بازدید 42420

آخرین گمانه‌زنی از نتیجه نهایی مذاکرات لوزان

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات مذاکره‌کننده در لوزان مدعی شده ‌که ایران و شش کشور عضو ۵+۱ در حال به پایان رساندن مذاکرات خود همراه با انتشار بیانیه‌ای هستند که حاوی جزئیات بیشتر درباره چهارچوب تفاهم شکل گرفته بین آن‌ها نخواهد بود.
کد خبر: ۴۸۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 31 March 2015
‌آسوشیتدپرس به نقل از مقامات مذاکره‌کننده در لوزان مدعی شده ‌که ایران و شش کشور عضو ۵+۱ در حال به پایان رساندن مذاکرات خود همراه با انتشار بیانیه‌ای هستند که حاوی جزئیات بیشتر درباره چهارچوب تفاهم شکل گرفته بین آن‌ها نخواهد بود.

به گزارش «تابناک»، آسوشیتدپرس مدعی شده است، ‌این متن نمایانگر موانع باقی مانده برای رسیدن به توافق نهایی است، ولی به دو طرف اجازه خواهد داد ‌به گفت‌و‌گوهای خود در فازی جدید برای رسیدن به توافق جامع ادامه دهند.

روز گذشته، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه لوزان را ترک کرده ‌و اظهار داشته بود، در صورت قریب‌الوقوع بودن توافق به لوزان باز‌خواهد گشت. اعلام برنامه وی برای برگشت به لوزان نشان‌دهنده این است که پایان مذاکرات در لوزان نزدیک است.

جرج جان، خبرنگار پرحاشیه خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرش از ذکر منبع این خبر خودداری کرده و گفته است، به دلیل محرمانه بودن موضوع نمی‌تواند اطلاعاتی در‌باره آن منتشر کند.

برخی منابع ایرانی مستقر در لوزان نیز احتمال داده‌اند ‌تا ساعاتی دیگر، بیانیه‌ای که حاوی پیشرفت در مذاکرات بوده و راه را برای ادامه مذاکرات باز می‌کند، منتشر خواهد شد. بنا به تأکید مذاکره‌کنندگان ایرانی بر یک مرحله‌ای بودن توافق جامع، این بیانیه به جزئیات توافقات صورت گرفته اشاره‌ای نخواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی