بازدید 2869

آیت‌الله نجفی حمله به یمن را خلاف شرع دانست

کد خبر: ۴۸۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 30 March 2015

آیت الله بشیرالنجفی یکی از مراجع شیعه عراقی می‌گوید: جنگ علیه یمن از لحاظ شرعی و قانونی غیرقابل توجیه است.

به گزارش تسنیم به نقل از المیادین، آیت الله بشیر النجفی یکی از مراجع شیعیان عراق جنگ علیه یمن تجاوزی غیرقابل توجیه از نظر شرعی و قانون است.

به متجاوزانی که علیه یمن جنگ راه انداخته اند نصیحت می‌کنیم به تجاوزهای خود خاتمه داده و اجازه دهند که ملت یمن برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند.

بحرین، قطر، کویت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام کرده که در حال بررسی شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که در بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده اند.

تنها در حملات امروز جنگنده‌های عربستانی به اردوگاه‌ آوارگان یمنی،‌ دست کم 40 تن از مردم بی دفاع یمن به شهادت رسیدند و 250 نفر نیز زخمی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی