بازدید 8435

اسد: ادامه ارسال سلاح مسکو به سوریه

بشار اسد رییس جمهوری سوریه در سخنانی که روز دوشنبه منتشر شد گفت که مسکو بر اساس قراردادهای امضا شده بعد از آغاز بحران این کشور در سال 2011، اسلحه در اختیار دمشق قرار می دهد.
کد خبر: ۴۸۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷ 30 March 2015
بشار اسد رییس جمهوری سوریه در سخنانی که روز دوشنبه منتشر شد گفت که مسکو بر اساس قراردادهای امضا شده بعد از آغاز بحران این کشور در سال 2011، اسلحه در اختیار دمشق قرار می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو، سخنان اسد که در روزنامه روسی روسیسکایا گازتا منتشر شد، با سخنان مقام های مسکو که فروش سلاح مسکو به سوریه مربوط به قراردادهای تسلیحاتی و نظامی پیش از شروع بحران این کشور می شود، اختلاف دارد.

اسد به این روزنامه روسی گفته است که قراردادهایی وجود دارند که پیش از آغاز بحران امضا شده و در هنگام بحران به اجرا درآمده است.

وی افزود: اما توافقنامه های فروش سلاح و همکاری نظامی وجود دارد که پس از شروع بحران امضا شده و اکنون به اجرا در می آید.

اسد در متن کامل این مصاحبه که بخش های برگزیده ای از آن هفته گذشته منتشر شد، افزود که در برخی از این قراردادها با توجه به نوع نبرد ارتش سوریه علیه تروریست ها، تغییراتی ایجاد شده است.

رییس جمهوری سوریه جزییات بیشتری در باره انواع سلاح هایی که مسکو از هنگام آغاز درگیری های نیروهای مسلح سوریه با تروریست ها در اختیار این کشور قرار می دهد، فاش نکرد.

وزارت دفاع روسیه نیز از اظهارنظر در باره سخنان اسد خودداری کرد.

قرار است دور دوم نشست نمایندگان دولت سوریه و مخالفان در تاریخ 6 تا 9 آوریل (17 تا 20 فروردین) در مسکو برگزار شود.

با توجه به پیشرفت اندک دور نخست مذاکرات که در ژانویه برگزار شد، انتظار اندکی در باره دستیابی به پیشرفت ناگهانی دور بعدی از گفت و گوها وجود دارد.

اسد در یک مصاحبه جداگانه به یک شبکه تلویزیونی آمریکا که یکشنبه شب پخش شد، گفت که گروه تروریستی داعش که بخش هایی از سوریه وعراق را اشغال کرده است، از هنگام آغاز حملات هوایی آمریکا و متحدانش به بهانه جلوگیری از پیشروی عناصر این گروه و سرکوب آن، شماری را به عضویت خود درآورده است.

بحران سوریه که با تلاش ناکام گروه های تروریستی مورد حمایت غرب و کشورهای عربی هم پیمان آن در سال 2011 برای سرنگونی دولت این کشور آغاز شد، وارد پنجمین سال خود شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی