بازدید 3973

باندحفاران غیر مجاز آثار تاریخی متلاشی شد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود گفت که با دستگیری شش نفر، باند حفاران غیرمجاز آثار باستانی در این شهرستان متلاشی شد.
کد خبر: ۴۸۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵ 31 March 2015
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود گفت که با دستگیری شش نفر، باند حفاران غیرمجاز آثار باستانی در این شهرستان متلاشی شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود، حمیدرضا حسنی افزود: با همکاری منابع خبری یگان حفاظت شهرستان، اعضای باند که تعدادی از آنها اتباع خارجی هستند توسط ماموران دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قانونی شدند.

وی اضافه کرد: دستگیری این افراد پس از دریافت گزارشهایی مبنی بر حفاری غیرمجاز با هدف یافتن اشیای تاریخی در محدوده گلوگاه در ورودی شهر شاهرود توسط یگان حفاظت این اداره انجام شد.

وی افزود: با هماهنگی فرماندهی انتظامی شاهرود تیمی از کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت به همراه ماموران به محل مراجعه و متهمان را دستگیر کردند.

حسنی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت پس از دستگیری اعضای این باند شش نفره، در بازرسی از یک دستگاه خودرو پژو پارس، یک دستگاه فلزیاب و مقداری ادوات و ابزار حفاری کشف کردند.

این مسئول تصریح کرد: یگان حفاظت شهرستان با مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی، اقدام به طرح شکایت علیه متهمان کرد و پرونده در حال سیر مراحل قانونی است.

وی با اشاره به عملکرد نیروهای یگان حفاظت در کاهش قابل توجه حفاری های غیرمجاز، برای آگاهی مردم به ویژه جوانان گفت: بر اساس مصوبه مجلس، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

تعداد بناها و آثار تاریخی شهرستان شاهرود حدود یک هزار اثر تخمین زده می شود که تاکنون 128 اثر شامل 58 بنا و 70 تپه و محوطه باستانی، 17جلوه میراث معنوی و جنگل 'ابر' در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی