بازدید 3288

کاهش طول عمر سوری ها به خاطر جنگ

سازمان ملل متحد اعلام کرد متوسط طول عمر در سوریه از آغاز درگیری ها در این کشور، 20 سال کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۸۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 28 March 2015
سازمان ملل متحد اعلام کرد متوسط طول عمر در سوریه از آغاز درگیری ها در این کشور، 20 سال کاهش یافته است.

به گزارش «تابناک » به علت بحران و درگیری با تروریست ها در سوریه، دو سوم جمعیت این کشور در فقر شدید به سر می برند و شمار کودکان محروم از تحصیل نیز به دو میلیون نفر افزایش یافته است.

والری آموس مسئول امور انسان دوستانه سازمان ملل گفت شمار غیرنظامیان محاصره شده به علت درگیری ها در سوریه که آژانس های کمک رسانی نمی توانند کمک های بشردوستانه به دست آن ها برسانند، از 212 هزار نفر در اواخر فوریه سال 2015 به 440 هزار نفر افزایش یافته به این معنا که این رقم در مدت یک ماه دو برابر شده است.

وی در شورای امنیت تاکید کرد اکنون 228 هزار نفر دیگر از سوی گروه دولت اسلامی (داعش) در مناطقی در دیرالزور شرق سوریه محاصره هستند.  

آموس با اشاره به اینکه این وضع نمی تواند ادامه پیدا کند، گفت زمان به سرعت سپری می شود واگر آژانس های کمک رسانی نتوانند کمک های لازم را به دست افراد محاصره شده برسانند، افراد بیشتری جان خود را از دست خواهند داد.  

وی هشدار داد اگر درگیری ها در استان ادلب در شمال غربی سوریه بالا بگیرد شمار غیرنظامیان محاصره شده افزایش می یابد.

به گزارش سازمان ملل متحد، براثر درگیری ها در سوریه از مارس 2011 ، بیش از 220 هزار نفر کشته شده اند و در زمان حاضر بیش از دوازده میلیون نفر به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند.
همچنین حدود 7,6 میلیون نفر در داخل سوریه و حدود 4 میلیون نفر در خارج از کشور آواره هستند که اکثر آن ها در لبنان، اردن و ترکیه به سر می برند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر