بازدید 2858

ادامه پیشروی ارتش سوریه در ارتفاعات غربی الزبدانی

ارتش سوریه به پیشروی در ارتفاعات غربی الزبدانی ادامه می دهد و در حومه قنیطره و حلب نیز موفق به وارد آوردن خسارات سنگینی به جبهه النصره شده است.
کد خبر: ۴۸۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 30 March 2015
ارتش سوریه به پیشروی در ارتفاعات غربی الزبدانی ادامه می دهد و در حومه قنیطره و حلب نیز موفق به وارد آوردن خسارات سنگینی به جبهه النصره شده است.

واحدهای ارتش سوریه با انجام عملیاتی علیه مواضع تروریستهای جبهه النصره در حومه قنیطره، موفق شدند خسارات سنگینی به آنها وارد کنند.

یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که عملیات ارتش این کشور علیه لشکرهای موسوم به فجر اسلام و فرقان که با حمایت مالی عربستان در روستاهای حمیدیه، الرواضی و غرب مدرسه الحریه در غرب حومه قنیطره سنگر گرفته بودند، متمرکز شده است .

در این عملیات تعدادی از تروریستها کشته و مقادیری سلاح و مهمات آنها بدست ارتش سوریه افتاده است .

در قریه جباتا که محل تردد و ارسال سلاح از جانب صهیونیستها به تروریستها و انتقال تروریستهای مجروح به مراکز درمانی اسراییل آن است، نیز مواضع گروه موسوم به جبهه النصره هدف قرار گرفتند که در نتیجه این حمله تعدادی از آنها کشته و سلاحهایشان منهدم شد.

به گزارش سانا، ارتش سوریه به پیشروی خود در غرب کوههای الزبدانی ادامه داده و مانع نفوذ گروههایی از تروریستها به منطقه ضمیر از طریق غوطه شرقی شد .

از سوی دیگر در منطقه ریف دمشق نیز درگیری نیروهای ارتش سوریه با جبهه النصره ادامه دارد. در نتیجه این درگیریها، ارتش این کشور موفق شد ضمن بمباران مواضع تروریستهای النصره ، احرار الشام، جیش الاسلام و اجناد الشام در روستاهای غوطه شرقی، تعدادی از آنها را کشته و سلاحهایشان را منهدم کند.

گزارش سانا از محلهای درگیری ارتش سوریه با تروریستها نیز حاکی است: پیشروی ارتش به سمت تله ظهور البیدر مشرف بر شهر الزبدانی ادامه دارد.

در منطقه دوما نیز در نتیجه حمله ارتش سوریه به مواضع تروریستها در مزارع تل کردی و الریحان 13 نفر از تروریستهای گروه های موسوم به جیش الاسلام و اجناد الشام کشته یا زخمی شدند. 

درگیریها بین ارتش سوریه و تروریستها در حرستا نیز منجر به کشته شدن سه تروریست و زخمی شدن تعداد دیگری از آنها شد.

یک منبع نظامی به سانا گفت: یک گروه از ارتش سوریه با نصب کمین برای یکی از واحدهای تروریستی، همه افراد این گروه را که قصد نفوذ به الضمیر در ریف دمشق را داشتند، کشتند. 

این منطقه از چند ماه پیش به محل مناسبی برای فرار تروریستها تبدیل شده، از این رو ارتش این کشور با نصب کمین برای آنها، مانع نفوذ تروریستها به داخل این منطقه می شود. 

در مناطق جنوب شرقی و شمال غربی حومه حلب نیز واحدهای ارتش سوریه با ادامه عملیات خود علیه مواضع تروریستهای جبهه النصره در شهر الزربه در جنوب این شهر تعدادی از آنها را کشته و خسارات سنگینی به مواضعشان وارد کردند.

دفع یک حمله تروریستی علیه روستای قیطه 

در حومه شمالی درعا نیز واحدهای ارتش سوریه موفق شدند، یک حمله تروریستی جبهه النصره علیه روستای قیطه را دفع کرده و تعدادی از افراد این گروه را به هلاکت برسانند.

در شرق این استان نیز درگیری ارتش با نیروهای تروریست ادامه داشت که طی این درگیریها در شهر کرک شرقی تعدادی از تروریستها کشته یا زخمی شده و سلاحها و مهماتشان بدست ارتش سوریه افتاد.

منابع تروریستی نیز در صفحات فیسبوک خود اسامی تعدادی از تروریستهای کشته شده در این عملیات را منتشر کردند و افزودند که تروریستهای برخی از زخمی های خود را برای درمان راهی اردن کرده اند.

در حومه حسکه غربی نیز درگیریهای پراکنده بین نیروهای ارتش سوریه و تروریستها ادامه دارد که در این درگیریها تعدادی از تروریستهایی که از مرز ترکیه وارد سوریه شده بودند، به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرنگار سانا، ارتش سوریه با آتش سنگین توپخانه به محلهای تجمع تروریستهای داعش در روستاهای مفرق الصدیق و طوق الملح در20 کیلومتری غرب شهر حسکه ، مواضع آنها را درهم کوبیدند.

در این حمله نیز ضمن کشته شدن تعدادی از تروریستهای، سلاحهای سنگین مورد استفاده آنها نیز منهدم شد.

با ادامه درگیریها در حومه شرقی شهر حمص نیز تعدادی از تروریستهای عضو گردانهای موسوم به الهاجر در روستای ام جامع هدف آتش ارتش سوریه قرار گرفته و کشته یا زخمی شدند و یک حمله انتحاری آنها نیز خنثی شد.

در شمال حمص نیز مسیر جاده کیسین – برج قاعی شاهد درگیری ارتش سوریه با تروریستها بود که در نتیجه این درگیریها در میدان البرید و نیز در شمال شرق تلبیسه تعدادی از تروریستهای گروه النصره کشته شدند.

گزارش منابع نظامی حاکی است: واحدهای ارتش سوریه همچنین موفق شدند، حملات تروریستها علیه روستاهای مسعده، رجم العالی، عرشونه، عنق الهوی، المشیرفه جنوبی و سلام شرقی و جنوب شرق ام صهیریج را دفع کنند .

منبع ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی