بازدید 16856
تابناک اقتصادی گزارش می‌دهد؛

خطر مهاجران عبوری باغ پرندگان تهران

در ورودی باغ انواع طوطی‌ها به صورت انفرادی در قفس‌هایی نگهداری می‌شوند. این پرندگان متعلق به نواحی گرمسیری هستند، بنابراین در شب‌های بهاری و سرد تهران، باید به فضای گرم منتقل شوند، در غیر این صورت بیمار خواهند شد. پس با این اوصاف، با تعطیل شدن باغ، هر روز باید گروهی کارگر این پرندگان را محوطه‌ای سرپوشیده و گرم منتقل کنن. که البته کارگران موجود در محوطه، از موضوع احتمال انتقال بیماری بی‌اطلاع بودند.
کد خبر: ۴۸۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 31 March 2015
در ورودی باغ انواع طوطی‌ها به صورت انفرادی در قفس‌هایی نگهداری می‌شوند. این پرندگان متعلق به نواحی گرمسیری هستند، بنابراین در شب‌های بهاری و سرد تهران، باید به فضای گرم منتقل شوند در غیر این صورت بیمار خواهند شد. پس با این اوصاف، با تعطیل شدن باغ، هر روز باید گروهی کارگر این پرندگان را محوطه‌ای سرپوشیده و گرم منتقل کنند که البته کارگران موجود در محوطه، از موضوع احتمال انتقال بیماری بی‌اطلاع بودند.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، باغ پرندگان تهران در آستانه دو سالگی، کم کم بازدیدکنندگان بیشتری را به سوی خود جذب می‌کند. بویژه در ایام نوروز و تعطیلات طولانی بهاری، آنهایی که تهران را برای گذران این ایام به دیگر شهرها ترجیح داده‌اند؛ این باغ یکی از گزینه‌های تفریحی خواهد بود. اما با وجود آنکه دو سال از افتتاح این باغ می گذرد اما نگرانی‌های پزشکی و ملاحظات بهداشتی آن دغدغه دامپزشکان است.

در ورودی باغ پرندگان، کبوترخانه‌ای مشابه آنچه در شهر یزد دیده می‌شود، طراحی شده است. هدف از ایجاد این کبوترخانه، تامین آب و غذا برای پرندگان عبوری و مهاجر اعلام شده است. این درست نکته‌ای است که دامپزشکان را به‌شدت نگران کرده است.

برخی دامپزشکان بر این باورند که با ایجاد چنین محل‌هایی، به طور حتم پرندگان مهاجر را به سوی باغ پرندگان جذب می‌کند، احتمال انتقال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بروز چنین بیماری در ایران را افزایش می‌دهد. در واقع ایران در مسیر عبور پرندگان مهاجر قرار داشته و همواره از این بابت در معرض خطر بوده است.

درمانگاه پرندگان در دسترس نیست

فاز نخست باغ پرندگان منطقه چهار دارای دو قسمت است. در قسمت بالایی پرندگان در قفس را به نمایش می‌گذارند و فضا با توری پوشیده می‌شود. در قسمت پایین که استخرها هستند نیز نیاز به توری نداریم و پرندگان آزاد هستند. عدم استفاده از توری برای بخشی از باغ و قابلیت تماس ساکنین آن با پرندگان عبوری و مهاجر، نکته‌ای است که توجه برخی دامپزشکان را به خود جلب می‌کند.

به اعتقاد دامپزشکان باید در باغ پرندگان فضای درمانی لازم در نظر گرفته شود. نمی‌توان پرندگان این باغ را از محوطه آن خارج کرد زیرا باغ، محوطه قرنطینه خاص خود را دارد.

ممکن است پرندگانی که از بیرون می‌آیند، ساکنین باغ پرندگان را آلوده کنند و همه اینها نیاز به نظارت مستمر دامپزشک دارد.

اگرچه جستجویم برای یافتن فضای قرنطینه و محیط درمانی پرندگان بی‌نتیجه باقی می‌ماند اما مجری پروژه باغ پرندگان می‌گوید که مشکل این است که مردم انتظار دارند یک ساختمان آجری برای فضای درمانی پرندگان در نظر گرفته شده باشد. محوطه قرنطینه و محیط درمانی در ساختمان پیش ساخته‌ای قرار دارند. تیم دامپزشکی نیز در این ساختمان مستقر شده است.

کارگرانی بدون اطلاع قبلی

در ورودی باغ انواع طوطی‌ها به صورت انفرادی در قفس‌هایی نگهداری می‌شوند. این پرندگان متعلق به نواحی گرمسیری هستند، بنابراین در شب‌های بهاری و سرد تهران، باید به فضای گرم منتقل شوند در غیر این صورت بیمار خواهند شد. پس با این اوصاف، با تعطیل شدن باغ، هر روز باید گروهی کارگر این پرندگان را محوطه‌ای سرپوشیده و گرم منتقل کنند. که البته کارگران موجود در محوطه، از موضوع احتمال انتقال بیماری بی‌اطلاع بودند.

بعد از قفس طوطی سانان، انواع گونه‌های کبوتر در قفس‌هایی متوالی، به نمایش گذاشته شده‌اند. محوطه باغ با انواع گل‌ها تزیین شده و کبک‌ها، خرامان خرامان در بین گل‌ها راه می‌روند. در واقع کبک‌ها آزادند اما تمایلی برای پرواز ندارند. البته شاید دلیل این عدم تمایل، چیده شدن بال‌هایشان باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار