بازدید 5524
مشاور خصوصی امور خارجی نخست وزیر پاکستان:

هواپیماهای پاکستان در بمباران یمن شرکت نکرده است

کد خبر: ۴۸۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ 31 March 2015

مشاور خصوصی امور خارجی نخست وزیر پاکستان با تکذیب هر گونه اخبار رسانه‌های بین المللی از جمله «سی ان ان» اعلام کرد که هیچ یک از هواپیماهای جنگی این کشور در بمباران یمن شرکت نکرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از «اکسپریس نیوز»، «طارق فاطمی» مشاور خصوصی امور خارجی نخست وزیر پاکستان گفت: اخبار رسانه‌های بین المللی مبنی بر شرکت هواپیماهای جنگی پاکستان در بمباران یمن بی اساس اند.

قابل ذکر است که «سی ان ان» رسانه آمریکای پیش از این، از شرکت هواپیماهای جنگی پاکستان در بمباران هواپیماهای عربستان و متحدان آن در یمن خبر داده بود.

وی افزود: هیچ یک از هواپیماهای جنگی پاکستان تاکنون در بمباران یمن شرکت نکرده و اخبار رسانه‌های بین المللی در این خصوص نیز گمره کننده است.

مشاور خصوصی امور خارجی نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: تاکنون هیچ یک از هواپیماهای جنگی نیروی هوایی پاکستان خارج از مرزهای این کشور پرواز نکرده است.

مقامات پاکستانی بارها اعلام کرده‌اند که در عملیات عربستان سعودی علیه یمن مشارکت نخواهند کرد اما اگر تمامیت ارضی این کشور تهدید شود، اسلام‌آباد از تمام ظرفیت خود در این زمینه استفاده خواهد کرد.

همچنین گزارش‌ها از پاکستان حاکی از آن است که مقامات این کشور تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا اتباع خود را از یمن خارج کنند که در همین زمینه ساعاتی پیش نخستین کاروان اتباع پاکستانی از یمن وارد فرودگاه بین‌المللی "جناح" اسلام‌آباد شد.

احزاب مخالف دولت پاکستان از جمله حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان، عوامی ملی و مجلس وحدت مسلمین از احزاب شیعه این کشور نیز با برگزاری تظاهرات خواستار عدم مداخله کشورشان در تجاوز نظامی عربستان به یمن شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار