بازدید 13772

هاشمی رفسنجانی: حمله به یمن برای یارگیری منطقه‌ای است

روز گذشته، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ ‌در دیدار با برخی مسئولان، حمله عربستان را محکوم کرد. همچنین علیخانی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عربستان به دلیل تجاوز نظامی به یمن لغو خواهد شد یا خیر، گفت: بله این سفر لغو می‌شود.
کد خبر: ۴۸۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 30 March 2015
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، موضوع حمله به یمن را مصیبت جدیدی برای منطقه دانست و دخالت، حضور و یا کمک نظامی ایران به کشور یمن را تهمتی ظالمانه، مسخره و بهانه‌های کشورهای متجاوز به یمن به منظور یارگیری در حمله به این کشور خواند.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی افزود: کمک‌های ایران تنها جنبه انسان دوستانه از جمله در اختیار گذاشتن دارو و غذا برای یمنی‌ها داشته که آن هم از ذات انسانی انقلاب اسلامی ایران و عواطف دینی و مذهبی مردمان آن سرچشمه می‌گیرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه گروه‌های تروریستی و مسلمان‌کشی در کشورهای منطقه شرایط سختی ‌برای مردم ایجاد کرده و تلاش‌های دشمنان اسلام برای ایجاد و تعمیق شکاف میان شیعه و سنی موجب تأسف است و امیدواریم ‌این درگیری‌ها هر چه زود‌تر پایان یابد.

هاشمی رفسنجانی گروه‌های تکفیری مثل داعش و بوکوحرام را حاصل فشار‌ها و زورگویی‌های حکومت‌ها دانست و گفت: این گروه‌ها با ‌کارهای نابخردانه و افراطی، خشم و کینه خود را از فشار حکومت‌ها به این شکل جبران می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تجاوز به این کشور،‌ دامن زدن و تشدید اختلافات مذهبی در منطقه است.

سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عربستان لغو شد‌

همچنین حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی، مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم ختم همسر آیت‌الله جنتی در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره مواضع تشخیص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قبال تجاوز نظامی عربستان اظهار داشت: ایشان روز گذشته و در دیدار با برخی مسئولان، حمله عربستان را محکوم کردند.

علیخانی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عربستان به دلیل تجاوز نظامی به یمن لغو خواهد شد یا خیر، گفت: بله این سفر لغو می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار