بازدید 13698
ویژه‌ برنامه نوروزی «تابناک» (۱۰)؛

فیلم: «شیرین شیرین» شهرام ناظری و کامکارها را بشنوید

یک ویدئوی متفاوت دیگر از طبیعت بهاری را نظاره‌گر خواهید بود و در پایان، قطعه موسیقیایی مشهور «شیرین شیرین» را با نوای سازهای گروه کامکار‌ها و آوای جادویی برخاسته از حنجره استاد شهرام ناظری می‌شنوید
کد خبر: ۴۸۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 30 March 2015
فیلم: اجرای شهرام ناظری در پاریس را بشنویددهمین روز بهار در حالی به خوشی ‌گذشت که حتی تعطیلات ایران نیز تحت‌الشعاع مذاکرات حساس اتمی قرار گرفته و این مذاکرات آنچنان در کانون توجه مردم قرار دارد که اندکی از فضای بهار نیز تحت‌الشعاع این مذاکرات قرار گیرد؛ اما در همین حال و هوای سیاسی نیز می‌توان از طبعیت نورسته لذت برد.

به رسم هر روز، با حکایتی از گلستان سعدی آغاز می‌کنیم؛ خرقه پوشی در کاروان حجاز همراه ما بود، یکی از امرای عرب مرو را صد دینار بخشیده تا قربان کند. دزدان خفاجه ناگاه بر کاروان زدند و پاک ببردند. بازرگانان گریه و زاری کردن گرفتند و فریاد بی‌فایده خواندند مگر آن درویش صالح که بر قرار خویش مانده بود و تغیر درو نیامده. گفتم مگر معلوم ترا دزد نبرد؟ گفت بلی بردند ولیکن مرا با آن الفتی چنان نبود که به وقت مفارقت خسته دلی باشد.

گفتم مناسب حال منست این چه گفتی که مرا در عهد جوانی با جوانی اتفاق مخالطت بود و صدق مودّت تا به جایی که قبله چشمم جمال او بودی و سود سرمایه عمرم وصال او

مگر ملائکه بر آسمان، و گرنه بشر
به حسن صورت او در زمین نخواهد بود

ناگهی پای وجودش به گل اجل فرو رفت و دود فراق از دودمانش بر آمد روز‌ها بر سر خاکش مجاورت کردم وز جمله که بر فراق او گفتم

کاش کان روز که در پاى تو شد خار اجل
دست گیتى بزدى تیغ هلاکم بر سر

تا درین روز جهان بی‌تو ندیدی چشمم
این منم بر سر خاک تو که خاکم بر سر

آنکه قرارش نگرفتى و خواب
تا گل و نسرین نفشاندى نخست

گردش گیتی گل رویش بریخت
خار بنان بر سر خاکش برست

فیلم: «شیرین شیرین» شهرام ناظری و کامکارها را بشنوید

در دهمین ویدئو از مجموعه ویژه برنامه‌ نوروزی «تابناک» نیز با نوای یا مقلب القلوب آغاز می‌کنیم و تصاویری کوتاه را ‌می‌بینید. سپس‌ سخنان کوتاهی از حجت الاسلام والمسلمین زائری درباره بهار را که اختصاصی در اختیار «تابناک» قرار گرفته، می‌بینید و می‌شنوید.

در ادامه، یک ویدئوی متفاوت دیگر از طبیعت بهاری را نظاره‌گر خواهید بود و در پایان، قطعه موسیقیایی مشهور «شیرین شیرین» را با نوای سازهای گروه کامکار‌ها و آوای جادویی برخاسته از حنجره استاد شهرام ناظری می‌شنوید؛ نوایی کردی که به همه هم‌وطنان کشورمان به ویژه کردهای ایران زمین تقدیم می‌کنیم.

ئه ری کوانی مه یلله کهٔ ئامان جاری جارانت
ئه ری کوانی هاتو چوی سه ر هاوارانت
ئای بووم هه لاک شیرین شیرین ده م بووچک شیرین عمرم ته مامه
ئه ری ئاخرین قسه م گیانا هه ر ناوی تویه
ئه ری هه ر چاوه کانم پرئاوی تویه

تعداد بازدید : 134
دانلود ویدئوی روز دهم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها