بازدید 9687

گردشگران مقاصد جدید سفر تعریف کرده‌اند

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تعریف شدن مقاصد جدید سفر توسط مردم و کاهش استفاده از مقاصد سنتی بین گردشگران نوروزی امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۸۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ 30 March 2015
معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تعریف شدن مقاصد جدید سفر توسط مردم و کاهش استفاده از مقاصد سنتی بین گردشگران نوروزی امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، داوود کشاورزیان با تاکید بر خالی بودن یک حلقه برای تعریف پکیج سفر شامل محصولات جدید گردشگری، اظهار کرد: باید با تعریف کردن این پکیج و ارائه‌ی آن به آژانس‌های مسافرتی، تعریف بهتری برای سفر مردم در تعطیلات داشته باشیم.

وی که در نشستی در حاشیه بازدید صبح امروز (دوشنبه، 10 فروردین) مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، از مرکز کنترل راه‌های کشور سخن می‌گفت، گزارشی از عملکرد این مرکز ارائه کرد.

او در ارائه‌ی این گزارش با بیان این‌که مرکز کنترل راه‌های کشور با استفاده از تجهیزات مختلف، مسیرهای مواصلاتی و جاده‌ای سراسر کشور را می‌بیند، دوربین ثبت تخلفات سرعت، ترددشمار، دستگاه‌های کنترل وضعیت محورها از نظر تردد روزانه را از جمله تجهیزات این مرکز دانست و افزود: استفاده از تجهیزات (ITC) سیستم‌های حمل و نقل هوشمند از زمان آغاز به کار دولت یازدهم به‌طور جدی در دستور کار سازمان راهداری قرار گرفته است، هرچند برخی از تجهیزات حمل و نقل هوشمند در این مرکز وجود داشت اما از تابستان سال گذشته و با توجه به سیاست‌های جدیدی که اعمال شد، این سیستم‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات در کشور

رییس سازمان راهداری در ادامه به خرید، نصب و راه‌اندازی هزار و 880 دوربین ثبت تخلفات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 400 دوربین ثبت تخلف در سطح کشور فعال است که با خرید هزار و 880 دوربین جدید، تعداد دوربین‌ها به دو هزار و 280 می‌رسد و به این ترتیب امکان پوشش کنترل سرعت در 35 هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور فراهم می‌شود.

کشاورزیان تصریح کرد: سیاست وزارت راه، در اختیار قرار دادن تمام اطلاعات و اخبار مربوط به راه‌ها و مسیرهای کشور به افراد متقاضی است.

در ادامه این نشست، عملکرد مرکز کنترل راه‌های کشور توسط یکی از کارشناسان این مرکز تشریح شد.

تخلف بیش از دو میلیون نفر در سال 93

به گفته‌ی یوسفی، کارشناس مرکز کنترل راه‌های کشور، در حال حاضر 638 دستگاه دوربین نظارتی، راه‌های کشور را کنترل می‌کند که این دوربین‌ها به فاصله 5 دقیقه یک بار به روز رسانی می‌شوند. همچنین هزار و 503 دستگاه تردد شمار در مرکز کنترل راه‌ها فعال است و 200 دستگاه دوربین ثبت تخلفات سازمان راهداری و 200 دستگاه دوربین پلیس راهور به ثبت تخلفات در جاده‌ها می‌پردازد.

وی افزود: در سال 93، تعداد 2 میلیون و 270 هزار تخلف توسط دوربین‌های ثبت تخلف سازمان راهداری به ثبت رسیده که این تخلفات به پلیس راهور ارسال و 80 درصد آن‌ها تایید شده است.

این کارشناس افزود: سامانه ثبت وقایع از دیگر فعالیت‌های مرکز کنترل راه‌ها است. این سامانه تمامی وقایع در استان‌ها را ثبت می‌کند، براساس آمار به‌دست آمده، در 9 ماه پایانی سال گذشته، 7 هزار و 708 واقعه شامل وضعیت ترافیکی، تصادف و انسداد مسیر توسط این سامانه به ثبت رسیده است.

او در ادامه به ارائه اطلاعاتی از بخش حمل و نقل مسافران در نوروز پرداخت.

آمار حمل و نقل مسافران نوروزی

بر این اساس، از 25 اسفند ماه سال 93 تا نهم فروردین 94 تعداد سفرهای انجام شده 458 هزار و 459 سفر بوده و امار مسافران جابه‌جا شده 5 میلیون و 528 هزار و 968 نفر بوده است.

همچنین در بخش حمل و نقل بین‌المللی نیز در این تاریخ در مجموع 587 هزار و 913 نفر از 23 مرز جاده‌ای تردد کرده‌اند. که بر این اساس 261 هزار و 928 نفر وارد کشور و 325 هزار و 985 نفر از کشور خارج شده‌اند.

از کل تردد صورت گرفته 379 هزار و 38 نفر معادل 64 درصد ایرانی و 208 هزار و 875 نفر معادل 36 درصد خارجی بوده‌اند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده پرترددترین پایانه‌های مرزی کشور نیز در پنج منطقه هستند.

- مهران (ایلام با عراق) با تردد 128 هزار و 764 نفر
- بازرگان (آذربایجان غربی با ترکیه) با تردد75 هزار و 171 نفر
- باشماق (کردستان با عراق) با تردد 42 هزار و 664 نفر
- تمرچین (آذربایجان غربی با عراق) با تردد 35 هزار و 910 نفر
-بیله‌سوار (اردبیل با کشور آذربایجان) با تردد 35 هزار و 309 نفر
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی