بازدید 2193

احتمال غیبت وزنه‌برداران بلغار در المپیک ریو

کد خبر: ۴۸۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 31 March 2015
با توجه به جریمه سنگینی که برای وزنه برداران دوپینگی بلغارستان در نظر گرفته شده، ممکن است این ورزشکاران در المپیک ریو حضور نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، دو هفته پیش در کمپ تمرینی برای مسابقات اروپایی 2015، تست دوپینگ 11 وزنه بردار بلغاری مثبت اعلام شد و این در حالی است که در سال 2008 نیز این اتفاق افتاده بود. خبرهای جدید حاکی از آن است که بلغارستان جریمه دوپینگ این وزنه برداران را پرداخت نخواهد کرد. این بدین معناست که ممکن است وزنه برداران بلغار در مسابقات المپیک ریو شرکت نکنند.

جریمه دوپینگ برای هر کدام از وزنه برداران بلغار 50 هزار دلار است که برای کل وزنه برداران دوپینگی این رقم نزدیک به 500 هزار دلار خواهد بود. ممکن است به دلیل تکرار شدن دوپینگ در بین ورزشکاران بلغار این جریمه برای این کشور سنگین‌تر نیز باشد و احتمال دارد این مبلغ به 600 هزار دلار نیز برسد. کراسن کرالوف وزیر ورزش بلغارستان نیز پیش از این در صحبت های خود گفت که این کشور جریمه را پرداخت نمی کند. از آن جایی که فدراسیون وزنه برداری بلغارستان منبع درآمد دیگری ندارد، احتمالا نمی تواند این جریمه را پرداخت کند.

با توجه به دوپینگ گسترده در تیم وزنه برداری بلغارستان، آنها نمی توانند در بازی های اروپایی امسال که ماه آینده انجام می شود شرکت کنند. 11 وزنه بردار دوپینگی بلغارستان 3 زن و 8 مرد بودند که سه نفر آنها قهرمان اروپا شده اند. ماده مصرفی این وزنه برداران آنابولیک استروئید استانوزولول تشخیص داده شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر