بازدید 3210

امسال در مسیر رونق پیش خواهیم رفت

رییس جمهوری عصر یکشنبه در جریان سفر به جزیره قشم، پس از افتتاح بیمارستان 150 تختخوابی این جزیره و شرکت در جلسه روسای هیات امنای مناطق آزاد کشور، از پایانه نفتی و چندین طرح های دیگر در این جزیره بازدید کرد.
کد خبر: ۴۸۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 29 March 2015
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری عصر یکشنبه در جریان سفر به جزیره قشم، پس از افتتاح بیمارستان 150 تختخوابی این جزیره و شرکت در جلسه روسای هیات امنای مناطق آزاد کشور، از پایانه نفتی و چندین طرح های دیگر در این جزیره بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری با حضور در محل احداث پایانه نفتی قشم، با طرح سوالاتی در جریان اهمیت و مزیت های احداث این طرح قرار گرفت.

فاز اول این طرح ظرفیت ذخیره سازی 6 میلیون و 500 هزار بشکه نفت را دارا است و نفت انتقال یافته به این محل قرار است در 11 مخزن 540 هزار بشکه ای و دو مخزن 270 هزار بشکه ای ذخیره شود.

همچنین در جریان بازدید حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی از بخش های مختلف شرکت درنا مهر قشم، مدیر عامل این مرکز پرورش و تکثیر ماهی، گزارشی را از عملکرد و تولیدات شرکت ارایه کرد.

شرکت در جلسه روسای هیات امنای مناطق آزاد کشور

بر اساس این گزارش رییس جمهوری امروز در نشست روسای هیات امنای مناطق آزاد سراسر کشور با بیان این که مناطق آزاد می تواند به الگویی برای توسعه کشور در بخش های مختلف تبدیل شوند، گفت: بهره گیری از فناوری های جدید، جذب سرمایه و صادرات از اولویت های مناطق آزاد است و حرکت و برنامه ریزی در این راستا ضروری است.

روحانی اظهارداشت : شرایط ایران روز به روز در حال بهتر شدن است. تردیدی ندارم که کشور امسال به سمت رونق اقتصادی پیش خواهد رفت و همه باید تلاش کنیم که اقتصاد کشور به رونق و شکوفایی بیش از پیش برسد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد کشور از دوره رکود خارج شده و تا رسیدن به رونق مطلوب هم به زمان نیاز دارد و در این مسیر باید تحرک و شتاب بیشتری ایجاد شود.

روحانی با یادآوری این که امسال می توان تولید را تقویت کرده و سرمایه را جذب کرد، تصریح کرد: برای این که به رونق برسیم باید تسهیلات لازم فراهم شده و شرایط کسب و کار بهبود یابد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی است که می توان انواع سرمایه های داخلی و خارجی را جذب کرد و مناطق آزاد با توجه به فرصت و شرایط ویژه ای که دارند می توانند نقش بسزایی در جذب سرمایه داشته باشند.

رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت توجه به نحوه حمایت و اختصاص تسهیلات لازم در شرایط خروج از رکود و وارد شدن به رونق اقتصادی، گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی و حرکت شود تا اعتماد مردم و سرمایه گذاران برای فعالیت اقتصادی جلب و تقویت شود.

روحانی تاکید کرد: رونق اقتصادی نیازمند سرمایه و تکنولوژی است و بدون آن امکان پذیر نیست. باید شرایطی فراهم شود که سرمایه گذاران و تولید گران نسبت به سود آوری هزینه هایی که انجام می دهند، اعتماد داشته باشند و مناطق آزاد برای فراهم کردن این شرایط از ظرفیت های بهتری برخوردار است.

رییس جمهوری تصریح کرد: باید زیر بناهای لازم را برای تولید گران فراهم کرده و اعتماد لازم برای آنان را ایجاد نمود و اجازه نداد که به این اعتماد لطمه و صدمه ای وارد شود.

روحانی با تاکید بر ضر ورت به کار بردن دقت لازم برای شناسایی سرمایه گذاران واقعی گفت: باید از ابتدا مراقبت و دقت لازم را به کار گرفت تا سرمایه گذار و تولید کننده واقعی وارد عرصه فعالیت و سرمایه گذاری شوند.

وی همچنین بر نقش مناطق آزاد در جذب نیروی کار و سرمایه تاکید کرد و اظهار داشت: اگر مناطق آزاد در این مسیر درست حرکت کنند می توانند به الگویی برای سراسر کشور تبدیل شوند.

رییس قوه مجریه با اشاره بر ضرورت حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی، افزود: اقتصاد مقاومتی مناطق آزاد را به جذب منابع خارجی و توسعه صادرات موظف کرده است و این اقدامات باید از اولویت های منطق آزاد باشد.

رییس جمهوری اضافه کرد: در گذشته مناطق آزاد به مراکزی برای خرید اجناس تبدیل شده بود در حالی که باید این مناطق مراکزی برای جذب سرمایه در زمینه های مختلف باشند.

روحانی در ادامه توجه به گردشگری را مورد تاکید قرار داد و گفت: گردشگری از راه های رسیدن به رونق و افزایش اشتغال است و ضرورت دارد مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی لزوم تهیه شاخص هایی برای سنجش مناطق آزاد را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: صادرات غیر نفتی، جذب سرمایه خارجی، رضایت گردشگر، توجه به محیط زیست و مناطق تاریخی و دینی ،رضایت میزبانان و مردم بومی می تواند از جمله این شاخص ها باشد.

حضور روحانی در جمع صمیمی مردم قشم و مسافران نوروزی

رییس جمهوری همچنین بعدازظهر امروز (یکشنبه) در جمع صمیمی گروهی از مردم قشم و مسافران نوروزی حضور یافت و از نزدیک با آنان به گفت و گو پرداخت.

رییس قوه مجریه پس از افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم(ع) قشم و در مسیر حرکت به سمت جلسه روسای هیات امنای مناطق آزاد در پاسخ به ابراز احساسات مردم که متوجه حضور وی در این جزیره شده بودند از خودرو خود خارج شد و در جمع گرم و صمیمی مردم و مسافران نوروزی حضور یافت.

مردم با مشاهده رییس جمهوری با ذکر صلوات از روحانی استقبال کردند و با رساندن خود به رییس جمهوری با تبریک سال نو با وی از نزدیک و در فضایی صمیمی به گفت و گو پرداختند.

روحانی نیز ضمن شنیدن سخنان مردم و گفت و گو با آنان برای آنها سلامتی و سالی سرشار از خیر و برکت آرزو کرد.

روحانی: سال 94 طرح های دولت در بخش سلامت ادامه می یابد

بر اساس این گزارش رییس جمهوری طی سخنانی در مراسم بهره برداری از بیمارستان 140 تختخوابی پیامبر اعظم (ص) در جزیره قشم گفت: طرح تحول سلامت گام به گام به پیش می رود و طرح های دولت در این راستا در سال 94 با قوت ادامه می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در ادامه سفر به جزیره قشم در حاشیه افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم (ص) درباره اهمیت احداث این بیمارستان اظهار داشت: امروز در قشم شاهد گام بسیار خوبی برای سلامت مردم این منطقه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قشم نیازمند به بیمارستان مجهزی بود که در این راستا، بیمارستان 140 تختخوابی پیامبر اعظم (ص) با هفت اتاق عمل مجهز و کادر پزشکی مجرب برای رفاه مردم این جزیره احداث شد و تا دو روز دیگر به طور کامل تکمیل و در خدمت مردم قرار می گیرد.

رییس قوه مجریه همچنین گفت: احداث این بیمارستان گام ارزنده ای در راستای رفاه مردم قشم است و امیدواریم بتواند در مجموع خدمات خوبی در زمینه سلامت مردم قشم داشته باشد.

تاکید ر ییس جمهوری بر ضرورت تامین آب آشامیدنی مردم جزیره قشم

رییس جمهوری در جریان سفر به جزیره قشم و بازدید از پروژه تولید همزمان آب و برق این جزیره در شرکت مپنا بر اهمیت و ضرورت تامین آب آشامیدنی مردم جزیره قشم تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این سفر از پروژه تولید همزمان آب و برق شرکت مپنا در این جزیره بازدید کرد.

اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و دست اندکاران مپنا، در این بازدید از ظرفیت تولید آب و برق این شرکت و نیز چگونگی توزیع آن بین مردم جزیره گزارش هایی ارایه کردند.

شرکت تولید همزمان آب و برق قشم ظرفیت تولید 50 مگاوات برق و 18 هزار متر مکعب آب شیرین دارد به گونه ای که آب دریا را طی فرآیندی به آب شرب تبدیل می کند.

رییس جمهوری همچنین صبح امروز از طرح توسعه بندر بهمن بازدید کرد.

 بازدید روحانی از بزرگترین شرکت فناوری زیستی در زمینه ریز جلبک

پیش از این دیدار، رییس جمهوری عصر یکشنبه در نشستی با موسسان و محققان شرکت پالایشگاه زیستی ریزجلبک قشم (QMAR) به عنوان بزرگترین شرکت فناوری زیستی در زمینه ریز جلبک در خاورمیانه، در جریان فعالیت های این شرکت دانش بنیان قرار گرفت.

در این نشست که در جریان سفر رییس جمهوری به قشم برگزار شد، موسسان این شرکت، گزارشی را از اهداف راه اندازی و مزیت های این شرکت ارایه کردند.

مهمترین اهداف تولیدات این شرکت، سلامت افراد با غنی سازی مواد غذایی، جهان پاک با کاهش بیشتر گازهای گلخانه ای و تولید محصولات زیستی ارزان تر عنوان شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی