بازدید 6030

شکست مفتضحانه‌ای در انتظار آل‌سعود است

کد خبر: ۴۸۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 29 March 2015
محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به تجاوز آل سعود به یمن، اظهار داشت: حرکت تجاوزگرایانه عربستان به یمن که نقض حاکمیت این کشور و تمامیت ارضی آن محسوب می‌شود، اقدامی کاملاً مغایر با قوانین و مقررات بین‌المللی است چرا که هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را به هیچ بهانه‌ای ندارد.

* در اقدام تجاوزکارانه عربستان به یمن اتحاد آمریکایی - عربی - صهیونیستی حاکم بود

وی افزود: متأسفانه مجامع و نهادهای بین‌المللی هم در قبال این تجاوز عربستان به یمن سکوت کردند چون خود این نهادهای بین‌المللی تنظیم‌کننده منافع برخی از دولت‌ها هستند و لذا در این اقدام تجاوزکارانه‌ای که انجام شد یک اتحاد آمریکایی - عربی - صهیونیستی حاکم بود.

*هیچ‌یک از کشورهای عربی منطقه به تنهایی جرأت تجاوز به یمن را نداشتند

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: نیابت این جنگ از طرف آمریکا به برخی از کشورهای عربی منطقه داده شده است چرا که هیچ‌کدام از کشورهای عربی منطقه به تنهایی جرأت نمی‌کردند این اقدام را علیه یمن انجام دهند.

*آمریکا به یک انسداد سیاسی و راهبردی رسیده است/موقعیت ضغیف صهیونیست‌ها

وی یادآور شد: از آنجایی که آمریکا قدرت خودش را در منطقه از دست داده به همین دلیل از کشورهای عربی برای تجاوز به کشورهای دیگر استفاده می‌کند، آمریکا امروز به یک انسداد سیاسی و راهبردی رسیده است، جبهه صهیونیستی هم خودش را در یک موقعیت ضعیف می‌بیند چون تاکنون شکست‌های پی‌درپی مختلفی را از جبهه مقاومت چه در لبنان و چه در فلسطین متحمل شده، لذا صهیونیست‌ها به نوعی با تحریک عربستان برای حمله به یمن به دنبال بازسازی چهره خودشان هستند.

*عربستان با تجاوز علیه یمن به دنبال قدرت‌نمایی است

جوکار با بیان اینکه عربستان با تجاوز علیه یمن خواست به نوعی قدرت‌نمایی کرده باشد، گفت: آمریکایی‌ها با وجود قدرتی که داشتند اما در عراق شکست خوردند و در باتلاق افغانستان نیز گرفتار شدند و در نهایت نیز نتوانستند کاری از پیش ببرند، آنان باید بداند در یمن نیز با شکست مفتضحانه‌ای روبرو می‌شوند و شاید هم با این جنگ زوال خودشان را به دست خودشان رقم بزنند.

*ملت یمن درس خوبی به آل‌سعود خواهند داد

وی تأکید کرد: این جنگ غیر از ایجاد بحران برای خود این کشورها و دولت‌های مرتجع و دیکتاتور نتیجه‌ دیگری به دنبال نخواهد داشت؛ این مردم یمن هستند که سرنوشت‌شان را رقم می زنند و درس خوبی هم به آل‌سعود خواهند داد تا عبرتی باشد برایشان که در امور داخلی کشورها دخالت نکنند.

*یمن «بحرین» یا «مصر» نیست

جوکار در پایان خاطرنشان کرد: آل‌سعود و هم‌پیمانانش باید بدانند که یمن، بحرین یا مصر نیست بلکه مردم یمن ملتی مقاوم و استوار هستند که در سایه علمای آنجا متحد شدند و قدر مسلم پیروزی‌هایی در آینده نصیب این ملت بزرگ خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار