بازدید 5063

تامین اجتماعی کمک هزینه کفن و دفن می‌پردازد

کد خبر: ۴۸۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 28 March 2015
گرچه تامین و ارائه خدمات درمانی و پرداخت انواع مستمری‌های بازنشستگی از کار افتادگی و بازماندگان در زمره مهم‌ترین حمایت‌های موضوع قانون تامین اجتماعی است، اما خدمانی که این سازمان به بیمه‌شدگان و افراد تحت تکفل آنان ارائه می‌دهد به همین موارد محدود نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، حمایت‌ها و خدمات دیگر این سازمان برخی جنبه تشویقی دارند مانند کمک هزینه ازدواج و حمایت‌های دیگر نیز برای جبران برخی از هزینه‌های زندگی بیمه‌شدگان و خانواده آنان برقرار شده‌اند.

یکی از انواع حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی، پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به خانواده بیمه‌شده متوفی است.

هدف از پرداخت این کمک هزینه جبران قسمتی از هزینه‌هایی است که بازماندگان افراد مشمول قانون تامین اجتماعی برای کفن و دفن آنان متقبل می‌شوند.

بر اساس بند 18 ماده 2 قانون تامین اجتماعی کمک هزینه کفن و دفن مبلغ مقطوعی است که برای تامین هزینه‌های مربوط به کفن و دفن بیمه شده در مواردی که خانواده او این امر را بر عهده می‌گیرد، به بازماندگان وی پرداخت می‌شود.

کمک هزینه کفن و دفن به همسر بیمه شده یا مستمری‌بگیر متوفی، فرزند، پدر و مادر یا بستگانی که اقدام به کفن و دفن متوفی می‌کنند، پرداخت می‌شود. این کمک هزینه کفن و دفن بیمه شده متوفی با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از سوی شعب سازمان تامین اجتماعی قابل پرداخت است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار