بازدید 9511

انتقاد آیت‌الله مکارم از فتوای مفتیان حجاز

یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن محکوم‌کردن حمله به یمن از فتوای مفتیان حجاز که حمله عربستان به يمن را حكيمانه می‌دانند به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۸۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 30 March 2015
یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن محکوم‌کردن حمله به یمن از فتوای مفتیان حجاز که حمله عربستان به يمن را حكيمانه می‌دانند به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مهر، در بیانیه آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی آمده است: بار ديگر تخريب يكى ديگر از كشورهاى اسلامى يعنى يمن به دست خود مسلمان‌ها و با بودجه خودشان آغاز شد.

ديروز كشور ليبى و سوريه و بخش عظيمى از كشور عراق مورد تخريب قرار گرفت، تخريبى كه تا ده‌ها سال ديگر مرمت نخواهد شد و امروز نوبت يمن است و فردا هم نوبت تخريب‌كنندگان.

جهان‌خواران كه اسلام نيرومند را بزرگ‌ترين مانع راه منافع نامشروع خود مى‌دانند، اين برنامه عجيب و حيرت‌آور و بى‌سابقه را تنظيم كرده‌اند كه در كنارى بنشينند و مسلمانان را بر ضدّ يكديگر تحريك كنند و كشورهاى آنها را به دست خودشان ويران سازند و اين نيروى عظيم را در هم بكوبند. و عجب‌تر اين‌كه مى‌بينند اسرائيل، يعنى سرسخت‌ترين دشمن اسلام از اين برنامه حمايت مى‌كند و آشكارا قول همكارى مى‌دهد، باز هم تسليم خواسته‌هاى آنها مى‌شوند.

از آن بدتر اين‌كه مجامع بين‌المللى در هيچ يك از اين هجوم‌هاى ويرانگر موضع درستى نگرفته است و با سكوت يا اظهار نظرهاى سست خود بر اين آتشِ سوزان بنزين ريختند.

حقيقت اين است كه از درخت ظاهراً تناور سازمان ملل و شوراى امنيت جز چند شاخه خشك و بى‌برگ باقى نمانده كه تنها به درد سوزاندن مى‌خورد.
از سوى ديگر اتحاديه عرب كه فلسفه تشكيل آن حمايت از حقوق اعراب است، آتش‌بيار اين معركه شده و كشورهاى اسلامى را تشويق مى‌كند كه يكديگر را تخريب كنند.

زمامداران سعودی هر چه زودتر در کار خود تجدیدنظر کنند

از همه تأسف بارتر فتواى مفتيان حجاز است كه چند روز قبل كنگره‌اى تشكيل دادند و ريختن خون مسلمان‌ها را به‌وسيله يكديگر به طور مؤكد محكوم كردند و امروز با  ۱۸۰ درجه انحراف حمله عربستان را بر ضدّ يمن حكيمانه معرفى مى‌كنند و اين ويرانگرى را مجاز مى‌شمرند.

در صورتى كه اگر با دقت نگاه كنيم صورت مسأله روشن است، كشورى به نام يمن انقلاب كرده و اكثريت قاطع آن بر خلاف حكومت فاسدش قيام مى‌كند و رئيس آن حكومت از ترس جانش فرار كرده و به كشور ديگرى پناه برده، آيا راهى عاقلانه‌تر از اين به نظر مى‌رسد كه به آنها كمك كنند تا آرامش خود را بازيابند و اختلاف داخلى اگر دارند با مذاكره حل كنند!؟

در دنياى امروز بدعت عجيبى پيدا شده، هر كشورى كه اوضاع كشور ديگرى را نپسنديد بدون هيچ مجوز بين‌المللى به خود اجازه مى‌دهد بر ضدّ او وارد جنگ شود؛ عجب دنياى ناامنى بوجود آورده‌اند!

و از همه اينها شگفت‌انگيزتر اين است كه بيش از ۵۰ سال است كه اسرائيل بخش مهم و حساسى از كشور اسلامى را اشغال كرده و هرگز طوفان قاطعى از سوى اين آتش‌افروزان بر ضد او به راه نيافتاده و به گفته مجاهد نستوه دبيركل حزب الله لبنان، حتى نسيمى هم از سوى آنها نوزيده و بيا و ببين كه امروز چه طوفانى به تحريك آمريكا و اسرائيل به راه انداخته‌اند.

زمامداران سعودى بدانند اگر اين آتش را خاموش نكنند يا انقلابيون يمن به احتمال قوى غالب خواهند شد و يا سال‌ها اين جنگ ادامه مى‌يابد و ويرانه‌اى از هر دو كشور به جاى خواهد ماند.

سزاوار است هر چه زودتر در كار خود تجديدنظر كنند كه ضرر را از هر جا جلوگيرى كنند نفع است.  والسلام على من اتبع الهدى
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان