بازدید 2931

ریاض: حمله زمینی به یمن منتفی نیست

کد خبر: ۴۸۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 30 March 2015

سفیر عربستان در آمریکا روز یکشنبه ضمن بیان اینکه گزینه حمله زمینی به یمن منتفی نیست گفت تحولات یمن به دلیل جنگ نیابتی ریاض با تهران نیست.

به گزارش فارس، «عادل الجبیر»، سفیر عربستان در آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت ائتلاف کشورهای عربی احتمال استفاده از نیروی زمینی در یمن را منتفی نمی‌دانند.

به گزارش واشتگتن‌پست، وی که با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» همچنین این ادعا که تحولات یمن جنگ نیابتی عربستان با ایران است را رد کرد.

الجبیر گفت: «این جنگی برای محافظت از مردم یمن و دفاع از دولت مشروع آن در برابر گروهی است که متحد حزب‌الله لبنان است و توسط آن حمایت می‌شود، اما من اسم آن را جنگ نیابتی نمی‌گذارم

وی که کشورش به تازگی آغازگر حمله‌ای به یمن با تلفات غیرنظامی بوده در پاسخ به این سوال که آیا ریاض و تهران می‌توانند به عنوان قدرتهای منطقه‌ای با هم همزیستی داشته باشند مدعی شد ایران در مسیر صلح مانع‌تراشی کرده است.

سفیر عربستان گفت: «این موضوع به عهده ایرانی‌های است. ما با موارد زیادی از تجاوز‌های ایران علیه پادشاهی عربستان مواجه شده‌ایم اما حتی یک مورد از تجاوز عربستان به ایران وجود ندارد. ما به سوی ایرانی‌ها دست دوستی دراز کرده‌ایم اما طی 35 سال گذشته آنها دست رد به سینه ما زده‌اند

بامداد پنج‌شنبه هفته گذشته سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ به جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر