گفته: «فکر می‌کنیم (فرماندهان) محلی دستور این کار را داده‌اند.»

بر اساس روایت رسیده به این شبکه خبری آمریکایی، یک فروند بالگرد مسلح MH-60R از عرضه ناو یواس‌اس‌کارل‌وینسون به پروزا درمی‌آید و لحظاتی بعد، با یک هواپیمای شناسایی ایرانی مواجه می‌شود.

خلبان بالگرد آمریکایی که در تمام مدت ماجرا با ناو در تماس بوده، می گوید که هواپیمای ایرانی دو بار نزدیک می‌شود و در نزدیکی بالگرد دور می‌زند؛ خلبان آمریکایی گفته که هواپیما یک نوبت تا فاصله 50 یاردی (46 متری) نزدیک شده است.

خدمه ناو یواس‌اس‌کارل‌وینسون از این واقعه عکس گرفته‌اند ولی ارتش آمریکا قصدی برای انشتار آنها ندارد.

خبرنگار سی‌ان‌ان می‌گوید که برای اطلاع از روایت ایرانی‌ها از این ماجرا به مقامات مربوطه در این کشور رجوع کرده ولی پاسخی نگرفته است.

رویارویی ایرانیان با ناوها و پرنده‌های نظامی بیگانه آمریکایی در خلیج‌فارس بی‌سابقه نیست.

در تاریخ 12 تیر سال 1367، یک فروند هواپیمای مسافربری ایرانی با 290 سرنشین (از جمله 66 کودک) در حال پرواز بر فراز خلیج‌فارس بود که ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا دو موشک هدایت شونده به سمت آن شلیک کرد و همه سرنشینان آن را کشت.

این حادثه از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.

آمریکا هرگز عذرخواهی نکرد و هیچ‌کدام از خدمه ناو وینسنس تحت پیگرد قرار نگرفتند؛ حتی ویلیام راجرز فرمانده ناو جنگی آمریکا در پایان خدمت خود مدال شجاعت گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی