بازدید 3204
دکتر سبحانی:

دولت در جهت نجات صنعت فولاد گام برداشت

کد خبر: ۴۸۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 28 March 2015
مديرعامل شركت فولاد مباركه اصفهان با اشاره به اينكه به دليل افت قيمت تمام شده فولادسازان در كشورهاي شمال ايران كار براي فولادسازان داخلي در بازارهاي صادراتي و همچنين بازار داخلي سخت شده است، افزود:‌ خوشبختانه اخيرا دولت با موافقت با افزايش تعرفه واردات فولاد تا حدودي در راستاي نجات صنعت فولاد كشور گام برداشت.

بهرام سبحاني در گفت‌وگو با خبرنگار ماين نيوز با اشاره به اينكه قيمت سنگ آهن در بازار جهاني نصف شده اما اين اتفاق در ايران رخ نداده است، افزود: از سوي ديگر شاهد كاهش شديد قيمت انرژي هم بوده‌ايم و مجموعه اين عوامل باعث شده تا قيمت تمام شده فولاد توليدي در كشورهاي ديگر به ويژه كشورهاي همسايه شمالي ايران به شدت كاهش يابد و به همين دليل آنها رو به ارزان فروشي محصولات خود آورده‌اند.

وي افزود: البته كاهش شديد ارزش پول روسيه و اوكراين نيز بي‌تاثير نبوده و باعث شده تا صادرات فولاد و محصولات فولادي اين دو كشور رونق زيادي بگيرد.

سبحاني با بيان اينكه بسياري از كشورها با وضع تعرفه به حمايت از صنعت فولاد خود در شرايط كنوني پرداخته‌اند، اضافه كرد: ما نيز خواسته خود را در اين زمينه به دولت انتقال داديم كه خوشبختانه بعد از انجام كارهاي كارشناسي اخير با پيشنهاد افزايش تعرفه واردات فولاد موافقت شد. اعمال تعرفه نيز بستگي به نوع محصول و نياز واردات آن انجام مي‌شود.

مديرعامل شركت فولاد مباركه اصفهان سال جاری را سالي سخت براي صنعت فولاد دانست و افزود: ميزان مصرف فولاد در كشور بستگي به ميزان بودجه طرح‌هاي عمراني و همچنين رونق صنايع مصرف كننده فولاد دارد. اجراي طرح‌هاي عمراني به ويژه روي مصرف فولادهاي ساختماني بسيار تاثيرگذار است. اين در حالي است كه محصول توليدي فولاد مباركه عمدتا در صنايع پايين دستي مانند خودروسازي، لوازم خانگي، لوله و پروفيل و ... مورد مصرف قرار مي‌گيرد كه در چند ماه اخير شاهد رونق نسبي اين صنايع بوده‌ايم.

او ميزان صادرات فولاد مباركه را در سال گذشته را حدود 1.5 ميليون تن اعلام كرد و گفت:‌ فولاد مباركه به اتحاديه اروپا، آسياي جنوب شرقي، خليج فارس و غيره صادرات داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل