بازدید 21999
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

احتمال دستیابی ایران و ۱+۵ به یک متن ۲- ۳ صفحه‌ای

احتمال دستیابی طرفین مذاکرات هسته ای به یک توافق 2-3 صفحه ای طی روزهای آتی، ادامه تلاش ایران و گروه 1+5 برای رسیدن به اشتراک نظر بر سر جزئیات توافق، دیدگاه وزیر خارجه ایران درباره چشم انداز حصول توافق هسته ای و همچنین اظهارات یک مقام ارشد آمریکایی در همین زمینه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۸۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 28 March 2015
احتمال دستیابی ایران و ۱+۵ به یک متن ۲- ۳ صفحه‌ایاحتمال دستیابی طرفین مذاکرات هسته ای به یک توافق 2-3 صفحه ای طی روزهای آتی، ادامه تلاش ایران و گروه 1+5 برای رسیدن به اشتراک نظر بر سر جزئیات توافق، دیدگاه وزیر خارجه ایران درباره چشم انداز حصول توافق هسته ای و همچنین اظهارات یک مقام ارشد آمریکایی در همین زمینه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

احتمال دستیابی ایران و ۱+۵ به یک متن ۲- ۳ صفحه‌ای

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش عمده مطالب مطبوعات جهان درباره ایران به موضوع مذاکرات هسته ای اختصاص دارد. در این زمینه، خبرگزاری «رویترز» با انتشار گزارشی می نویسد ایران و قدرت های جهانی به تدوین یک متن مشترک 2-3 صفحه ای که اساس توافق نهایی را تشکیل دهد، نزدیک شده اند؛ اما در عین حال، طرف های مذاکره می گویند هنوز بر روی چارچوب یک توافق به اشتراک نظر نرسیده اند و جزئیات کلیدی هنوز به شدت مورد مذاکره قرار دارد. در همین زمینه، یک مقام ایرانی گفته طرفین به گام نهایی بسیار بسیار نزدیک شده اند که می تواند به شکل امضای یک متن و یا اعلام شفاهی آن باشد.

احتمال دستیابی ایران و ۱+۵ به یک متن ۲- ۳ صفحه‌ای

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز ارزیابی مشابهی از روند مذاکرات هسته ای لوزان دارد. این خبرگزاری نیز ضمن اشاره به احتمال تدوین یک متن 2 یا 3 صفحه ای می نویسد این متن احتمالاً شامل جزئیات مشخصی خواهد بود که می تواند در نهایت، به توافق بلندمدت میان طرفین منجر شود؛ اما این جزئیات هنوز اعلام و منتشر نشده است. در همین حال، برخی از مقامات حاضر در مذاکرات نیز می گویند دستیابی به توافق هنوز تضمین شده نیست. اسپوتنیک اشاره می کند از جمله موارد مهمی که در متن مذکور وجود خواهد داشت، تعداد سانتریفیوژهای ایران و همچنین بحث برداشته شدن تحریم های ایران خواهد بود.

احتمال دستیابی ایران و ۱+۵ به یک متن ۲- ۳ صفحه‌ای

خبرگزاری چینی «شین هوا» نیز ضمن انتشار گزارشی از دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 از رسیدن مذاکرات به مرحله نهایی سخن گفته است. این خبرگزاری ضمن اشاره به موضع گیری های طرفین طی روز گذشته می نویسد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز گذشته و پس از گفت و گوی 90 دقیقه ای با همتای آمریکایی خود گفت: «احساس ما این است که یقیناً قادر خواهیم بود به توافق دست پیدا کنیم؛ اما به اراده سیاسی در طرف مقابل نیاز داریم». در ادامه این مطلب، به ملاقات های دیپلماتیک و مذاکرات انجام شده میان طرفین طی روز گذشته اشاره شده است. 

احتمال دستیابی ایران و ۱+۵ به یک متن ۲- ۳ صفحه‌ای

در نهایت، روزنامه «دیلی استار» لبنان به نقل از طرف آمریکایی، از ضرورت اتخاذ تصمیمات دشوار در مذاکرات سخن گفته است. این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی می نویسد مذاکرات میان ایران و شش قدرت جهانی بر سر برنامه هسته ای، فشرده و بسیار جدی بوده و طی چند روز آینده مشخص خواهد شد که آیا ایران آماده اتخاذ تصمیمات دشوار لازم هست یا خیر. این مقام ارشد آمریکایی همچنین گفته امیدوار است ارسال نامه از سوی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران برای همتای آمریکایی خود، نشانه ای از آمادگی ایران برای اتخاذ این تصمیمات دشوار باشد. به گفته وی، وزرای خارجه 1+5 نیز طی روزهای آتی به مذاکرات خواهند پیوست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار