بازدید 4238

پیشرفت انصارالله در شمال، شرق و جنوب یمن

جنبش انصارالله به همراه ارتش یمن، بر خلاف حملات شدید هوایی عربستان، در شمال، شرق و جنوب یمن، پیشروی‌های چشمگیری به دست آورده‌اند تا پیام مهمی به سران عرب در شرم الشیخ بدهند.
کد خبر: ۴۸۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 28 March 2015
جنبش انصارالله به همراه ارتش یمن، بر خلاف حملات شدید هوایی عربستان، در شمال، شرق و جنوب یمن، پیشروی‌های چشمگیری به دست آورده‌اند تا پیام مهمی به سران عرب در شرم الشیخ بدهند.

به گزارش «تابناک»، بر خلاف حملات شدید جنگنده‌های عربستان به مواضع انصارالله در نقاط مختلف یمن، نیروهای این جنبش تحرکات سریع و پیشرفت‌های چشمگیری در جنوب یمن به دست آوردند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص نوشت که «حوثی‌ها بر خلاف حملات هوایی عربستان، دستاوردهای بزرگی در جنوب و شرق یمن در روز جمعه به دست آوردند». ساکنان محلی به رویترز گفتند که جنبش انصارالله و یگان‌های مختلف ارتش یمن بندر «شقره» در 100 کیلومتری شرق عدن را تحت کنترل خود در آوردند تا اولین نقطه در سال دریای عرب را به دست آورده باشند.

رویترز تأکید کرد که پیشروی انصارالله آخرین پایگاه منصور هادی در عدن را که ممکن است حتی حملات هوایی را ناکام بگذارد و بی‌اثر کند، تهدید می‌کند. چرا که احمد العسیری فرمانده عملیات «توفان قاطع» عربستان علیه یمن، روز جمعه در کنفرانس خبری اعلام کرد که هدف اصلی عملیات تامین امنیت عدن در جنوب یمن است.


از طرفی دیگر، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی با عنوان «اجلاس شرم الشیخ... انصارالله با پیشروی در شمال و جنوب یمن، از این اجلاس پیشی‌می‌گیرد»‌ نوشت: به نظر می‌رسد حوثی‌ها امروز و فردا، با پیشروی‌های خود که پیام‌های معناداری به سران عرب است، از اجلاس شرم الشیخ پیشی می‌گیرند.

کنفرانس سالانه سران عرب (اتحادیه عرب) امروز و فردا در شرم الشیخ مصر برگزار می‌شود و یکی از موضوعات اصلی آن عملیات عربستان به همراه 9 کشور دیگر علیه یمن است.

الاخبار افزود: انصارالله بر مناطق بیشتری در جنوب ظرف روز گذشته کنترل یافت و بسرعت لشگر توپخانه‌ای خود در صعده را به سمت شمال و مرزهای عربستان به حرکت درآورد و اصلا به حملات هوایی که فقط غیرنظامیان را می‌کشد، نمی‌کند.

بنا بر این گزارش، بر خلاف حملات هوایی مداوم عربستان به مواضعی که انصارالله در کنترل دارد، یا تحت کنترل ارتش یمن است، انصارالله از روز جمعه موفق شد پیشروی چشمگیری در عدن در شهر جنوبی یمن کند؛ جایی که جنگ عربستان برای آن به راه افتاده است.

انصارالله از روز جمعه (روز دوم تجاوز عربستان) موفق شد نقاط مهمی در استان «ابین» را تصرف کند، جایی که جا پای مهمی برای آنان در ساحل دریای عرب خواهد شد.

این تحولات با طرح علی عبدالله صالح همراه شده است که پیشنهادی چهار بندی را ارائه کرده مبنی بر گفت‌وگوی سیاسی در امارات پس از توقف درگیری و عقب‌نشینی همه طرف‌های یمنی به مقرهای خود.

همزمان با این تحولات، یگان‌هایی از ارتش یمن و نیروهای انصارالله همچنین روز گذشته (جمعه) موفق شدند بر مراکزی در دو استان شبوه و ابین مسلط شوند و این به معنای کنترل آنان بر راه‌های زمینی منتهی به عدن است.

از طرفی دیگر، که اقدامی غیرمنتظره توصیف شد، انصارالله به دستور رهبر خود، عبدالملک الحوثی، روز گذشته دستور آزادی وزیر دفاع دولت مستعفی یمن «محمود الصبیحی» و شماری از سران نظامی جنوب را که در درگیری‌های اخیر بازداشت شدند، صادر کرد، تا تصمیم غافلگیرکننده‌ای برای یمنی‌ها باشد.

منبع: فارس
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان