بازدید 11653

سه شرط شورای همکاری خلیج فارس برای حل بحران یمن

شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای هم پیمان عربستان سعودی عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را دولت قانونی می دانند و از بازگشت وی به قدرت حمایت می کنند.
کد خبر: ۴۸۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 29 March 2015
شورای همکاری خلیج فارس مذاکره برای حل بحران یمن را مشروط دانست.

به گزارش «تابناک»به نقل پایگاه خبری اب پرس، عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از انصارالله یمن خواست برای ازسرگیری مذاکرات و حل بحران یمن، تجهیزات و سلاح های خود را تحویل داده و از مراکز دولتی خارج شود و فضای مناسبی را برای انجام ماموریت های قانونی (بازگشت منصور هادی به قدرت)، فراهم سازد.

وی در حاشیه نشست سران کشورهای عرب در شرم الشیح مصر همچنین به آغاز بحران یمن از سال 2011 میلادی و طرح قبلی شورای همکاری خلیج فارس و مکانیزم های اجرایی آن دراین باره اشاره کرد.

شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای هم پیمان عربستان سعودی عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را دولت قانونی می دانند و از بازگشت وی به قدرت حمایت می کنند.

وی در ماه سپتامبر پس از ورود نیروهای جنبش مردمی انصارالله به صنعا پایتخت، از مقام خود کناره گیری و مدتی بعد به عدن گریخت.

منصور هادی که روز پنجشنبه هم زمان با تهاجم نظامی سعودی و متحدانش به خاک یمن، به خارج از این کشور فرار کرد، از سعودی و متحدانش درخواست کرده است که به یمن حمله کنند.

در تجاوز نظامی نیمه شب پنج شنبه هواپیماهای سعودی و هم پیمانانش به خاک یمن به بهانه حمایت از نیروهای عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، شمار زیادی از غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان جان باختند.

در این حملات گسترده، هواپیماهای 10 کشور از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) جنگنده های ارتش عربستان را همراهی می کنند.

منبع:ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل